Între 9 și 13 septembrie, la Remetea Mare a fost prevăzut întreruperea traficului feroviar pentru mai multe intervenții din cadrul proiectului de reabilitare a căii ferate. Potrivit reprezentaților CFR Infrastructură Timișoara, lucrările se desfășoară 24 de ore din 24.
„Astfel, în cap X al stației Remetea Mare s-a realizat o inflexiune pe o distanță de 350m, cu scopul construirii unui pod de 20m cu grindă de beton (km 559-508 proiectat).
În cap Y s-au demontat 2 panouri de cale ferată din firul existent, în vederea construirii a 2 podețe noi (km 561-544 și km 561-635 proiectat) urmând a se repune suprastructura în vederea deschiderii circulației feroviare”, precizează aceștia.
Pe durata lucrărilor, circulația feroviară este întreruptă, iar transportul călătorilor se face prin transbordare auto.
foto: CFR Infrastructură Timișoara
Intervențiile fac parte din lotul 2 Lugoj –Timișoara Est al proiectului de reabilitare a căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad, cel mai avansat dintre toate patru.
Vă amintim, licitațiile pentru proiectarea și execuția lucrărilor au fost lansate în octombrie 2020 și iunie 2021. Din cauza contestațiilor, însă, contractele pentru trei loturi au fost semnate în noiembrie 2022, dar pentru lotul 1 – de abia în decembrie 2023.
Potrivit contractului de finanțare semnat de CFR, valoarea totală a proiectului „Modernizarea liniei feroviare Caransebeş – Timişoara – Arad” este de 8,7 miliarde de lei, din care 5,7 miliarde provin din partea Uniunii Europene, prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Termenul maxim de implementare este 31 decembrie 2026, însă doar lotul 2 va beneficia cel mai probabil de finanțarea europeană din acest program, pentru celelalte urmând să fie găsite alte surse de finanțare.
Trimite articolul
XCat timp sunt toate 4 in grafic, toate vor beneficia de bani din PNRR!