La primul tunel, unde anul acesta au fost străpunse ambele galerii, se lucrează la aplicarea hidroizolației și montarea armăturii pe boltă pentru galeria 2. În galeria 1 se desfășoară lucrări pregătitoare pentru hidroizolație și montarea eșafodajului, precum și lucrări de armare, cofrare, betonare a radierului și banchinelor, potrivit informațiilor oferite de Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara.
La al doilea tunel, continuă excavația în fronturile de lucru, se montează ancore în umbrela de protecție și în pereții laterali, iar pe sectorul cut&cover se evacuează pământul din subteran și au început lucrările de betonare a radierului și banchinelor.
Echipele antreprenorului UMB GRUP și ale partenerului asociat Euro-Asfalt vor avea liber doar în zilele de sărbători legale. Pe șantier se va lucra inclusiv în 31 decembrie, precum și în 2 și 3 ianuarie, urmând ca drumarii să reia programul normal începând cu 8 ianuarie 2026.
Foto: DRDP Timișoara
Șantierul A1 Margina – Holdea: tuneluri, viaduct și finanțare
Contractul pentru realizarea lucrărilor pe tronsonul A1 Margina – Holdea a fost semnat în octombrie 2022 cu asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT. Proiectul include secțiunea E, unde se află tunelurile, dar și finalizarea secțiunii D, de aproximativ patru kilometri.
Cele două tuneluri vor avea o lungime totală de peste 2 kilometri:
- Tunelul 1: 415 metri pe un sens și 367 de metri pe celălalt.
- Tunelul 2: 1.985 metri pe un sens și 1.825 metri pe celălalt.
În cadrul contractului, antreprenorul va realiza și opt lucrări de artă, printre care un viaduct de 1.076 metri, cu complexitate tehnică ridicată.
Valoarea contractului este de 1,8 miliarde de lei (peste 370 milioane euro, fără TVA) și 2,2 miliarde de lei cu TVA (436 milioane euro), finanțarea fiind asigurată prin PNRR. Contractul prevede 11 luni pentru proiectare, 34 de luni pentru execuție și 10 ani garanție pentru lucrări.
Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în decembrie 2022, astfel că finalizarea este estimată pentru a doua parte a anului 2026. Proiectarea a fost finalizată înainte de termen, iar în iulie 2023 au fost deja mobilizate utilajele pe șantier.
Pe aceeași temă:
VIDEO. A fost străpunsă și a doua galerie a primului tunel de pe viitoarea autostradă Margina-Holdea
Lucrări pe mai multe fronturi pe viitoarea autostradă Margina – Holdea. S-a trecut de 40%
VIDEO. Progres de peste 36% pe bucata de autostrada Margina – Holdea
FOTO. Șantierul autostrăzii Margina – Holdea, „atacat” pe mai multe fronturi
FOTO. Zeci de metri forați pentru primul tunel de pe viitorul sector de autostradă Margina-Holdea
Trimite articolul
Xsingurul inpediment ca sa inceapa razboiul e sa se terminte autostrada pana in moldova si calea ferata