Lotul 2 Lugoj – Timișoara este și cel mai avansat al proiectului finanțat prin PNRR „Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Arad”, conținând aproape 54 dintre cei 162 de kilometri ai întregului proiect.
„Lucrările de modernizare de pe Lotul 2 au depășit 40%, constructorul FCC Construcction având mobilizate echipe de lucru pe întregul traseu în lungime de 54,13 km, în vederea îndeplinirii cât mai rapid a obiectivelor propuse”, transmit reprezentanții CFR Infrastructură Timișoara.
foto: CFR Infrastructură Timișoara
Noi fire date în folosință
De joi au fost date în folosință noi sectoare de linie reabilitată. Deși trenurile de călători ar trebui să poată circula cu până la 160 km/h, iar cele de marfă cu până la 120 km/h pe aceste sectoare, momentan se va circula mult mai încet.
„În data de 31.07.2025, a fost dată în folosință firul nou de circulație complet modernizat, între stația Lugoj cap Y – Jabăr Cap X Firul II, de la km 517+226 la km 521+800 (linie nou-proiectată), linia III de la km 516+699 la km 517+226 (linie nou-proiectată) și accesul liniei 12 (linie de tragere proiectată), în lungime totală de 6 km. În primă fază, se va circula cu RV de protecție de 50km/h, având în vedere că lucrările vor continua cu demontarea firului I de circulație”, mai precizează reprezentanții CFR Infrastructură Timișoara.
Vă reamintim, cifrele de la mijlocul lunii mai arătau că progresul pe cele patru loturi ale proiectului este între 1 și 31%. Mai exact: lotul 1 Caransebeș – Lugoj (39.56 km) – 0,97%; lotul 2 Lugoj– Timișoara Est (53.91 km) – 31,07%; lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj (13.86 km) – 16%; lotul 4 Ronat Triaj – Arad (54.86 km) – 15,2%.
Licitațiile pentru proiectarea și execuțai lucrărilor au fost lansate în octombrie 2020 și iunie 2021. Din cauza contestațiilor, însă, contractele pentru trei loturi au fost semnate în noiembrie 2022, iar pentru ultimul – de abia în decembrie 2023. Toate contractele au prevăzut termene de șase luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție.
Potrivit contractului de finanțare semnat de CFR, valoarea totală a proiectului „Modernizarea liniei feroviare Caransebeş – Timişoara – Arad” este de 8,7 miliarde de lei, din care 5,7 miliarde provin din partea Uniunii Europene, prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Termenul maxim de implementare este 31 decembrie 2026.
Trimite articolul
XO veste buna. Ramane de vazut daca cei de la webuild reușesc sa mărească ritmul pe celelalte loturi.
Dacă Friț ar fi dat mai repede drumul la autoritățile de construcție pentru lotul III-zona orașului Timișoara, în special pentru pasajele superioare, ar fi fost acest lot III la peste 40 % realizat, nu 10 % cât este. Acest proiect ar mai fi avut finanțare europeană PNRR încă, deoarece la acest procent de realizări rămănea in PNRR și nu trebuia să caute alte finanțări probabile. Sunt sigur domnule Friț că aveați mai multe realizări personale ca dirijor decât ca primar, iar celălalt repeta clasa cu succes.