tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
VIDEO. Continuă cea mai dificilă operațiune pe șantierul Pasajului Solventul. Avans semnificativ la împingerea chesonului

VIDEO. Continuă cea mai dificilă operațiune pe șantierul Pasajului Solventul. Avans semnificativ la împingerea chesonului

De Amalia Kui
la 12 January 2025 10:16 Reactualizat la: 13 January 2025 09:17
16 Comentarii

VIDEO. Continuă cea mai dificilă operațiune pe șantierul Pasajului Solventul. Avans semnificativ la împingerea chesonului

foto: Facebook/Ruben Lațcău
12 January 2025 10:16 Reactualizat la: 13 January 2025 09:17
Pasajul Solventul este unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din Timișoara, menit să fluidizeze traficul dintre nordul și sudul orașului. Chesonul de beton care va forma pasajul continuă să fie împins pe sub liniile de cale ferată.
Scris de Amalia Kui - Pasajul Solventul este unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din Timișoara, menit să fluidizeze traficul dintre nordul și sudul orașului. Chesonul de beton care va forma pasajul continuă să fie împins pe sub liniile de cale ferată.

Trimite articolul

X

Acum o lună, în 6 decembrie 2024, începea cea mai complexă lucrare de pe șantierul Pasajului Solventului, cea de împingere a chesonului pe sub liniile de cale ferată. Se estima că acesta va parcurge cei aproximativ 80 de metri, dinspre strada Gării spre Calea Bogdăneștilor, în vreo două-trei luni, deci cu o viteză de sub un metru pe zi, influențată la rândul ei de situațiile apărute.

Chesonul, „cutia” de beton cu o lungime de 70 de metri, lățime de 28 de metri și înălțime de 9 metri, care practic va reprezenta pasajul propriu-zis, a fost întâi împins în gol, pe o distanță de 10 – 15 m, după care a urmat străpungerea pământului pe sub cele 10 linii de cale ferată.

„Împingem chesonul, am străpuns pământul pe sub liniile de cale ferată – în 3 zile, avansul e de peste 5 metri. Pământul e excavat la capătul celălalt al chesonului cu utilaje”, a declarat Ruben Lațcău, care în acest weekend a fost în vizită pe șantier.

Cheson Pasajul Solventul

foto: Facebook/Ruben Lațcău

Despre Pasajul Solventul

Pasajul Solventul, cu o lungime de 87 de metri, va avea două benzi pe sens, la care se adaugă, separat, linii de tramvai, trotuare și piste de bicicletă. Ca parte a inelului IV de circulație, ar urma să preia, în mod special, din traficul de la Pasajul Jiul și să ajute la traversarea orașului dinspre nord spre sud și invers.

Investiția Primăriei Timișoara are o valoare de 132 de milioane de lei, din care 89 de milioane de lei de la bugetul local și 43 de milioane prin programul Anghel Saligny, finanțare obținută la începutul anului 2023.

Contractul pentru lucrările de la Pasajul Solventul a fost semnat în toamna anului 2020, fiind prevăzut un termen de 26 de luni: două pentru actualizarea proiectului tehnic și 24 pentru execuția propriu-zisă. Licitația a fost câștigată de o asociere al cărei lider este Spic Internazionale, din Italia.

Lucrările au început de abia în ultima parte a anului 2021, după ce administrația Fritz a ținut să modifice parțial proiectul. La finalul anului 2023, când trecuseră cei doi ani prevăzuți pentru execuție, erau gata în proporție de 45%. În primăvară, când au fost reluate lucrările, se spunea că ar mai dura un an, până în aprilie 2025. Ultima dată, în decembrie 2024, viceprimarul Ruben Lațcău spunea că ar urma să se poată circula prin pasaj de „vara viitoare”.

Pe aceeași temă:

VIDEO. A început cea mai complicată parte pe șantierul Pasajului Solventul. Chesonul va fi împins cu mai puțin de un metru pe zi

 

Trimite articolul

X
Taguri:
cheson ,
pasajul solventul
16 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Dan says:
    January 12, 2025 at 11:46 am

    Largirea caii torontalului la 4 benzi pe teritoriul Timisoarei pana laetro, se preconizeaza ?

    Reply
    • Constantin says:
      January 12, 2025 at 1:53 pm

      Inca nu a ajuns pretul terenului la 1000€, poate anul asta.

      Reply
  2. Ceasca says:
    January 12, 2025 at 12:06 pm

    Era mai ieftin si mai util daca mutau gara si scoteau liniile de tren din oras

    Reply
    • Floricica says:
      January 12, 2025 at 1:41 pm

      esti genul taran-taran, nu doar taran. Toate orasele mari din lumea asta se deplaseaza cu trenul/metroul de la aeroporturi in centrul oraselor, dar tu esti taran-taran si nu intelegi.

      Reply
    • Nica says:
      January 12, 2025 at 5:41 pm

      Ca mai toate lucrarile ,mai ales ale primariei, aceasta seamana cel mai mult cu bagarea degetului….

      Reply
    • Petre says:
      January 12, 2025 at 6:14 pm

      Corect!

      Reply
    • Popa Ioan says:
      January 12, 2025 at 9:51 pm

      Esti sigur?
      Intr-un final, nu e vorba doar despre gara.

      Reply
    • darius says:
      January 13, 2025 at 8:30 am

      da, sa fi facut o gara noua si moderna, tip terminis, si in locul traseului fostelor linii ce traverseaza orasul să tragă un parc si o pietonala tip bulevard urban impadurit. dar vziune de asa ceva misto-ioc.

      Reply
  3. Wanda89 says:
    January 12, 2025 at 12:39 pm

    Din foto 1 se observă prăbușirea stratului superficial, cel cu iarbă. Terenul pare mai degrabă nisipos, chesonul pare prea aproape de suprafață. Abia acum se ajunge în zona liniilor moarte, probabil că nu va fi OK. Soluția rapidă și sigură ar fi fost întrerupere circulației trenurilor, pentru câteva săptămâni și eliberarea pământului cu utilaje de la suprafață. Probabil că tot la asta se va ajunge, peste câte zile.

    Reply
  4. cet says:
    January 12, 2025 at 12:59 pm

    Gabaritul unei linii CF este de 4.60m pe orizontala asa ca 5m reprezinta doar o linie din cele 10.
    Fiti mai atenti cu datele pe care le publicati!

    Reply
  5. Constantin says:
    January 12, 2025 at 1:55 pm

    Imi place ca ai spus “cateva saptamani” daca eram chinezi sau japonezi vorbeam de 2 zile maxim

    Reply
    • drehmaamherd says:
      January 16, 2025 at 11:00 am

      Poti dovedi?
      Si ce vrei sa ne zici? Place comunismul?

      R-tard

      Reply
  6. Robu says:
    January 12, 2025 at 2:19 pm

    De 5 ani tot împing pe cheson apoi mai vro 5 să unească liniile de tramvai cu cele de la gară pentru ca în paralel nu se poate lucra.Nu ar fi fost mai bine să lase deschis circulației feroviare o linie sau două și viceversa și ar fi terminat demult sau o fi prea simplu așa și nu își mai justifică costul?

    Reply
  7. lacheu says:
    January 12, 2025 at 5:00 pm

    fara fata prostului cu gura stramba nu se putea, de zici ca o face pe banii lui

    Reply
  8. Bpc says:
    January 13, 2025 at 11:52 am

    Era ceva mai spectaculos dacă băgau liniile de tren pe sub pământ de la Remetea sau cel puțin de la Giarmata Vii și pe actualul traseu se făcea o linie de tramvai cu un Bulevard frumos până la Gara de Nord și așa legai și Aeroportul frumos pe Gara de Nord de centru ajungeai În cinci minute din toate punctele de vedere era mult mai bine

    Reply
    • Drehmaamherd says:
      January 16, 2025 at 10:59 am

      Pfoai ce de experti avem aici 🤣🤣🤣🤣
      Cu ce scoala? Youtube-University?
      Tuca-ti D-zeu mintea aia pocita.

      Reply
  9. Cele mai citite știri

    1
    Pace în Orientul Mijlociu, între Israel și Hamas
    2
    Visit Timiș reprezintă Banatul la târgul internațional de turism de la Rimini
    3
    Bombe din al Doilea Război Mondial descoperite în apropierea unei stații de autobuz
    4
    Înot gratuit la Timișoara pentru seniori și timișoreni activi
    5
    Focar de pestă porcină africană la Tomnatic
    6
    A început sezonul gripal. Medicii spun că vaccinarea este cea mai bună armă de apărare
    7
    Festivalul TAIFAS revine la Timișoara cu retrospectiva Radu Jude și premiere din cinematografia balcanică
    8
    Vărșăndan vs. Bolojan: Guvernul blochează cultura. Protest al Teatrului German din Timișoara împotriva OUG 52/2025
    9
    „Sub Vălul Siguranței”, instalație realizată de un artist macedonean alături de copii refugiați din Timișoara
    10
    Maria Corina Machado a câștigat Premiul Nobel pentru Pace, premiu râvnit de președintele american Trump

    Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    Înot gratuit la Timișoara pentru seniori și timișoreni activi

    Eveniment

    Trei tineri, prinși după ce au comis o tâlhărie într-un supermarket din Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Parada Cățeilor invadează centrul orașului de Moș Nicolae

    Ştiri din Timiș

    Casa Mühle, cumpărată de UPT. Va deveni „hub educațional și cultural”

    Lugoj

    Primăria Lugoj pune la bătaie aproape 9 milioane de euro pentru întreținerea drumurilor în următorii patru ani

    Eveniment

    O învățătoare de la Școala Generală 7 din Timișoara, lovită de mașină pe trecerea de pietoni. E în comă, la spital

    Ştiri din Timiș

    Tensiuni la Colegiul „Carmen Sylva”: directoarea repusă în funcție a fost demisă după două zile

    Sănătate

    Vaccinul pneumococic protejează împotriva unor infecții severe. Ce recomandă medicii timișoreni

    Sănătate

    Investiție europeană de 9,8 milioane lei pentru dezvoltarea diagnosticului molecular al cancerului la Spitalul Județean din Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Circ în plen. Consilierii locali cer publicarea unor contracte ale RETIM
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici