Acum o lună, în 6 decembrie 2024, începea cea mai complexă lucrare de pe șantierul Pasajului Solventului, cea de împingere a chesonului pe sub liniile de cale ferată. Se estima că acesta va parcurge cei aproximativ 80 de metri, dinspre strada Gării spre Calea Bogdăneștilor, în vreo două-trei luni, deci cu o viteză de sub un metru pe zi, influențată la rândul ei de situațiile apărute.
Chesonul, „cutia” de beton cu o lungime de 70 de metri, lățime de 28 de metri și înălțime de 9 metri, care practic va reprezenta pasajul propriu-zis, a fost întâi împins în gol, pe o distanță de 10 – 15 m, după care a urmat străpungerea pământului pe sub cele 10 linii de cale ferată.
„Împingem chesonul, am străpuns pământul pe sub liniile de cale ferată – în 3 zile, avansul e de peste 5 metri. Pământul e excavat la capătul celălalt al chesonului cu utilaje”, a declarat Ruben Lațcău, care în acest weekend a fost în vizită pe șantier.
foto: Facebook/Ruben Lațcău
Despre Pasajul Solventul
Pasajul Solventul, cu o lungime de 87 de metri, va avea două benzi pe sens, la care se adaugă, separat, linii de tramvai, trotuare și piste de bicicletă. Ca parte a inelului IV de circulație, ar urma să preia, în mod special, din traficul de la Pasajul Jiul și să ajute la traversarea orașului dinspre nord spre sud și invers.
Investiția Primăriei Timișoara are o valoare de 132 de milioane de lei, din care 89 de milioane de lei de la bugetul local și 43 de milioane prin programul Anghel Saligny, finanțare obținută la începutul anului 2023.
Contractul pentru lucrările de la Pasajul Solventul a fost semnat în toamna anului 2020, fiind prevăzut un termen de 26 de luni: două pentru actualizarea proiectului tehnic și 24 pentru execuția propriu-zisă. Licitația a fost câștigată de o asociere al cărei lider este Spic Internazionale, din Italia.
Lucrările au început de abia în ultima parte a anului 2021, după ce administrația Fritz a ținut să modifice parțial proiectul. La finalul anului 2023, când trecuseră cei doi ani prevăzuți pentru execuție, erau gata în proporție de 45%. În primăvară, când au fost reluate lucrările, se spunea că ar mai dura un an, până în aprilie 2025. Ultima dată, în decembrie 2024, viceprimarul Ruben Lațcău spunea că ar urma să se poată circula prin pasaj de „vara viitoare”.
Pe aceeași temă:
Trimite articolul
XLargirea caii torontalului la 4 benzi pe teritoriul Timisoarei pana laetro, se preconizeaza ?
-
Inca nu a ajuns pretul terenului la 1000€, poate anul asta.
Era mai ieftin si mai util daca mutau gara si scoteau liniile de tren din oras
-
esti genul taran-taran, nu doar taran. Toate orasele mari din lumea asta se deplaseaza cu trenul/metroul de la aeroporturi in centrul oraselor, dar tu esti taran-taran si nu intelegi.
-
Ca mai toate lucrarile ,mai ales ale primariei, aceasta seamana cel mai mult cu bagarea degetului….
-
Corect!
-
Esti sigur?
Intr-un final, nu e vorba doar despre gara. -
da, sa fi facut o gara noua si moderna, tip terminis, si in locul traseului fostelor linii ce traverseaza orasul să tragă un parc si o pietonala tip bulevard urban impadurit. dar vziune de asa ceva misto-ioc.
Din foto 1 se observă prăbușirea stratului superficial, cel cu iarbă. Terenul pare mai degrabă nisipos, chesonul pare prea aproape de suprafață. Abia acum se ajunge în zona liniilor moarte, probabil că nu va fi OK. Soluția rapidă și sigură ar fi fost întrerupere circulației trenurilor, pentru câteva săptămâni și eliberarea pământului cu utilaje de la suprafață. Probabil că tot la asta se va ajunge, peste câte zile.
Gabaritul unei linii CF este de 4.60m pe orizontala asa ca 5m reprezinta doar o linie din cele 10.
Fiti mai atenti cu datele pe care le publicati!
Imi place ca ai spus “cateva saptamani” daca eram chinezi sau japonezi vorbeam de 2 zile maxim
-
Poti dovedi?
Si ce vrei sa ne zici? Place comunismul?R-tard
De 5 ani tot împing pe cheson apoi mai vro 5 să unească liniile de tramvai cu cele de la gară pentru ca în paralel nu se poate lucra.Nu ar fi fost mai bine să lase deschis circulației feroviare o linie sau două și viceversa și ar fi terminat demult sau o fi prea simplu așa și nu își mai justifică costul?
fara fata prostului cu gura stramba nu se putea, de zici ca o face pe banii lui
Era ceva mai spectaculos dacă băgau liniile de tren pe sub pământ de la Remetea sau cel puțin de la Giarmata Vii și pe actualul traseu se făcea o linie de tramvai cu un Bulevard frumos până la Gara de Nord și așa legai și Aeroportul frumos pe Gara de Nord de centru ajungeai În cinci minute din toate punctele de vedere era mult mai bine
-
Pfoai ce de experti avem aici 🤣🤣🤣🤣
Cu ce scoala? Youtube-University?
Tuca-ti D-zeu mintea aia pocita.