Pe șantierul descărcării de pe A1 ar fi mobilizați 350 de oameni, cu peste 80 utilaje și 100 autobasculante. Se lucrează în mai multe locuri pe șantier.
„Continuă lucrările la drum (umpluturi de balast la rampe, fundație din agregate naturale stabilizate cu lianți hidraulici, stratul de bază și cel de legătură cu mixturi asfaltice etc.), lucrările de consolidare terasamente și lucrările hidrotehnice. Se lucrează susținut și la cele 8 poduri și pasaje de pe traseu și la cele 3 noduri rutiere.
Nodul rutier cu DN 69 este cel mai avansat, cu un procent de circa 60%, iar celelalte două noduri rutiere (unul cu drumul comunal spre Cerneteaz și cel de la conexiunea cu A1, km 509) au ambele stadiul de circa 30%. A început și realizarea lucrărilor necesare pentru iluminatul public, la nodul rutier cu A1”, precizează reprezentanții DRDP Timișoara.
foto: Facebook/DRDP Timișoara
Trei luni pentru a se încadra în termen
Lucrările ar trebui să fie gata până la finalul lunii august 2025.
Vă amintim, primul contract pentru descărcarea de pe A1 de la Sânandrei, semnat cu firma Todini Costruzioni S.p.A, a fost reziliat în august 2023. Lucrările, începute pe finalul anului 2021, ar fi trebuit să dureze doar un an și jumătate. Cum italienii nu s-au ținut de treabă, în momentul rezilierii contractului stadiul lucrărilor era de aproximativ 25%, procentaj oricum contestat.
La licitația pentru noul contract – lansată în octombrie 2023 – au fost depuse mai multe oferte. La începutul anului 2024, în luna februarie, reprezentanții DRDP Timișoara au anunțat un câștigător, dar după contestație a fost schimbată firma care se va ocupa de acest proiect, fiind desemnată ANTREPRIZA DE REPARAȚII ȘI LUCRĂRI A R L CLUJ S.A. (Strabag). Noua evaluare a rămas definitivă, în iulie 2024 fiind și semnat contractul, iar în august a fost emis ordinul de începere a lucrărilor și predat amplasamentul.
În octombrie au apărut și primele utilaje pe șantier, după ce a fost gata partea de expertiză. Termenul de finalizare este de un an, adică până în august 2025. La începutul lunii februarie, lucrările erau finalizate în proporție de 42%. Până spre finalul lunii martie, s-a ajuns aproape la jumătate.
Citiți principiile noastre de moderare aici!