Circulația pe A1 între Orțișoara și Giarmata fusese oprită în nopțile de miercuri spre joi și de joi spre vineri pentru a fi montate grinzile pasajului peste A1. Odată finalizată această intervenție punctuală, reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara au anunțat că stadiul proiectului este de 42%.
„La pasajul care va fi parte din noul nod rutier de pe autostradă, la km 508, au fost montate toate grinzile peste deschiderea principală. Pasajul peste A1 va avea în total trei deschideri. Cele patru grinzi peste autostradă au o lungime de 37 metri fiecare, iar cele opt grinzi laterale au fiecare 28,6 metri. Activitatea este susținută și la celelalte pasaje și poduri, precum și la podețe.
Continuă lucrările de terasament (așternere strat de formă, fundație de balast, compactare) și se fac lucrări pregătitoare pentru montarea tubului de protecție pentru conducta de gaze naturale”, au anunțat reprezentanții DRDP Timișoara.
Vă reamintim că lungimea noii căi de acces dinspre Timișoara, zona Sânandrei, spre A1, zona Pișchia, va avea 9,9 km, două benzi pe sens, două poduri, patru pasaje peste drumul de legătură, două pasaje inferioare și trei noduri rutiere.
foto: DRDP Timișoara
Un prim contract reziliat, urmat de o licitație contestată
Primul contract pentru descărcarea de pe A1 de la Sânandrei, semnat cu firma Todini Costruzioni S.p.A, a fost reziliat în august 2023. Lucrările, începute pe finalul anului 2021, ar fi trebuit să dureze doar un an și jumătate. Cum italienii nu s-au ținut de treabă, în momentul rezilierii contractului stadiul lucrărilor era de aproximativ 25%.
La licitația pentru noul contract – lansată în octombrie 2023 – au fost depuse mai multe oferte. La începutul anului 2024, în luna februarie, reprezentanții DRDP Timișoara anunțau că cea mai bună dintre ele a fost depusă de asocierea DRUMURI și PODURI BANAT S.R.L. & MAXAGRO CENTER SRL & OPR ASFALT S.R.L. & OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS S.A., care s-ar fi ocupat de proiectarea și execuția lucrărilor restante pentru 260 de milioane de lei.
Primul rezultat al licitației a fost însă contestat la CNSC (Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor) și a urmat altă acțiune în instanță, la Curtea de Apel București. În urma reevaluării ofertelor, a fost schimbată firma care se va ocupa de acest proiect, fiind desemnată ANTREPRIZA DE REPARAȚII ȘI LUCRĂRI A R L CLUJ S.A. (Strabag), cea care și contestase procedura din iarnă. Noua evaluare a rămas definitivă, în iulie 2024 fiind și semnat contractul, iar în august a fost emis ordinul de începere a lucrărilor și predat amplasamentul.
În octombrie au apărut și primele utilaje pe șantier, după ce a fost gata partea de expertiză. Termenul de finalizare este de un an, adică până în august 2025.
Trimite articolul
XSa înțelegem. În 6 luni au ajuns de la 25% la 42% și in următoarele 6 vor ajunge de la 42 la 100%,
-
Alea 25% par cam exagerate, după cum arata șantierul anul trecut. Ev 15… văzut optimist. Cum au terminat în 6 luni Dumbrăvița, (ce nu au terminat precedenții în 5 ani…)termina și aici, dacă nu în august, septembrie.
-
😂
-
procentele nu inseamna acelasi volum/dificultate/timp de munca.
-
inseamna ca cineva nu intelege cum functioneaza procentele :)))
daca am de carat 10 saci, primi 3 reprezinta 45% din total, nu? :))
-