tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Firmele care ar putea proiecta autostrada de biciclete din Timișoara, faza studiu de prefezabilitate

Firmele care ar putea proiecta autostrada de biciclete din Timișoara, faza studiu de prefezabilitate

De Roxana Deaconescu
la 28 February 2020 10:28
9 Comentarii

Firmele care ar putea proiecta autostrada de biciclete din Timișoara, faza studiu de prefezabilitate

28 February 2020 10:28
Primăria Timișoara a găsit două firme interesate să întocmească studiul de prefezabilitate pentru autostrada de biciclete care va traversa orașul de la nord la sud și de la est la vest. Doar faza aceasta a proiectării costă peste 20.000 de euro, autostrada de 17,5 km fiind estimată la peste 4 milioane de euro.
Scris de Roxana Deaconescu - Primăria Timișoara a găsit două firme interesate să întocmească studiul de prefezabilitate pentru autostrada de biciclete care va traversa orașul de la nord la sud și de la est la vest. Doar faza aceasta a proiectării costă peste 20.000 de euro, autostrada de 17,5 km fiind estimată la peste 4 milioane de euro.

Trimite articolul

X

Ideea autostrăzii pentru biciclete a apărut în cursul anului 2019, când primăria a alocat 100.000 de lei în bugetul local, pentru studiul de prefezabilitate. Nu s-a făcut nimic, astfel că în bugetul pe 2020 apare aceeași sumă. În luna ianuarie a acestui an a fost lansată licitația pentru desemnarea unei firme care să întocmească acest studiu și să facă o „demonstrație tehnologică”.

Deocamdată, doar studiu de prefezabilitate

Practic, PMT vrea să încheie un contract pentru „amenajare autostradă pentru biciclete, pe relația E-V, respectiv pe relația N-S”, faza studiu de prefezabilitate, care să includă și studiu topografic, precum și studiu geotehnic. A pus la bătaie exact 100.000 de lei cu TVA, adică peste 20.000 de euro.

„Acest proiect va ajuta la încurajarea circulației cicliste, reducându-se astfel nivelul de poluare și îmbunătățind viețile tuturor locuitorilor. În prezent, rețeaua e ciclism este insuficient dezvoltată din punct de vedere al calității și al suprafeței. Ca atare, nu oferă condiții de siguranță pentru deplasarea cu bicicleta”, susțin oficialii municipalității în tema de proiectare.

Patru metri lățime, 17,5 lungime = peste 4 milioane de euro

Așa-zisa autostradă de biciclete va lega orașul de la nord la sud, pe aproape 8 km, dar și de la est la vest, pe 9,5 km. Un total de 17,5 km, urmând ca pistele nou create să aibă o lățime de maximum patru metri. Costul total ar fi de 20,8 milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a aproape 4,3 milioane de euro.

„Având în vedere că obiectivul de investiție presupune realizarea a două autostrăzi pentru biciclete, cu o lungime de aproximativ 17,5 km și o lățime de maximum 4 metri, luând în considerare costurile/mp necesare pentru executarea unui drum nou, respectiv 250 lei/mp, fără TVA, valoarea investiției a fost estimată la aproximativ 17,5 milioane de lei (3,66 milioane de euro), fără TVA, la un curs BNR 5.12.2019, 1 euro = 4,7764 lei”, se mai arată în documentație.

Potrivit documentației PMT, „benzile pentru biciclete ar urma să fie construite separat de fluxul de trafic auto, oferind condiții de siguranță utilizatorilor”.

Două oferte

La licitația lansată de primărie pentru serviciile de proiectare, faza studiu de prefezabilitate s-au depus două oferte, până în 27 februarie: Hentza Business SRL, o firmă din Voluntari, județul Ilfov și asocierea Drum Pod Invest (Iași – lider) – Eco Geo Prest (Bacău) – Arabona Project (Timiș).

Hentza Business a fost înființată în toamna lui 2017, ar fi avut 9 angajați pe anul 2018 și o cifră de afaceri de 3,7 milioane de lei, potrivit totalfirme.ro. Are ca obiect de activitate „lucrări de construcții a clădirilor rezidențiale și nerezidențiale”.

Drum Pod Invest din Iași a fost înființată în 2009, avea zece angajați și o cifră de afaceri de aproape 1 milion de lei pe anul 2019, potrivit aceleiași surse. Prestează „activități de inginerie și consultanță tehnică legată de acestea”. Subcontractantul Eco Geo Prest din Bacău funcționează din anul 1994, iar pe 2018 avea 11 angajați și o cifră de afaceri de 319.000 lei. Arabona Proiect din Timișoara a fost înființată în 2019 și nu are publice alte date. Ambii subcontractanți au același obiect de activitate ca Drum Pod Invest din Iași.

În curând vom afla cine va întocmi documentația pentru viitoarea autostradă de biciclete a Timișoarei. Ofertele pot fi evaluate până cel târziu în 28 august, dar este foarte posibil ca evaluarea să fie gata mai devreme. Firma câștigătoare va trebui să predea documentația primăriei în 120 de zile de la data menționată în ordinul de începere, după semnarea contractului.

Articole pe aceeași temă:

Autostrada pentru biciclete din Timișoara va avea 17,5 km. Primăria face studiu de prefezabilitate

Trimite articolul

X
Taguri:
autostrada biciclete ,
biciclete
9 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. NicuToba says:
    February 28, 2020 at 1:18 pm

    Bani aruncati pe fereastra !

    Reply
    • Matei says:
      February 28, 2020 at 2:20 pm

      Sunt bani contribuabililor “aruncati” de Robu direct la firmele da casa ale partidului.
      Sifonare de fonduri publice pentru “proiecte” care se regasesc in bugetul primariei in fiecare an.

      Reply
    • claudiu says:
      February 28, 2020 at 2:51 pm

      daca fac piste cat de cat o sa fie ok.
      Mai multe biciclete inseamna mai putine masini in trafic

      Reply
  2. biciclistul says:
    February 28, 2020 at 1:55 pm

    O latime de maximum 4 metri. Si minimum ? Juma de metru precum pseudo-pista de pe Calea Martirilor, unde daca vrei sa ocolesti canalele care ocupa 80% din pista esti claxonat/luat pe sus de masini ?

    Reply
  3. USL says:
    February 28, 2020 at 2:05 pm

    Se mai sug niste bani cu studiile. Numai daca se face “autostrada” suspendata, altfel cam pe unde ar trece?
    O sa faca niste studii de prefeszabilitate apoi fezabilitate, se toaca niste bani si in final trag doua dungi pe undeva si spun ca aia e lucrarea. NESIMTIRE

    Reply
  4. sdfsdfsaasd says:
    February 28, 2020 at 4:56 pm

    unde va fi “autostrada” tot pe trotuar nu?

    Reply
  5. Nelu says:
    February 28, 2020 at 5:16 pm

    Mesajul de pe rucsac spune totul!

    Reply
  6. Timisorean says:
    February 28, 2020 at 8:40 pm

    PREfezabilitate???? Wtf????
    Dar studiul de PREprefezabilitate l-au facut????
    Sifonare de bani! Oricum toti stim ca asa ceva NU ESTE REALIZABIL!
    Mai bine v-ati concentra pe transportul in comun, ca ar fi folosit

    Reply
  7. Lupul says:
    February 29, 2020 at 8:59 am

    Nu ar trebui facut un studiu de pre-pre-fezabilitate inainte ? Eventual si un studiu de pre-pre-pre-fezabilitate ?

    Reply
  8. Cele mai citite știri

    1
    Pace în Orientul Mijlociu, între Israel și Hamas
    2
    Visit Timiș reprezintă Banatul la târgul internațional de turism de la Rimini
    3
    Bombe din al Doilea Război Mondial descoperite în apropierea unei stații de autobuz
    4
    Învață DiscoFox înainte de Revelion și sprijină animalele aflate în dificultate la FABER
    5
    Focar de pestă porcină africană la Tomnatic
    6
    A început sezonul gripal. Medicii spun că vaccinarea este cea mai bună armă de apărare
    7
    Festivalul TAIFAS revine la Timișoara cu retrospectiva Radu Jude și premiere din cinematografia balcanică
    8
    Vărșăndan vs. Bolojan: Guvernul blochează cultura. Protest al Teatrului German din Timișoara împotriva OUG 52/2025
    9
    „Sub Vălul Siguranței”, instalație realizată de un artist macedonean alături de copii refugiați din Timișoara
    10
    Maria Corina Machado a câștigat Premiul Nobel pentru Pace, premiu râvnit de președintele american Trump

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 6 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    Învață DiscoFox înainte de Revelion și sprijină animalele aflate în dificultate la FABER

    Sănătate

    FOTO. Modernizări importante la Secția de Chirurgie Generală a Spitalului Municipal Timișoara

    Sănătate

    Sfaturi online care pot face rău. Ce trebuie să știe părinții despre alergii și astm

    Cinema

    Filmul săptămânii: „Eternity”, care ridică întrebarea: prima dragoste sau viața alături de cel iubit până la bătrânețe?

    Ştiri din Timiș

    Atelier caritabil pentru sprijinirea Ioanei Piroska în lupta cu cancerul, la Timișoara

    Eveniment

    Accident cu două persoane rănite în localitatea Bethausen

    Sănătate

    Ecografia aparatului urinar, metoda rapidă și neinvazivă de depistare a afecțiunilor renale

    Ştiri din Timiș

    Weekend magic la Iulius Town: Moș Nicolae, Moș Crăciun, Elsa, Ana, Olaf și multe alte personaje vor fi prezente

    Ştiri din Timiș

    Înot gratuit la Timișoara pentru seniori și timișoreni activi
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici