tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Autostrada pentru biciclete din Timișoara va avea 17,5 km. Primăria face studiu de prefezabilitate

Autostrada pentru biciclete din Timișoara va avea 17,5 km. Primăria face studiu de prefezabilitate

De Roxana Deaconescu
la 20 January 2020 10:09
17 Comentarii

Autostrada pentru biciclete din Timișoara va avea 17,5 km. Primăria face studiu de prefezabilitate

20 January 2020 10:09
Capitala Banatului va avea o „autostradă” pentru biciclete de exact 17,5 kilometri și maximum 4 metri lățime, care va costa peste 4 milioane de euro. Muncipalitatea caută un proiectant care să facă studiul de prefezabilitate pentru autostrada pentru biciclete din Timișoara care va tăia orașul de la est la vest și de la nord la sud.
Scris de Roxana Deaconescu - Capitala Banatului va avea o „autostradă” pentru biciclete de exact 17,5 kilometri și maximum 4 metri lățime, care va costa peste 4 milioane de euro. Muncipalitatea caută un proiectant care să facă studiul de prefezabilitate pentru autostrada pentru biciclete din Timișoara care va tăia orașul de la est la vest și de la nord la sud.

Trimite articolul

X

Se discută de anul trecut despre autostrada pentru biciclete din Timișoara, pe care primarul Nicolae Robu o numea deja „spectaculoasă” și care a primit poziție în bugetul pe anul 2019, cu 100.000 de lei, pentru un studiu de prefezabilitate. Ei bine, reprezentanții municipalității au lansat licitația pentru desemnarea unei firme care să întocmească acest studiu și să facă o „demonstrație tehnologică”.

PMT: rețeaua de ciclism este insuficient dezvoltată și nesigură

Conform temei de proiectare, este necesară adoptarea unei soluții alternative de deplasare care să diminueze semnificativ emisiile de echivalent CO2. Aici, oficialii PMT recunosc că „în prezent, rețeaua de ciclism este insuficient dezvoltată din punct de vedere al calității și al suprafeței și, ca atare, nu oferă condiții de siguranță pentru deplasarea cu bicicleta”.

Autostrada pentru biciclete din Timișoara nu va fi doar una, ci două, scriu specialiștii PMT în documentația de pe SEAP. Pe de o parte va traversa orașul de la est la vest, iar pe de altă parte de la nord la sud.

„Municipalitatea și-a propus amenajarea a două autostrăzi dedicate bicicliștilor, care să traverseze orașul de la est la vest și de la nord la sud. Benzile pentru biciclete ar urma să fie construite separat de fluxul de trafic auto, oferind condiții de siguranță utilizatorilor. Caracteristicile, parametrii și datele tehnice specifice vor fi identificate de către proiectant în urma elaborării documentației tehnico-economice”, se arată în documentația PMT.

De la autoturism la bicicletă

Specialiștii din primărie spun că vor să schimbe, prin cele două autostrăzi, tipul de mobilitate chiar în „epoca automobilului”, expresie folosită de multe ori de primarul Nicolae Robu, care a spus în repetate rânduri că pistele de biciclete din oraș sunt destul de dezvoltate și sigure.

„Scopul acestui obiectiv de investiție îl reprezintă schimbarea tipului de mobilitate: de la o mobilitate bazată pe utilizarea autoturismului, la o mobilitate bazată pe utilizarea bicicletei ca mijloc de deplasare (…) În cazul nerealizării obiectivului de investiții, mobilitatea bazată pe utilizarea bicicletei va stagna în cel mai bun caz, dacă nu va descrește, gradul de poluare va crește semnificativ în următorii ani (…) În acest caz nu se vor putea respecta recomandările Comisiei Europene”, se mai arată în actele întocmite de PMT.

Autostradă de maximum 4 metri lățime

Pistele care se vor crea pentru ceea ce va purta numele de autostradă de biciclete se vor întinde de la nord la sud pe 8 kilometri și de la est la vest pe aproape 9,5 kilometri. Adică 17,5 kilometri cu piste de cel mult patru metri lățime, ceea ce înseamnă că lucrările ar putea costa peste 4 milioane de euro.

„Având în vedere că obiectivul de investiție presupune realizarea a două autostrăzi pentru biciclete, cu o lungime de aproximativ 17,5 km și o lățime de maximum 4 metri, luând în considerare costurile/mp necesare pentru executarea unui drum nou, respectiv 250 lei/mp, fără TVA, valoarea investiției a fost estimatăla aproximativ 17,5 milioane de lei (3,66 milioane de euro), fără TVA, la un curs BNR 5.12.2019, 1 euro = 4,7764 lei”, mai spun cei din PMT.

Vorbim despre aproape 21 de milioane de lei cu tot cu TVA, echivalentul a 4,3 milioane de euro cu TVA.

Și rețea urbană, și autostradă prin oraș

Municipalitatea pune la bătaie 100.000 de lei cu tot cu TVA pentru contract, echivalentul a puțin peste 20.000 de euro. Proiectantul va trebui să pregătească inclusiv studiul topografic, cel geotehnic și alte astfel de documente, precum și tot ce trebuie pentru obținerea tuturor acordurilor și avizelor stabilite în certificatul de urbanism, dar și scenariile tehnico-economice și soluțiile fezabile pentru realizarea autostrăzilor. Ofertele se pot depune până în 27 februarie, ora 15, iar contractul va avea o durată de 120 de zile.

În același timp, reprezentanții PMT au licitat și un SF și proiect tehnic pentru rețeaua urbană de piste de biciclete cuprinsă în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă. Înseamnă piste noi de biciclete pe 55 de străzi sau pe aproape 69 de km și dublarea numărului de stații VeloTM. Proiectarea este estimată la 150.000 de euro.

Ceea ce nu se știe încă este dacă autostrada pentru biciclete din Timișoara se va intersecta cu rețeaua urbană promisă de PMT.

Articole pe aceeași temă:

Licitația pentru crearea unei rețele de piste de biciclete în Timișoara încă nu a fost finalizată

Vom avea rețea urbană de piste de biciclete, la Timișoara. Primăria caută proiectant, dă 150.000 de euro

Trimite articolul

X
Taguri:
autostrada biciclete ,
autostradă pentru biciclete ,
autostrada pentru biciclete timisoara ,
piste biciclete ,
primaria timisoara ,
retea urbana piste timisoara ,
timisoara
17 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Gargara says:
    January 20, 2020 at 11:43 am

    Facem studii de pre-fezabilitate. Urmeaza studii de fezabilitate – Step 1, dupa aia, Step II, dupa aiaiar liniste, dupa aia se reia srtudiul de la zero, eventual cu pre-üre-fezabilitate…. etc.
    Nu se va face nimica concret!!

    PS Atata timp cat se poate parca pe pista de biciclete, fara a avea urmari pentru buzunarul cuiva, pista de biciclete este o solutie inutila. Va fi cu o largime de 4 m, ideala pentru a parca Audi, BMW-uri ale sefilor si sefutzilor din Timisoara , pe care se fereste orice politist sa ii penalizeze. Pericol pentru cariera si linistea publica.

    Reply
  2. usl says:
    January 20, 2020 at 11:46 am

    Explicati,va rog, ce insemna studiu de prefezabilitate…

    Reply
    • Misto says:
      January 20, 2020 at 12:33 pm

      Studiu de prefezabilitate este o metoda moderna si fara problematica de a sifona niste bani publici. Si nu putini.
      Este un studiu care nu are valabilitate, ci este o poveste a unuia care habart nu are
      Plus ca studiul asta de prefezabilitate, as prost cum este, va fi preluat in studiul de fezabilitate si va scutii pe cineva sa gandeasca. Plus ca se creaza premniza ca acel studiu de fezabilitate sa fie la sfarsit incorect si va trebui refacut.
      Plus ca u studiu de prefezabilitate se poate face de cate ori este necesar si sunt bani de sifonat si impartit.
      In rest este ca o frectie la piciorul stang de lemn pentru a fi aplicat la piciorul drept in caz ca pacientul va avea dureri la acest picior.

      Reply
      • usl says:
        January 20, 2020 at 1:10 pm

        Ma gandeam ca exista o explicatie nebazata pe furt. 🙂

        Reply
  3. john says:
    January 20, 2020 at 11:55 am

    excelent. cat mai multe piste de biciclete. cat mai putine masini in trafic !

    Reply
    • Oarecare says:
      January 20, 2020 at 12:28 pm

      cat mai multe piste de biciclete.
      cat mai putine masini in trafic.
      cat mai multe masini parcate pe pistele de biciclete (vezi ca in poza 2 de mai sus)
      Pateste cineva ceva?
      Eventual biciclistul care e luat in bot de ceva masina cand depaseste Golful ala minunat!
      Altfel, toata lumea e multumita:
      Primarul ca a facut piste
      Ala cu proiecte de pre frezabilitate, ca a luat bani
      ala cu studii de fezabilitate ca i-a facut ala de dinainte munca inutila
      ala de a facut proiectarea
      ala de a facut pista de a luat bani buni pentru lucrare
      ala cu Golful ca are unde sa parcheze fara a plati, nici parcarea nici vreo amenda, ca e “baiat bun”.

      ala de

      Reply
  4. Realism says:
    January 20, 2020 at 12:10 pm

    Sifonare de bani pt studiu…nimic altceva. Sa nu mai zicem de estimarea 250 lei pentru un mp
    vopsit. Oricum nu exista intentia ca proiectul sa se realizeze…doar sifonare de bani pentru studiul de rahat care o sa expire asa cum s-a intamplat cu alte sute sau mii asemenea aberatii pentru care nu exista interes, bani si posibilitatea practica de a se realiza

    Reply
  5. lae says:
    January 20, 2020 at 12:12 pm

    Daca o sa fie gata si autostrada asta la fel ca centura de sud…suntem pierduti.

    Reply
    • Ala_de_face_studiul says:
      January 20, 2020 at 12:34 pm

      Gresit: Suntem bogati. Eu sunt ala de face stuidiul asta inutil.

      Reply
  6. Buha says:
    January 20, 2020 at 12:33 pm

    “piste de cel mult patru metri lățime”.
    Dar care e latimea minima? Ca am vazut si pista de ~35cm, tot in Timisoara.

    Reply
  7. Grig11 says:
    January 20, 2020 at 1:09 pm

    sper ca percepti taxa sau o vinieta de acces..biciclistii si cam toata lumea vrea multe, apai fara bani nu se poate civilizatie 🙂

    Reply
  8. Sirius says:
    January 20, 2020 at 2:13 pm

    Sa curga banii la firmele de partid… fara numar!

    Urmeaza doua campanii in care se vor cheltui sume imense si sa ne facem iluzii ca unii patroni finanteaza partidele din dragoste ideologica. Aici este vorba de intere economice majore. PNL + PSD (intr-o lume normala) = o banda de hoti.

    Reply
  9. eo55 says:
    January 20, 2020 at 3:33 pm

    Există deja o autostradă pentru biciclete în oraș, pe cele două maluri ale canalului Bega.
    Și încă o bucată bună pe Eneas.

    Sper să nu treacă 10 ani până le fac pe astea.

    Reply
  10. SabinA says:
    January 20, 2020 at 3:37 pm

    Nu este nimeni in tara asta sa faca STUDIU DE PRE-FEZABILITATE cat mai avem pana la FALIMENT? Media de viata este in scadere, populatia este in scadere, colectarea in scadere, performantele intelectuale patentate in scadere, totusi si acest EVIDENT fapt ar trebui SIFONAT cu un studiu de-al vostru de pre-pre-pre-fezabilitate. Tarile din UE nu se simt deranjate de prostia noastra!

    Reply
  11. Ionica says:
    January 20, 2020 at 4:38 pm

    Sper ca noua autostrada sa treaca cat mai aproape de statiile de metrou :)))

    Reply
  12. MIHAI says:
    January 20, 2020 at 6:19 pm

    În mod normal, nu ar mai trebui admisă edificarea niciunei construcții fără numărul corespunzător de locuri de parcare sub/supra termene!

    Reply
  13. anonim says:
    January 21, 2020 at 10:41 am

    Sa se treaca la hidrobiciclete ! Ecologice, ,biologice , si sa foloseasca statiile inutilizate pentru vaporretto!

    Reply
  14. Cele mai citite știri

    1
    Pace în Orientul Mijlociu, între Israel și Hamas
    2
    Visit Timiș reprezintă Banatul la târgul internațional de turism de la Rimini
    3
    Bombe din al Doilea Război Mondial descoperite în apropierea unei stații de autobuz
    4
    FOTO. Cabinetele de sprijin ale școlii din Pișchia, renovate complet cu ajutorul Asociației „Iulia Hașdeu”
    5
    Focar de pestă porcină africană la Tomnatic
    6
    A început sezonul gripal. Medicii spun că vaccinarea este cea mai bună armă de apărare
    7
    Festivalul TAIFAS revine la Timișoara cu retrospectiva Radu Jude și premiere din cinematografia balcanică
    8
    Vărșăndan vs. Bolojan: Guvernul blochează cultura. Protest al Teatrului German din Timișoara împotriva OUG 52/2025
    9
    „Sub Vălul Siguranței”, instalație realizată de un artist macedonean alături de copii refugiați din Timișoara
    10
    Maria Corina Machado a câștigat Premiul Nobel pentru Pace, premiu râvnit de președintele american Trump

    Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Cabinetele de sprijin ale școlii din Pișchia, renovate complet cu ajutorul Asociației „Iulia Hașdeu”

    Eveniment

    UPDATE. Bărbat prăbușit în stația de tramvai de la Fabrica de Bere din Timișoara. Trecătorii au sunat la 112

    Lugoj

    Primăria Lugoj cere respect în spațiul public online: „Dialogul civilizat este obligatoriu”

    Eveniment

    Incendiu la o afumătoare din Mașloc, stins la timp de pompieri

    Eveniment

    Incendiu matinal la Șemlacu Mare. O cameră a fost cuprinsă de flăcări, iar pompierii au intervenit rapid

    Ştiri din Timiș

    Concordat vs. insolvență. Există prevenție și pentru companii?

    Agenda

    A apărut Almanahul Agenda 2026!

    Horoscop

    Lună Plină în Gemeni, în 5 decembrie

    Utile

    Lucrări ale SDM în Timișoara, astăzi, 5 decembrie

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 5 decembrie 2025, în Timișoara?
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici