tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Cu bune cu rele, malurile Begai vor fi reabilitate: piste in zig-zag pentru farmecul plimbarilor cu bicicleta

Cu bune cu rele, malurile Begai vor fi reabilitate: piste in zig-zag pentru farmecul plimbarilor cu bicicleta

la 1 September 2014 16:52 Reactualizat la: 1 September 2014 19:56
1 September 2014 16:52 Reactualizat la: 1 September 2014 19:56
Există explicații pentru pistele de biciclete în zig-zag realizate pe bani europeni pe malul canalului Bega, în municipiul Timișoara: proiectanții le-au gândit așa pentru ca bicicliștii să nu se plictisească și să nu circule cu viteză, dar și pentru... mai mult farmec, susține primarul Nicolae Robu. Edilul este însă supărat foc pe cei care aruncă în derizoriu întreg proiectul, prin care altfel se fac o mulțime de lucruri bune, aminteşte el. În plus, Robu a calculat: vom avea 22 de kilometri de piste și doar pe 1,8% din lungime sunt... sinuoase.
Scris de A.S. - Există explicații pentru pistele de biciclete în zig-zag realizate pe bani europeni pe malul canalului Bega, în municipiul Timișoara: proiectanții le-au gândit așa pentru ca bicicliștii să nu se plictisească și să nu circule cu viteză, dar și pentru... mai mult farmec, susține primarul Nicolae Robu. Edilul este însă supărat foc pe cei care aruncă în derizoriu întreg proiectul, prin care altfel se fac o mulțime de lucruri bune, aminteşte el. În plus, Robu a calculat: vom avea 22 de kilometri de piste și doar pe 1,8% din lungime sunt... sinuoase.

Trimite articolul

X

Primarul Nicolae Robu a afirmat că și el a avut unele nemulțumiri legate de proiectul privind reabilitarea malurilor canalului Bega, aflat în curs de implementare pe bani europeni la ora actuală, și că a solicitat modificări, dar proiectanții au fost de neclintit. De proiectare s-a ocupat firma Search Corporation, potrivit autorităților locale.

„Eu am fost primul care am spus că nu este în regulă, că am văzut schițele înainte de a se face pe teren, și n-am fost mulțumit de câteva lucruri pe care le cuprinde proiectul. Am fost pe teren personal, am făcut kilometri întregi cu echipa după mine și s-au făcut adnotări cu observațiile pe care le-am avut, pentru că nemulțumirea mea a fost legată nu numai de faptul că o parte din piste sunt în opturi, serpentine, ci și de alte aspecte, cum ar fi spre exemplu lățimea aleilor pietonale în anumite locuri și faptul că din cauza unui pom bătrân s-au separat cele două componente ale amenajării – aleea pietonală și pista pentru biciclete – și între ele au rămas porțiuni de pământ de cele mai multe ori derizorii care fac foarte grea întreținerea, de 20-30 de centimetri”, a explicat edilul-şef.

Primarul spune însă că proiectanţii ar fi refuzat să facă anumite modificări cerute, oferind diverse explicaţii pentru faptul că pistele pentru biciclişti şi aleile pietonale arată aşa cum arată pe anumite porţiuni. În plus, proiectul a fost plătit și recepționat de primărie în această formă, a precizat el.

„Am cerut proiectantului să modifice proiectul, evident cu justificările de rigoare, urmând să facem toate diligențele de intervenție în proiect fără consecințe asupra finanțării din fonduri europene, ba chiar am afirmat că eu consider că merită să aducem corecții inclusiv cu riscul de a ne costa puțin în plus de la bugetul local dacă va fi nevoie. Proiectanții nu au vrut să modifice proiectul, spunând că nu au inventat ei aceste traiectorii sinuoase, că ele sunt prevăzute în mod frecvent pentru piste de biciclete, pentru alei pietonale, prin spații verzi, pe de o parte pentru a le lungi traseul, pe de altă parte pentru a-i determina pe biciclişti să circule cu viteză mai mică, pe de altă parte pentru a da un farmec în plus promenadei cu bicicleta datorită luării de curbe. Altfel, în linie dreaptă, ar fi monoton…”, a adăugat Robu.

Edilul a afirmat că personal el nu împărtăşeşte aceste idei, dar acestea sunt explicaţiile oferite, „așa e la modă și prin alte părți prin lume”, iar proiectul în ansamblul său este unul prin care se vor face multe lucruri bune pentru oraş: se amenajează 22 de kilometri de piste pentru biciclişti şi alei pietonale, se schimbă toate rețelele de utilități din zonă şi se introduc acolo unde nu există, se amplasează 420 de bănci şi 70 de şezlonguri, s-au realizat nouă staţii pentru vaporetto, se vor amenaja staţii de închiriere a bicicletelor pentru 140 de biciclete, se vor amenaja 6 fântâni, 7 platforme şi terase, vor fi plantaţi 1.700 de arbori şi peste 10.000 de arbuşti în total etc.

Drept urmare, primarul Nicolae Robu a concluzionat că se duce… o campanie împotriva Timişoarei prin prezentarea sa ca pe „un alt Caracal”, prin prezentarea aspectelor negative. Chiar dacă aspectele negative există…

„S-a început o nouă campanie, care pune într-o lumină proastă Timișoara, ca pe un oraș al prostiei. Lungimea acestor piste sinuoase reprezintă 1,8% din lungimea pistelor. Nu este corect față de municipiul Timişoara, care realizează un proiect excepțional, ca el să fie pus în postura ridicolă că uite ce se face aici… Lungimea totală a pistelor de biciclete și a aleilor pietonale, pentru că ele merg alături, este de circa 22.000 de metri liniari, avem 22 de kilometri de piste pentru biciclete pe ambele maluri. Lungimea porțiunilor ondulate este de 400 de metri (…) E vorba de 1,8% din piste care sunt în opturi și câteva porțiuni în care se produc acele separări nejustificate ale pistelor. Nu este corect să afle toată țara românească că un proiect cu care noi avem toate motivele să ne lăudăm e o aberație – așa s-a creat percepția, că ar fi o aberație. Trebuie să mai înțelegem un lucru: nimic pe lumea asta nu-i perfect…”, a concluzionat Robu.

Primarul Timişoarei admite că sunt „unele ciudăţenii”, dar a anunţat deja că după 5 ani va fi posibil să se aducă „îmbunătățiri” proiectului și fără îndoială că ele vor fi aduse.

Edilul a afirmat că nu s-au putut aduce corecţii proiectului şi că până la urmă acesta este punctul de vedere al proiectanților, chiar dacă… primăria a plătit şi este beneficiara: „Ei sunt specialiștii, lucrările nu se fac după indicațiile primarului, cu degetul, la fața locului. Primarul poate să aibă obiecții, dar acele obiecții trebuie însușite de proiectanți și regăsite în proiectul actualizat”, a mai explicat Robu.

Valoarea proiectului pe fonduri europene privind reabilitarea malurilor canalului Bega este de peste 50 de milioane de lei. Trebuie implementat până în vara anului viitor.

Trimite articolul

X
Taguri:
piste biciclete ,
reabilitare maluri bega ,
robu
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    Ministerul Sănătății a marcat Ziua Europeană a Donării și Transplantului de Organe: „Transplantul înseamnă viață”
    2
    Timișoara marchează Ziua Internațională a Persoanelor fără Adăpost prin artă și dialog
    3
    Primarul Dominic Fritz, selectat în cadrul unui program Bloomberg dedicat primarilor europeni
    4
    Casierie închisă, restricții la taxe și urbanism. Program modificat la final de an la Primăria Dumbrăvița
    5
    FOTO. Nu doar abandonul deșeurilor le dă bătăi de cap polițiștilor locali. Tot mai multe resturi sunt incendiate
    6
    „Managing Talents” revine la Timișoara cu un atelier și oportunități pentru actori
    7
    VIDEO. Banatul – 55, cu „Tradiții la Români". Un festival excepțional, la o aniversare memorabilă
    8
    Parteneriat între Primăria Timișoara și CNAIR pentru întregirea inelului IV de trafic
    9
    Mozart și Schubert: seară vieneză la Filarmonica Banatul
    10
    Spitalul Clinic Municipal de Urgență Timișoara oferă analize de laborator gratuite

    Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    Casierie închisă, restricții la taxe și urbanism. Program modificat la final de an la Primăria Dumbrăvița

    Capitală Culturală

    Tradiția continuă. Concertul de Crăciun 2025 al comunității italiene, în decorul Bisericii Millennium

    Ştiri din Timiș

    Toleranță zero la articole pirotehnice. Poliția Locală Moșnița Nouă anunță amenzi mari și pedepse cu închisoarea

    Ştiri din Timiș

    Fântâni arteziene, piațetă nouă și mai mult spațiu verde. Sânnicolau Mare își modernizează centrul cu o investiție majoră

    Eveniment

    Bărbat reținut după ce și-a bătut concubina și i-a blocat ieșirea din casă

    Ştiri din Timiș

    Salt spre viitor: UVT primește fonduri strategice și demarează un proiect energetic de referință în Dumbrăvița

    Utile

    Lucrări ale SDM în Timișoara, astăzi, 6 decembrie

    România

    Sfântul Nicolae: tradiții și obiceiuri păstrate cu sfințenie în gospodăriile românilor

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 6 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    Învață DiscoFox înainte de Revelion și sprijină animalele aflate în dificultate la FABER
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici