tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
CNAIR răspunde acuzațiilor Pro Infrastructura privind licitația pentru lotul 2 din Autostrada Lugoj - Deva

CNAIR răspunde acuzațiilor Pro Infrastructura privind licitația pentru lotul 2 din Autostrada Lugoj - Deva

De Oana Bocănici
la 11 February 2022 12:19
14 Comentarii

CNAIR răspunde acuzațiilor Pro Infrastructura privind licitația pentru lotul 2 din Autostrada Lugoj - Deva

<p>foto: Pro Infrastructura</p>
11 February 2022 12:19
După ce Asociația Pro Infrastructura a criticat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), spunând că aceasta răspunde „în bătaie de joc” ofertanților și fără a avea studii concrete de pe teren pentru proiectarea lotului 2 din Autostrada Lugoj - Deva, instituția transmite că studiile de pe teren intră în atribuțiile constructorului.
Scris de Oana Bocănici - După ce Asociația Pro Infrastructura a criticat Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), spunând că aceasta răspunde „în bătaie de joc” ofertanților și fără a avea studii concrete de pe teren pentru proiectarea lotului 2 din Autostrada Lugoj - Deva, instituția transmite că studiile de pe teren intră în atribuțiile constructorului.

Trimite articolul

X

Asociația Pro Infrastructură, care monitorizează realizarea proiectelor de transport din țară, și-a exprimat nemulțumirea față de cum gestionează Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) situația de pe lotul 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva privind segmentul lipsă, de 9 km, de la Margina la Holdea. Asociația reclama că CNAIR nu tratează cu seriozitate nici acum proiectul. Contactați de Tion, reprezentanții CNAIR susțin că asociația abordează „teme trunchiate”.

„Asociația Pro Infrastructura ar trebui să nu își mai bată joc de toți românii aruncând pe piață teme trunchiate și încercând să creeze dezbateri sterile care pot duce la blocarea unor proiecte, după cum experiența ultimilor ani ne-a arătat. Studiile de fezabilitate – până și Pro Infrastructura știe, care a avut consilieri în minister – sunt ilustrative și ca atare, cel care câștigă licitația trebuie să-și facă proiectul, pentru că contractul este pentru proiectare și execuție. Deci antreprenorul trebuie să facă și proiectul, pe care ulterior să-l execute tot el. Pentru a-și face proiectul, trebuie să aibă studii geologice și ridicările topografice, tot ce ține de proiectare. Cu sau fără studiu de fezabilitate, constructorul, care este serios și capabil, poate face acest proiect fără nicio problemă”, ne-a declarat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.

Reprezentanții CNAIR susțin că la licitații se prezintă constructori care știu ce au de făcut, toate indicațiile fiind cuprinse în caietele de sarcini.

„Practic Pro Infrastructura încearcă să reproșeze că în documentația de la studiul de fezabilitate nu li s-au dat proiectanților niște detalii, pe care ei oricum trebuie să și le facă. Practic, încearcă să spună că noi îi punem să facă ceea ce trebuie să facă în contract. Ei se întreabă de ce nu le-am dat informații pentru a fi scutiți de niște bani în faza de proiectare, în condițiile în care în contract sunt sume mari și suficiente. La licitații vin constructori serioși, nu constructori de grădiniță care au nevoie de îndrumări, iar cei profesioniști, când văd un caiet de sarcini, știu ce au de făcut. Abordarea Pro Infrastructura este stranie pentru că lasă să înțeleagă că vin constructori neprofesioniști și incapabili”, a mai spus Alin Șerbănescu pentru Tion.

Licitația pentru realizarea tronsonului care face parte din lotul 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva a fost deblocată la începutul anului 2022, CNAIR urmând să aleagă între șase firme eligibile pentru proiectarea și executarea porțiunii lipsă din A1. Ofertele lor au fost așteptate până în 31 ianuarie, iar CNAIR estima că până la finalul lunii februarie va fi ales și un câștigător. S-au așteptat oferte din partea:

  • Asocierea Sc Alsİm Alarko Sanayİ Tesİslerİ Ve Tİcaret A.Ș – Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret A.S. (Turcia)
  • Asocierea Impresa Pizzarotti & Cspa – Pizzarotti Sa – Retter Project Management Srl (Italia – Romania)
  • Asocierea Terna Sa – Intracom Constructions Societe Anonyme Technical And Steel Constructions (Intrakat) (Grecia)
  • Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi (Turcia)
  • Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret A.S. – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret A.S. (Turcia)
  • Strabag Srl (Romania)

Finanțarea pentru această bucată lipsă este asigurata prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Valoarea contractului este de 1,62 miliarde de lei, cu TVA, adică aproape 330 de milioane de euro. Sunt 9,13 km de realizat, dintre care 2,13 reprezintă porțiune de tunel. Termenul de finalizare prevăzut este de 10 luni pentru proiectare și 28 de luni pentru execuție.

Pe aceeași temă:

Lotul 2 din A1 Lugoj-Deva: „cu banii luați și fără autostradă”, atrage atenția Asociația Pro Infrastructură

A fost deblocată licitația pentru segmentul lipsă din Autostrada Lugoj-Deva

 

Trimite articolul

X
Taguri:
autostrada Lugoj Deva ,
margina holdea
14 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. seth says:
    February 11, 2022 at 12:40 pm

    deci CNAIR,se ocupa cu….frecat menta…altii trebuie sa faca tot,ei doar sa beleasca….

    Reply
    • fotbal1 says:
      February 14, 2022 at 8:41 am

      Atunci sa mai dea afara din oamenii care freaca menta pe acolo.
      Sa nu uitam ca tot cei de la CNAIR sunt vinovati ca aceste tunele nu s-au facut deci … si nici nu am vazut sa facem macar 100 de km autostrada pe an. Deci daca ar fii dupa rezultate CNAIR ar putea fi desfintat.

      Reply
  2. ayba says:
    February 11, 2022 at 12:44 pm

    Ce raspuns tipic de incompetenti! Intr-un fel recunosc ca studiile de fezabilitate(atribute pe o caruta de bani la firme cu conexiuni politice) nu sunt suficient si ca constructorul trebuie sa refaca o mare parted in munca celor care fac “studii” de fezabilitate. Un raspus care a arunca mata la altii…tipic unde incompetenta si nesimtirea este institutionalizata.

    Reply
    • cet says:
      February 11, 2022 at 3:04 pm

      Aceste SF-uri sunt doar o gaselnita de … facut bani pentru partide si “jmecheri”!

      Inginereste, se fac prospectiile necesare se intocmeste PROIECTUL TEHNIC +DE si pe o baza unica si clara se liciteaza executia!

      Acum, de regula, vand pielea ursului din … padure! dar inca nu l-au impuscat!

      Reply
    • ROMANIA says:
      February 11, 2022 at 5:36 pm

      Atribuite pe 3-5% din valoarea lucrarii. Orice tara UE platesre studiile alea cu bani care vin de la UE. Fara alea construiesti orbeste pentru ca nu stii pe unde sa construiesti, ce sa expropriezi, ce sa demolezi, ce sa muti.

      Reply
  3. tiberius says:
    February 11, 2022 at 1:45 pm

    Ma intreb, daca “studiul de fezabilitate” facut de constructor arata in urma forajelor ca nu se poate construi pe o anumita portiune, atunci cum se procedeaza? Se schimba traseul? Se reliciteaza?
    CNAIR dovedeste o incompetenta crasa. Nu poti sa zici ca “ai o suma grasa, faceti-o pe unde zicem noi”. Faci studiile geo in avans (care sunt MULT mai ieftine ca o constructie cu metode costisitoare pe teren impropriu) si castigi bani si timp stiind pe unde se poate construi la pret rezonabil.
    Demisia CNAIR!

    Reply
  4. falcone says:
    February 11, 2022 at 1:54 pm

    CNAIR o adunatura de incompetenti numiti politici, analfabeti pusi de partid sa sifoneze banul public

    Reply
  5. Gicu says:
    February 11, 2022 at 1:54 pm

    Ce raspuns mizerabil. CNAIR este o institutie disfunctionala, incapabila sa gestioneze proiecte mari.
    Raspunsul este o justificare penibila pentru studiile de fezabilitate execrabile pe care le pune la dispozitia ofertantilor la licitatii CNAIR.

    Reply
  6. sofer says:
    February 11, 2022 at 2:10 pm

    Cu sau fara studiu de fezabilitate , cuibul asta de insecte incompetente numita CNAIR ar trebui desfiintata si facut altceva in locul ei , mai profesionista si mai atenta la banii si nevoile celor care ii platesc . Sa astepti 10 ani pentru 9 km lipsa este penibil . S-ar fi putut face la lopata in aceasta perioada , dar ne incurcam in avize , uitam chestii din caietul de sarcini , apar lilieci , ursi fiorosi etc . .Nu mai vorbesc de bucati surpate , blocarea a 20 km de Ministrul CUC pentru ca nu a avut bani sa platesca firma care a lucrat , buncata pe care se merge acum normal fara vre-o interventie . Lista ar putea continua , dar idea ramane aceeasi . Aceasta institutie trebui urgent reformata .

    Reply
    • ROMANIA says:
      February 11, 2022 at 5:40 pm

      Nu trebuie desfiintat, ci mutat ca directie in CNAITR, alaturi de CFR Infrastructura plus departamentele de la companiile de utilitati care au ca atributii proiectia si executia lucrarilor de modernizare si executie a retelelor de utilitati. Cu un singur director.

      Reply
  7. ADI says:
    February 11, 2022 at 3:12 pm

    La cat de precara este infrastructura din Romania CNAIR ar trebui sa fie ultima care comenteaza. Nu au fost in stare sa lege autostrada de la Lugoj la Deva dar mai sa treaca Muntii Carpati pe la Sibiu sau Brasov. Rusine porciIor!

    Reply
  8. Solitaire says:
    February 12, 2022 at 8:59 am

    Bugetarii de la CNAIR o dau cotită… Ei nu își asumă nimic. Doar salariile generoase…

    Reply
  9. Timisorean says:
    February 13, 2022 at 10:55 am

    In Romania nimeni nu trebuie să facă nimic, tot timpul ălalalt trebuie să facă, nimeni nu are nici o responsabilitate, nici o vina și finalul e că fie nu se face, fie ce se face se face scump, lent și prost!
    Pai daca studiile de fezabilitate sunt doar așa un nimic, de ce se mai fac, de ce se mai cheltuie bani? Și dacă constructorii știu ce au de făcut de ce mai avem nevoie de CNAIR??? Să îi desfiinteze, să aprobe licitația direct ministru transporturilor și gata economisim niste bani care îi papa CNAIR.

    Reply
  10. shagun says:
    March 2, 2022 at 5:44 pm

    Clasic romaneste: sa se faca, de oricine dar nu de mine…

    Reply
  11. Cele mai citite știri

    1
    „Orașele viitorului”, la Timișoara. Despre ce se va vorbi în cadrul conferinței
    2
    Operațiune de sabotaj instrumentată de Rusia pe teritoriul României, dejucată de SRI
    3
    UPDATE. Un bloc de locuințe s-a prăbușit parțial în București după o explozie
    4
    „Când lumea se frânge”. Mituri ale sfârșitului reinterpretate de tinerii artiști la Muzeul Național de Artă Timișoara
    5
    CFR suspendă peste 10 trenuri care pleacă de la și spre Timișoara. Se pierd legături cu Oradea, Satu Mare și Baia Mare
    6
    „Vestul adevărat”, cel mai nou spectacol al Teatrului Național Timișoara
    7
    VIDEO. Deșeurile timișenilor, trimise de azi în județul Hunedoara
    8
    Trei noi „Visiting Professors”, după ultima zi a PneumoClinicsTM
    9
    PROGRAM. Cannes ajunge la Timișoara. Încep proiecțiile celor mai apreciate filme de la festivalul francez
    10
    A modificat sau nu primăria „culoarul verde” de pe Take Ionescu? Lațcău vorbește despre fake-news

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 17 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    VIDEO. Timișorenii au comemorat eroii Revoluției de acum 36 de ani prin Marșul Eroilor

    Capitală Culturală

    „Când lumea se frânge”. Mituri ale sfârșitului reinterpretate de tinerii artiști la Muzeul Național de Artă Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Excelență, internaționalizare și parteneriate strategice. CCIA Timiș, un an de referință pentru mediul de afaceri

    Eveniment

    UPDATE. Scăpări de gaz în Lugoj: intervenție a pompierilor și evacuări în zona Filaret Barbu

    Ştiri din Timiș

    VIDEO. Spiritul Crăciunului pe două roți. Motocicliștii din Timiș marchează 20 de ani de fapte bune printr-o paradă caritabilă

    Ştiri din Timiș

    Mișcare pentru speranță. Clasă de Pilates caritabilă în sprijinul lui Reli, diagnosticată cu cancer

    Eveniment

    Carambol într-o intersecție din Timișoara. O femeie a fost rănită

    Capitală Culturală

    Un Crăciun mai bun pentru copiii în nevoie. Târg caritabil la Iulius Town Timișoara

    Ştiri din Timiș

    25 de microbuze școlare ecologice pentru primării și școli speciale, aprobate de Consiliul Județean Timiș
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici