tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Chesonul de la Pasajul Solventul, finalizat pe jumătate. Va fi împins pe sub calea ferată din noiembrie

Chesonul de la Pasajul Solventul, finalizat pe jumătate. Va fi împins pe sub calea ferată din noiembrie

De Cristian Mîrț
la 23 September 2024 13:18 Reactualizat la: 23 September 2024 16:37
7 Comentarii

Chesonul de la Pasajul Solventul, finalizat pe jumătate. Va fi împins pe sub calea ferată din noiembrie

foto: PMT
23 September 2024 13:18 Reactualizat la: 23 September 2024 16:37
La Pasajul Solventul încă se lucrează la cheson, „cutia” de metal și beton care va fi împinsă pe sub liniile de cale ferată. După ce s-au turnat în jur de 1.800 de metri cubi de beton, lucrările la acesta sunt la jumătate, iar din noiembrie ar urma să înceapă efectiv operația de împingere a acestuia.
Scris de Cristian Mîrț - La Pasajul Solventul încă se lucrează la cheson, „cutia” de metal și beton care va fi împinsă pe sub liniile de cale ferată. După ce s-au turnat în jur de 1.800 de metri cubi de beton, lucrările la acesta sunt la jumătate, iar din noiembrie ar urma să înceapă efectiv operația de împingere a acestuia.

Trimite articolul

X

La Pasajul Solventul încă se lucrează la construirea chesonului, „cutia” de beton cu o lungime de 70 de metri, lățime de 28 de metri și înălțime de 9 metri, care va fi împinsă pe sub calea ferată.

Faza propriu-zisă de împingere se va desfășura începând din noiembrie, cu o lună mai târziu decât anunțau reprezentanții primăriei la precedentele actualizări.

„Cel mai mare șantier din Timișoara pe care nu l-ați văzut niciodată. Este un pic închis, dar de fapt este gigantic. Acum construim un mare cheson, un fel de cutie de beton, pe care o să îl împingem sub liniile de tren. Este cel mai mare proiect cu această nouă tehnologie din România. Asta înseamnă că nu trebuie să dezafectăm liniile de tren în timpul lucrărilor, ci trenurile funcționează în mod normal.

Încă construim, am turnat 1.800 de metri cubi de beton. În noiembrie o să fie gata și o să începe să împingem. Probabil, cam jumătate de metru pe zi, astfel încât în primăvara viitoare o să avem aici principalul element al pasajului gata”, a anunțat primarul Dominic Fritz.

;

Se lucrează din 2020

Contractul pentru lucrările de la Pasajul Solventul a fost semnat în toamna anului 2020, fiind prevăzut un termen de 26 de luni: două pentru actualizarea proiectului tehnic și 24 pentru execuția propriu-zisă.

Licitația cu o singură ofertă fusese câștigată de asocierea Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), cu terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași).

Lucrările au început de abia spre finalul anului 2021, după ce administrația Fritz a ținut să modifice parțial proiectul.

În aprilie, reprezentanții constructorului ne spuneau că lucrările ar trebui să fie gata în primăvara lui 2025. Astfel, dacă va fi respectat și noul termen, lucrările ar trebui să fie gata cu o întârziere de vreo doi ani și ceva față de termenul inițial.

Lucrările au fost întrerupte la finalul anului trecut, la un procent de finalizare de 45% și reluate mai apoi în primăvară.

Construcția chesonului a început din luna iunie, de atunci desfășurându-se două etape de turnare a betonului.

Investiția Primăriei Timișoara are o valoare de 132 de milioane de lei, din care 89 de milioane de lei de la bugetul local și 43 de milioane prin programul Anghel Saligny, finanțare obținută la începutul anului 2023.

foto: PMT

De menționat că în continuarea pasajului va fi ridicat și Podul Solventu. Primarul aduce aminte și despre acest proiect, în valoare de aproximativ 220 de milioane de lei.

„Deci Pasajul Solventul este un uriaș proiect care leagă Ronaț de Dâmbovița și tragem tare să finalizăm și proiectul tehnic pentru podul peste Bega care o să fie în continuarea acestui pasaj și atunci chiar am finalizat, am completat inelul IV și toată zona Ronaț va fi conectată de restul Timișoarei. Cred că este cel mai important proiect de infrastructură rutieră pe care îl avem după Revoluție”, precizează Fritz.

În august, era anunțat faptul că urmează să fie făcute exproprierile necesare pentru construcția viitorului pod.

Suprafața totală care va fi expropriată este de peste 2,2 hectare, cea mai mare parte aflându-se în proprietatea CEREALCOM SA. A fost o problemă și cu terenurile pe care APM le-a depistat ca fiind contaminate sub fostul combinat chimic Solventul, însă ar fi fost găsită o soluție ca podul să nu treacă peste ele.

Trimite articolul

X
Taguri:
cheson ,
pasajul solventul ,
podul solventul
7 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. mile says:
    September 23, 2024 at 2:36 pm

    Deci draga DoNimic, inelul 4 e si pe cealalta parte de la AEM peste Bega catre muzeul satului, ai cam uitat se pare…
    Inelul 2, ai uitat de podul Isho, nici nu ati preluat strada aia cu 4 benzi facuta de cei de la ISHO, nici macar atat
    Podul de la Jiul era pregatit pt licitatie, l-ai anulat ca nu era prioritar. Prioritare sunt se pare Rita Ora, oengeala ieftina de gen redarea strazilor pt comunitate. multe studii de fezabilitate si randari
    Daca mai ingustezi si Sagului la 2 benzi in numele a ceva ineptii verzi oeng-iste ne-ai rezolvat…
    Slava

    Reply
    • Xxx says:
      September 23, 2024 at 3:21 pm

      Ai găsit tu finanțarea de 40 mio euro pentru bucata lipsă din inelul 4 ?

      Reply
      • mile says:
        September 24, 2024 at 10:48 am

        pai vezi cate studii si randari au platit baietii, acolo sunt banii dumneavoastra…

        Reply
    • Bega says:
      September 23, 2024 at 3:21 pm

      Inca un pod la Isho? Poate un pod pietonal, da, dar in rest nu mai este nevoie de pod rutier acolo.

      Reply
    • ratt says:
      September 23, 2024 at 10:25 pm

      domnule mile, de ce nu mai comentati pe forum???

      Reply
  2. D says:
    September 23, 2024 at 4:57 pm

    chesonul care va fi impins pe sub linii … tot auzim de asta cam de mult timp.
    Sunt deja suspicios.
    Oare chiar il vom impinge ?
    Noi toti oare ? ca la piramide ?
    Si daca nu se poate impinge ?
    Opaaa …
    Ca na, e prea greu acu. Doar veo 3600 de tone inteleg.
    Plus forta de frrrecare.
    Pai unii imping, ceilalti trag. Hai cu totii. Hais, cea.
    Pt inelul 4.
    Pt stapanul inelelor.
    Hopaaa…. ne oprim, ca intram in politic’.

    Reply
  3. tramvai cu boi says:
    September 24, 2024 at 7:49 am

    Dar liniile de tramvai spre gara cand se fac? Sau iar ati uitat de ele ca de bucla de intoarcere? Parca aia era provizorie sau ramane asa pana la urmatoarele alegeri…
    Si apropo de Calea Bogdanesti, benzile de circulatie inguste vor crea mari probleme cand se va deschide traficul spre Calea Sagului sau gara iar pista de biciclete este inutilizabila din cauza denivelarilor de la fiecare access auto. Pietonii umbla prin soare in timp ce pomii ieftini care inca nu s-au uscat zgaraie vopseaua de pe tramvaie.
    Un esec rasunator al unei administratii incompetente ale carui consecinte le vom simti pe termen lung noi cetatenii acestui oras de 5 stele.

    Reply
  4. Cele mai citite știri

    1
    „Managing Talents” revine la Timișoara cu un atelier și oportunități pentru actori
    2
    FOTO. Nu doar abandonul deșeurilor le dă bătăi de cap polițiștilor locali. Tot mai multe resturi sunt incendiate
    3
    Radiațiile UV afectează pielea chiar și în zilele înnorate. Cum vă puteți proteja
    4
    Lună Plină în Gemeni, în 5 decembrie
    5
    VIDEO. Banatul – 55, cu „Tradiții la Români". Un festival excepțional, la o aniversare memorabilă
    6
    Timișoara marchează Ziua Internațională a Persoanelor fără Adăpost prin artă și dialog
    7
    Mozart și Schubert: seară vieneză la Filarmonica Banatul
    8
    Schimbările hormonale la menopauză. Dr. Arina Gui oferă recomandări și soluții pentru sănătatea femeii
    9
    Parteneriat între Primăria Timișoara și CNAIR pentru întregirea inelului IV de trafic
    10
    Ministerul Sănătății a marcat Ziua Europeană a Donării și Transplantului de Organe: „Transplantul înseamnă viață”

    Cele mai noi știri

    Eveniment

    Incendiu la o afumătoare din Mașloc, stins la timp de pompieri

    Eveniment

    Incendiu matinal la Șemlacu Mare. O cameră a fost cuprinsă de flăcări, iar pompierii au intervenit rapid

    Ştiri din Timiș

    Concordat vs. insolvență. Există prevenție și pentru companii?

    Horoscop

    Lună Plină în Gemeni, în 5 decembrie

    Utile

    Lucrări ale SDM în Timișoara, astăzi, 5 decembrie

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 5 decembrie 2025, în Timișoara?

    România

    Nicușor Dan a trimis la reexaminare legea privind combaterea extremismului

    Ştiri din Timiș

    CJ Timiș și Eco Serv blochează predarea activității de tratare a levigatului și solicită oprirea ilegală a unei activități critice pentru protecția mediului

    Ştiri din Timiș

    Primăria Timișoara primește fonduri europene pentru regenerarea urbană a Pieței Mocioni

    România

    Infecțiile cu VSR, în creștere odată cu sezonul rece. Peste 10.000 de internări anual în România, jumătate fiind doar bebeluși
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici