Prima acțiune va avea loc miercuri, 17 iulie, la ora 19, la Casa Tineretului (str. Arieș nr. 19), în cadrul Infocentrului. La întâlnire sunt așteptați activiști, ONG-uri, bicicliști și cetățeni interesați de mobilitatea urbană. Scopul inițiatorilor este formularea unor propuneri concrete pentru un plan coerent de infrastructură velo, atât pentru rețeaua actuală, cât și pentru extinderea ei.
A doua acțiune, Marșul Bicicliștilor, se va desfășura joi, 18 iulie, începând cu ora 19, cu plecare de pe platoul din Parcul Central. Participanții vor pedala pașnic prin principalele bulevarde ale orașului și vor încheia marșul în fața Primăriei, printr-un gest simbolic.
Ce cer bicicliștii:
- Elaborarea și asumarea unui Master Plan Velo, cu termene clare și buget alocat
- Crearea unor piste protejate și conectate între cartiere și centrul orașului
- Siguranță în trafic pentru toate categoriile de participanți
- Un oraș mai curat, mai sănătos și mai liniștit
„Pentru că infrastructura actuală este fragmentată, nesigură și descurajează mersul pe bicicletă. Pentru că mersul pe două roți este parte a soluției pentru un oraș mai curat, mai sănătos și mai eficient. Și pentru că Timișoara merită o rețea de mobilitate demnă de titlul de fostă Capitală Europeană a Culturii”, declară inițiatorii.
Campania este susținută de Asociația Pedallez, Velodots, alături de comunitatea locală a bicicliștilor și parteneri civici.
Acțiunile sunt însoțite și de o petiție publică adresată Primăriei Municipiului Timișoara, care poate fi accesată online AICI.
„Cerem realizarea unui Master Plan Velo și a unei infrastructuri sigure pentru biciclete în Timișoara!
Timișoara are nevoie de un sistem de mobilitate modern, sustenabil și sigur pentru toți cetățenii. Bicicleta este un mijloc de transport accesibil, ecologic și sănătos, dar lipsa unei rețele coerente și sigure de piste descurajează utilizarea sa pe scară largă”, este menționat în petiție, care are la momentul scrierii 585 de semnături.
Trimite articolul
XSa il cheme si pe Robu care in bataie de joc a desenat niste piste mai inguste chiar decat ghidonul bicicletei! La fel si benzile de pe marile bulevarde sunt mai inguste decat latimea mijloacelor de transport in comun. Pletosul se face ca nu stie de standardul referitor la dimensionarea infrastructurii rutiere. In Romania politica este deasupra tuturor normativelor si standardelor legale
Ce sa zicem… și pe autostrăzile de biciclete de pe strada Eneas, Traian Lalescu, etc. Este un trafic velo…. zilnic au loc ambuteiaje de dimineața până seara.
-
Ce trafic vrei bos de la casa din colț până mai încolo? După logica ta toți bicicliștii din TM trebuiau să se adune acolo să dea ture înainte și înapoi? Asta e infrastructură velo? Ce vă mai place să deschideți gura înainte de a gândi.
Facem si noi soferii un protest pe pistele de biciclete. Macar o zi pe an as vrea sa putem parca pe ele.
-
pai la ce sa te astepti de la o coaja de bmw
-
Atât te duce capul. Nu e de ajuns că sunt mașini parcate și pe trotuar și nu au cum să treacă oamenii în cărucioare sau femeile cu copii in căruț. Nesimțire câtă puteți să aveți în voi nu mai exista niciunde. Planeta maimuțelor.
-
Te aștept la orice oră cu o sesizre la Poliția Locală.
DACĂ SE POATE SĂ SE RESPECTE SENSUL DE CIRCULATIE INDICAT PE PISTA DE BICICLETE.POATE ASA CIRCULATIA PE PISTE O SĂ FIE MAI DEGAJATA.PAREREA MEA.