tion.ro Web analytics

A treia oara cu noroc. S-au stabilit tarifele pentru intretinerea sistemului de semaforizare din Timisoara

A treia oara cu noroc. S-au stabilit tarifele pentru intretinerea sistemului de semaforizare din Timisoara

foto: arhivă
A fost nevoie de trei încercări și numeroase ore de discuții pentru ca aleșii locali să aprobe, într-un final, tarifele pe care Societatea Drumuri Municipale le va practica pentru întreținerea marcajelor, semnelor de circulație și sistemului de semaforizare din oraș, inclusiv sistemul de trafic management. Totul pentru că unii consilieri nu au știut ce au votat în urmă cu un an și jumătate.
Scris de Bogdan Marta - A fost nevoie de trei încercări și numeroase ore de discuții pentru ca aleșii locali să aprobe, într-un final, tarifele pe care Societatea Drumuri Municipale le va practica pentru întreținerea marcajelor, semnelor de circulație și sistemului de semaforizare din oraș, inclusiv sistemul de trafic management. Totul pentru că unii consilieri nu au știut ce au votat în urmă cu un an și jumătate.

În mai 2016, consilierii municipali aprobat un proiect de hotărâre prin care SDM primea, prin delegare de gestiune, semnalizarea și întreținerea semnalizării rutiere din oraș, pe o perioadă de 15 ani. Proiectul a trecut atunci fără prea multe discuții, însă unii aleși locali nu și-au dat seama exact ce votează. Mai precis spus, în contractul încheiat între municipalitate și SDM, la articolul 10, se prevede că societatea aflată în subordinea Consiliului Local Timișoara se va ocupa de întreținerea și extinderea Sistemului de trafic management din Timișoara, urmând să preia acest sistem în administrare în momentul în care va expira perioada de garanție a acestuia.

Totul a fost în regulă până în luna octombrie a acestui an, când executivul Primăriei Timișoara a redactat un proiect de hotărâre prin care stabilea și tarifele pentru contractul de mentenanță a sistemului de trafic management. Iar de atunci au început certurile în plen, Opoziția acuzând conducerea primăriei că dorește să acorde fără licitație acest contract de mentenanță către SDM. Însă, consilierii locali din opoziție au uitat că acest contract era deja acordat, iar acum ei erau puși să voteze doar o anexă a acestuia.

Cu toate acestea, pe 18 octombrie proiectul a căzut la vot, la fel și pe 31 octombrie. Abia acum, la ultima ședință de plen proiectul a fost aprobat și doar după discuții interminabile în plen care doar au arătat că unii aleși nu au înțeles ce au votat în urmă cu un an și jumătate. Și asta deși chiar viceprimarul Diaconu le-a comunicat că el este de acord și să se facă o licitație pentru delegarea mentenanței acestui sistem, însă doar dacă aleșii locali abrogă hotărârea aflată în vigoare din mai 2016.

Proiectul a fost, până la urmă, aprobat la limită, cu 14 voturi pentru, și doar după ce angajații municipalității au reușit să aducă în sală toți consilierii coaliției care controlează CL Timișoara.

Primarul Nicolae Robu spune că, după votul dat în plen sistemul de management al traficului va putea intra în grija SDM și că abia acum șoferii vor putea observa unda verde pe arterele mari din Timișoara.

„Important era să stabilim tarife, pentru a face operantă hotărârea de consiliu anterioară, prin care s-a făcut delegarea. Abia am așteptat să intre sub controlul nostru mentenanța acestui sistem, ca să putem promova politica pe care o vrem noi și pentru care noi răspundem. Nu este normal ca unii să facă ceva, iar alții să răspundă. Eu vreau undă verde pe cât mai multe străzi, v-am spus că specialiștii care se ocupau până acum erau adepții controlului adaptiv, control care, chiar dacă aduce un plus de eficiență, nu unul major, aduce disconfort pentru cetățean. Or, noi trebuie să-i dăm utilizatorului un confort psihic, când e la volan el trebuie să fie mulțumit că, după ce a trecut de un semafor, trece de un întreg lanț. Estimez că din aprilie va fi mult mai bine”, a declarat, la finalul ședinței de plen, Nicolae Robu.

0 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai noi știri

    Mapamond

    Noua Zeelandă a vaccinat 2,5% din întreaga populație într-o singură zi

    România

    VIDEO. Boncănitul cerbilor, surprins de camerele de monitorizare din pădurile Parcului Național Piatra Craiului

    Mapamond

    Recompensă de la SUA pentru familiile a 10 afgani uciși din greșeală într-un atac cu drona

    Ştiri din Timiș

    A murit Coleta de Sabata, singura femeie rector al Universității Politehnica Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Peste 900 de locuri de muncă vacante prin AJOFM Timiș. Anunțurile din campania Tion

    Ştiri din Timiș

    Ana Munteanu, dată exemplu de RoVaccinare. Copilul ei de 8 săptămâni are anticorpi, s-a vaccinat când era însărcinată

    Economic

    La patru luni de la incendiul devastator, Frigoglass a reluat producția la Timișoara

    Ştiri din Timiș

    O comisie tehnică a Primăriei Timișoara „va analiza holistic” viitoarele investiții din Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Sanctuarul de la Parța devine punct muzeal până în 2022, cu peste 400.000 de euro

    Ştiri din Timiș

    Alfred Simonis, despre scandalul cu Dan Dinu: Oamenii de afaceri din Timișoara nu au un partener, ci un adversar în primarul orașului

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici