tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
      • Nutriție
    • Economic
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • TM2023
    • Capitală Culturală
  • Video
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
Select Page

Tion
Ştiri din Timiș
A fost semnat contractul pentru documentația liniei ferate Timișoara-Reșița. Vom avea train-tram peste cinci ani

A fost semnat contractul pentru documentația liniei ferate Timișoara-Reșița. Vom avea train-tram peste cinci ani

De Erika Iszlai
la 12 January 2022 17:28
20 Comentarii

A fost semnat contractul pentru documentația liniei ferate Timișoara-Reșița. Vom avea train-tram peste cinci ani

Foto: Facebook / Dominic Fritz
12 January 2022 17:28
S-a semnat contractul pentru întocmirea documentației tehnice necesare reabilitării și modernizării infrastructurii feroviare Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră. Dominic Fritz estimează că perioada de elaborare a documentației tehnice și de accesare a fondurilor necesare execuției lucrărilor va fi de un an, „iar apoi încă patru ani pentru realizarea lucrărilor de modernizare”.
Scris de Erika Iszlai - S-a semnat contractul pentru întocmirea documentației tehnice necesare reabilitării și modernizării infrastructurii feroviare Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră. Dominic Fritz estimează că perioada de elaborare a documentației tehnice și de accesare a fondurilor necesare execuției lucrărilor va fi de un an, „iar apoi încă patru ani pentru realizarea lucrărilor de modernizare”.

Trimite articolul

X

Miercuri, 12 ianuarie, s-a semnat contractul pentru întocmirea documentației tehnice necesare reabilitării și modernizării infrastructurii feroviare Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră. Au fost prezenți Dominic Fritz, împreună cu primarul Reșiței, Ioan Popa, președintele CJ Caraș-Severin, Romeo Dunca, președintele CJ Timiș Alin Nica și conducerea SC Metroul SA. Fiecare din cele patru instituții contribuie financiar la finanțarea documentației, bani care vor fi recuperați prin PNRR.

„Perioada de elaborare a documentației tehnice și pentru accesarea de fonduri pentru execuția lucrărilor estimăm că va fi de un an, iar apoi încă patru ani pentru realizarea lucrărilor de modernizare”, spune Dominic Fritz.

Modernizarea căii ferate Timișoara – Reșița și trenul-tramvai nu înseamnă doar conectarea celor două reședințe de județ, în scop turistic sau de business, „ci și o oportunitate uriașă de a le oferi o alternativă viabilă de transport – prin rapiditate și frecvență – celor care trăiesc în zona periurbană, urbanul mic și ruralul celor două orașe” este de părere primarul Timișoarei.

„Înseamnă pentru companiile din Timișoara, accesul la o forță de muncă rămasă captivă în zona rurală, din cauza lipsei mijloacelor de transport fiabile. Înseamnă pentru liceele și facultățile din Timișoara, tineri care vin să studieze și să învețe meserii cerute pe piața forței de muncă și care acum cresc rata abandonului școlar pentru că nu au cum să ajungă la școală. Înseamnă șansa de a reduce numărul uriaș de decese provocat de accidentele rutiere în zona tranzitului între localități.

Și nu în ultimul rând, înseamnă mai puține mașini care fac naveta la Timișoara datorită introducerii sistemului de transport multimodal tren-bicicletă sau tren-transport public local, care oferă libertate de mișcare fiecăruia, indiferent dacă are sau nu mașină și permis de conducere”, a spus Dominic Fritz pe Facebook.

„Pare un vis îndepărtat?”

„Gândiți-vă că urcați în tren cu bicicleta personală, aveți timp să răsfoiți presa online, ajungeți la Timișoara sau la Reșița, coborâți în gară, vă urcați pe bicicletă și ajungeți în timp util, la școală sau la locul de muncă sau în drumeție. Pare un vis îndepărtat? Cu cooperare, îndrăzneală și finanțarea potrivită, visurile chiar pot deveni realitate”, a conchis primarul.

Prima licitație pentru „Reabilitare/Modernizare infrastructură feroviară Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră” a fost anulată pentru că nicio firmă nu a fost interesată de ofertă. A doua licitație a fost lansată de Primăria Reșița în august 2021 și câștigată de singurul ofertant, Metroul SA.

Contractul cuprinde „elaborarea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate, întocmirea documentației tehnice pentru achiziție proiect tehnic și execuție, întocmirea documentației în vederea obținerii finanțării proiectului în cadrul PNRR sau prin orice alt program de finanțare din ciclul financiar 2021-2027”.

Pe aceeași temă:

Train-tram Timișoara-Reșița. Urmează să fie semnat contractul pentru documentație

Primăria dă 1 milion de euro pentru SF train-tram Reșița-Timișoara

Acord pentru proiecte comune Timiș – Caraș-Severin: „train-tram” și drum expres de la Berzovia la autostrada A1

Train-tram Timișoara-Reșița. Urmează să fie semnat contractul pentru documentație

 

Trimite articolul

X
Taguri:
Reabilitarea căii ferate Reșița Nord - Timișoara Nord ,
timisoara resita ,
train tram
20 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. meghi says:
    January 12, 2022 at 5:50 pm

    De vis, imi era spaima ca s-ar rari carasenii prin Timisoara…acum m-am mai linistit !!! Oricum, peste 5 ani e posibil ca Resita sa fie pustie….doar spun.

    Reply
  2. Rumburak says:
    January 12, 2022 at 6:16 pm

    4 ani? Ani terestri? Sa fim seriosi, cit a durat modernizarea altor magistrale feroviare.
    Cit costa calatoria? La București e mai ieftin sa mergi cu avionul.
    Din 1 ianuarie in timisoara calatoria a ajuns 4 lei, in anumite conditii e mai ieftin cu taxi sau uber.

    Reply
  3. Sergiu says:
    January 12, 2022 at 6:33 pm

    Îmi amintesc (daca nu mă înșală memoria) de prezenta pe acest segment de Cale Ferata, ca in urma cu mai bine de 40 de ani in urma, parca existau doua curse de tren cu regim de accelerat tur-retur cu vreo 3-4 opriri, in condițiile in care traseul are cca 110Km, iar timpul de parcurs, era binișor peste o ora si jumătate, daca nu chiar mai mult.
    Sunt tare curios de cate “minute” va avea nevoie peste cinci ani “Fala Banatului”, ca sa ajungă de la Reșița la Timișoara, ca-i drumul la vale, ca la deal m-aștept sa fie alta poveste! 😉

    Reply
  4. Pablo says:
    January 12, 2022 at 7:09 pm

    E tot ce ne lipses…!
    Pe cand si train tram de la Severin?!

    Reply
    • marius says:
      January 13, 2022 at 3:07 pm

      Asta ar mai lipsi!
      Taci, cosmarule!

      Reply
  5. Cuib de pasarele says:
    January 12, 2022 at 8:01 pm

    Maestrul Donimic de aceia vrea gara la Moll.Te duci la cumparaturi te urci din parcarea de la Moll in tramvai cu bagajele si tramvaiul te duce la Resita.De aceia a marit MAESTRUL cu clica lui costul biletelor la transportul in comun.In acest pret este si cost bilet tramvai Timisoara-Resita pe sens.Ca inapoi platesti la primaria Resita.Si cine in Europa mai are posibilitatea sa mearga cu tramvaiul la schi (Semenic) vom fi primi vezi daca nu il aveam pe DONIMIC nu am fi avut asa un privilegiu.In loc sa se ocupe de curatenia din oras,iluminatul public,caldura si altele importante treburi pentru oras numai si numai ABURELI

    Reply
  6. prostii says:
    January 12, 2022 at 8:42 pm

    bani aruncati

    Reply
    • Timis says:
      January 14, 2022 at 12:11 am

      domnului ‘prostii’ intr-o tara civilizata fara cocalari cu fumuri in bemewe aduse de la cimitirele de masini, trenul suburban sau de scurt parcurs reprezinta o alternativa la traficul aglomerat de pe sosele si fata de riscul major de accidente grave! Viitorul apartine transportului multimodal

      Reply
  7. un cititor says:
    January 12, 2022 at 9:40 pm

    Da.. “pare un vis indepartat”.
    Sunt aproape sigur ca niciunul din delegatia Timisoarei nu va mai fi pe functiile actuale, cand si daca se va realiza acest proiect.

    Reply
  8. TATIANA says:
    January 12, 2022 at 11:27 pm

    sa vedem ce o sa iasa

    Reply
  9. Dede says:
    January 13, 2022 at 5:28 am

    Ar trebui ceva similar pe ruta Timișoara Lipova

    Reply
  10. Timisorean says:
    January 13, 2022 at 8:27 am

    Cică conectarea in scop turistic și de business :))) Am auzit știri că la marginea Timișoarei stau câteva milioane de oameni care abia așteaptă să viziteze Reșița și nu știu cum să ajungă acolo și la marginea resitei stau câteva milioane de milionari in euro care vor să investească în Timișoara și nu știu cum să ajungă aici sa arunce cu banii în noi!
    Așa e când te conduc turiști că fritz, businessmen ca Nica, care sa nu uitam că în timp ce a fost primar în Dudești a făcut rost de 11 terenuri ale lui, cine știe câte încă ale rudelor și pe cealaltă parte ălălalt businessman, Dunca, care a construit ilegal peste tot și are sentințe de demolare!
    Dar asta ați votat, asta aveți!

    Reply
    • Clau says:
      January 13, 2022 at 11:36 am

      Este un proiect ft bun.Timisoara incet devine o zona metropolitana si astfel de mijloace de transport sint bine venite.Apropo ,stii cati Resiteni fac naveta sa lucreze la Timisoara?In afara de acuze si mistouri mai stii ceva?

      Reply
      • marius says:
        January 13, 2022 at 3:11 pm

        Dar sti cati vor renunta la masina si vor da dublu ori mai bine, ca sa se bucure de vestitul comfort din trenurile romanesti? Trenuri care nu intarzie niciodata, 😃😃😃.

        Reply
      • Timisorean says:
        January 14, 2022 at 7:52 am

        Aaaaa da, sunt miștouri?? Deci conștientizezi că nici dracu nu se înghesuie la tren să meargă de la Timișoara la Reșița și invers?! I-a să vedem cate bilete a vândut CFR anul trecut pentru ruta asta!
        Dacă vorbeam de tramvai Timișoara – localități învecinate (Dumbrăvița, Giroc, Moșnița, sacalaz, etc) era altceva. Deși și ăla mergea gol!
        Voi nu înțelegeți că noi suntem cu zeci de ani înapoi cu infrastructura RUTIERA și aia trebuie rezolvată prima data!

        Reply
    • eu says:
      January 14, 2022 at 8:29 am

      habar nu ai ce vorbesti – posibilitatile sunt imense. in ziua de azi multi oameni isi pun bicicletele pe masina si se duc pana la Resita/Valiug de unde fac trasee pe Semenic, Garana etc. plus skiorii iarna. daca ar fi tren multi ar alege o optiune prin care sa nu conduca auto. beneficiaza si turistii din Timis, si gazdele din Caras

      Reply
  11. Gheorghe Ardeleanu. says:
    January 13, 2022 at 9:09 am

    Au mai vrut unii metrou in Timisoara, si a iesit un mare fas, exact asta ne trebuia acum, avem apa si canalizatie in fiecare localitate, drumuri astfaltate, gaz etc.

    Reply
  12. Gigi says:
    January 13, 2022 at 9:14 am

    15 ani zic eu ca va dura

    Reply
  13. eu says:
    January 14, 2022 at 8:26 am

    nu mai scrieti prostii, nu va fi tram train, doar tren. tram train ar insemna niste rame de tren care trec de pe linia CF pe linia de tramvai, ceea ce nu se va intampla niciodata, pentru ca CFR nu leaga linile de cele municipale de tramvai din Timisoara si Resita cum ar fi logic

    Reply
  14. katavesncu says:
    January 14, 2022 at 7:53 pm

    Daca nu-si scoate banii asa cum nu-si scot banii vaporetto-urile de a trebuit sa se scumpeasca biletele la celelate de pe uscat, cine va plati? Cei 4 magnifici infratiti din poza care au acceptat un sudiu de fezabilitate facut pe genunchi? Asta era un proiect ce trebuia finantat de CFR acum vreo 10-20 de ani cand era capusat de PSD-isti care construiau palate de lux pt CFR-isti si le mobilau cu bunuri inutile cumparate la preturi de zeci de ori in plus, la care procesul penal s-a tergiversat pana nu a mai platit nimeni nimic

    Reply
  15. Cele mai citite știri

    1
    Șofer român de TIR, prins în Germania în timp ce transporta ilegal un tanc spre România
    2
    Belgia caută muncitori din restul Europei. Se luptă cu o criză a forței de muncă
    3
    FOTO. Au fost adunați banii necesari pentru a reporni Ceasul Floral la Balul Florilor de Mai
    4
    VIDEO. Trei dintre copiii aflați în barca răsturnată în Periam Port, internați la Spitalul Județean Arad. Nu au leziuni
    5
    A.S.I.A., Alina Eremia, Motans și Vama concertează în Parcul Primăverii. Activități pentru toate vârstele în weekendul prelungit
    6
    S-a dat startul celui mai mare Silent Disco din Timișoara, în Piața Unirii
    7
    Adolescentă căutată de poliție după ce a plecat de acasă și a dispărut, în Timiș
    8
    Percheziții la traficanți de droguri, în Timiș și Dâmbovița
    9
    Bărbat rănit din cauza unui șofer băut, pe strada Mătăsarilor din Timișoara
    10
    VIDEO. Căutări întinse pe zeci de kilometri după cele patru persoane dispărute în Mureș. Salvatorii au găsit trupul unuia dintre dispăruți

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 4 iunie 2023, în Timișoara?

    Angajari TION

    Locuri de muncă vacante în Timiș. Anunțurile din campania Tion

    Eveniment

    VIDEO. Accident cu două victime, după ce un șofer nu a acordat prioritate în Calea Torontalului din Timișoara

    Mapamond

    Top 10 cele mai bine plătite roluri în filme, din toate timpurile

    România

    Incendiu la o mănăstire din România, din cauza unei lumânări aprinse

    Turism

    Ce trebuie să facă românii care merg în vacanță în străinătate și își pierd sau le sunt furate actele

    Mapamond

    VIDEO. Studioul Disney, dezamăgit de încasările noului film „Mica Sirenă”

    Mapamond

    Sfânta Biblie, interzisă în școlile din Utah din cauza „vulgarității și violenței”

    Mapamond

    Accident feroviar cu aproape 300 de morți, în India

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Bal, spectacole și o paradă a costumelor tradiționale, la cea mai mare manifestare culturală a șvabilor bănățeni
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici