Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
  • Podcast
  • Dialoguri Sănătoase
Select Page


Tion
România
Programele de televiziune dau ora exactă în viaţa românilor

Programele de televiziune dau ora exactă în viaţa românilor

la 9 November 2007 13:21
9 November 2007 13:21
O treime din <STRONG>românii</STRONG> cu vârste de peste 18 ani urmăresc, în medie, mai mult de trei ore pe zi programele de <STRONG>televiziune</STRONG>, iar <STRONG>ştirile</STRONG> sunt programele lor preferate.
Scris de IM:ADEVARUL - O treime din <STRONG>românii</STRONG> cu vârste de peste 18 ani urmăresc, în medie, mai mult de trei ore pe zi programele de <STRONG>televiziune</STRONG>, iar <STRONG>ştirile</STRONG> sunt programele lor preferate.

Trimite articolul

X

Televiziunea este „crocodilul” care mănâncă cel mai mult din timpul românilor: două ore şi patruzeci de minute pe zi. Cele mai urmărite programe tv sunt ştirile şi filmele artistice. Informaţiile politice sunt în topul consumului de ştiri tv.

Aproape 36% din români petrec, în medie, în faţa televizorului mai mult de trei ore pe zi. Aceşti maniaci au fost „descoperiţi” de studiul „Influenţa media asupra comportamentului electoral”, realizat de CURS la comanda Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA).

Rezultatele cercetării, efectuate pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional de 2.000 de persoane cu vârste de peste 18 ani, s-a concretizat într-un studiu voluminos care relevă, pe de o parte, consumul de media al românilor şi, pe de altă parte, influenţa acestora asupra comportamentului.

Politica bate faptul divers? Sondajul arată că românii nu consumă în mod uniform programele tv. Cele mai vizionate emisiuni sunt ştirile de televiziune. Aproape 68% din cei chestionaţi aleg în fiecare seară, în primul rând, jurnalele de ştiri. Şi ce anume îi interesează din aceste ştiri? Studiul spune clar: informaţiile şi ştirile politice în proporţie de 28%.

Opţiunile pentru ştirile politice creează un paradox. Potrivit sondajelor de audienţă, cele mai urmărite programe sunt Ştirile ProTV şi Observatorul (Antena 1). Acestea conţin cu preponderenţă „faptul divers” împachetat în ambalajul „senzaţionalului”. În fapt, cele două jurnale plasează informaţiile politice în coada ştirilor de fapt divers.

Atunci, cum se explică rezultatele oferite de studiul CURS, opţiunea pentru ştiri politice, şi apetenţa consumatorului de spectacol, confirmată de ratingurile din măsurători? O posibilă explicaţie ar fi că una declară românul şi alta face. (De exemplu, una este să urmăreşti filme erotice şi alta este să declari operatorului de la compania de cercetare că faci asta.)

Această „ipocrizie” este confirmată şi de cifrele din raport: doar 7% au declarat că sunt interesaţi de faptele sau situaţiile cotidiene şi doar 1% de violenţa din cadrul programelor de ştiri. Cu alte cuvinte, luând de bune atât raportul CURS, cât şi sondajele de audienţă, nu rămâne decât să presupunem că cei intervievaţi nu au fost sinceri. Televiziunile, imparţiale ca tot românul Raportul comandat de CNA, finanţat din fonduri PHARE, realizat în perioada 1-25 septembrie, spune că 25% din români preferă să urmărească ştirile politice la ProTV. De data aceasta nu este o surpriză.

Cei care au răspuns astfel sunt prizonierii brandului Pro şi, firesc, şi-au exprimat opinia în funcţie de acest fapt. Pe locul următor se clasează Observatorul Antenei 1, cu 22%, şi TVR1, cu 16%. Realitatea TV şi Antena 3, cu toate că sunt specializate în ştiri şi abordează masiv scena politică, au în acest studiu cote de 13%, respectiv 7%.

Majoritatea românilor se uită seara la televizor (81%), în timp ce doar 3% la programele de dimineaţă. Pare un efort aproape inutil din partea posturilor tv de a investi în matinale. Asta în cazul în care pot să-i intereseze pe pensionari şi pe studenţii care se trezesc mai târziu. Obiectivitatea posturilor tv reprezintă o secţiune consistentă în studiu. Aproape 36% din cei chestionaţi consideră că programele politice tv sunt „obiective”. TVR1 şi ProTV sunt considerate de români ca fiind cele mai neutre, cu o cotă de încredere de 13%.

Pe locurile următoare apar Antena 1 (10%), Realitatea (9%) şi (senzaţional!)… OTV (6%). Dacă ar fi să „întoarcem foaia” pentru a vedea care este cel mai subiectiv post, am constata din raport că, în primul rând, 52% din cei intervievaţi au refuzat să răspundă.

Cum trebuie să citim această cifră foarte mare? Ori oamenii nu ştiu să deosebească nuanţele subiective, ori le este ruşine să nominalizeze vreun post. În al doilea rând, potrivit aceluiaşi studiu, Antena 1 este considerată cea mai subiectivă televiziune (8%), fiind urmată de Realitatea TV, ProTV şi TVR 1, toate cu şapte procente. Studiul nu precizează ce înseamnă subiectivitate în accepţia cercetătorilor.

Dacă televiziunile şi radiourile sunt radiografiate din punct de vedere al obiectivităţii, presa scrisă, mai precis ziarele, scapă de acest examen. Studiul nu arată, la fel ca în cazul televiziunilor şi radiourilor, care sunt ziarele cu un grad mai mare sau mai mic de subiectivitate.

Ori comanditarul studiului (CNA) nu a fost interesat de acest lucru (deşi tilul raportului este „Influenţa media…”), ori nu a vrut să-şi „ridice în cap” ziariştii de presă scrisă (mult mai acizi decât cei din audiovizual), ori poate nu au fost fonduri suficiente şi pentru această întrebare…

Trimite articolul

X
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    Construcție impresionantă din Imperiul Roman, scoasă la iveală de nivelul scăzut al Dunării
    2
    O fată de 16 ani a fost violată lângă Făget. Suspectul de 19 ani, arestat preventiv
    3
    David Popovici a câștigat și proba de 200 metri liber la Campionatul European de Natație
    4
    VIDEO. Din toamnă, încă 324 de locuri de cazare pentru studenții UVT. Două cămine noi sunt aproape gata
    5
    De ce știau angajații de controalele DSP? Explicația Spitalului Județean din Timișoara
    6
    Sorin Maxim, directorul ADR Vest: „Nu vă alegeți un loc de muncă, ci un proiect care merită ani din viața voastră”
    7
    Ricardo, în vârstă de 12 ani, este căutat de polițiști. A plecat de acasă și nu a mai revenit
    8
    Sâmbătă seară se închide Pasajul Iulius. De luni, restricții pe etape și în Freidorf, timp de două luni
    9
    Presupuse șpăgi pentru angajări și operații la Neurochirurgie. Spitalul Județean Timișoara spune că nu are habar de fenomen și anunță că va sesiza autoritățile
    10
    Noile sisteme de tarifare a rovinietei și TollRo intră în vigoare pe 31 august. Noul plan de tarifare se aplică de la 1 octombrie

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 16 august 2026, în Timișoara?

    Eveniment

    Accident cu patru victime la ieșirea din Remetea Mare spre Aeroportul Internațional Timișoara

    Eveniment

    FOTO. Accident pe Centura Timișoarei. Un autobuz a intrat într-o motocicletă

    Eveniment

    VIDEO. Cultură de canabis ascunsă printre legume, descoperită pe malul Mureșului, la Lipova

    Ştiri din Timiș

    După o perioadă cu temperaturi extreme, Timișul va fi din nou sub cod galben de caniculă. Luna septembrie, la fel de călduroasă

    Ştiri din Timiș

    Giroc și Chișoda, conectate la STPT: biletul de 5 lei poate fi folosit și în Timișoara

    România

    România lipsește din nou din clasamentul Shanghai. Nicio universitate din țară nu intră în top 1000

    Sănătate

    Poate un copil cu astm să facă sport? Ce se întâmplă atunci când apar tusea și lipsa de aer la efort

    Ştiri din Timiș

    A murit prof. univ. dr. Titus Slavici, o importantă personalitate academică care a fondat Universitatea „Ioan Slavici” din Timișoara

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 15 august 2026, în Timișoara?
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici