Primarul Lugojului, Călin Dobra, a declarat că ambele proiecte au fost în transparență.
„După acest demers, în urma discuțiilor avute și cu specialiștii în cadrul primăriei, dar și cu poliția locală, am mai adus anumite amendamente la ceea ce înseamnă proiectul privind traficul greu. Pentru că celălalt proiect este în faza de implementare. Societatea de Administrare a Patrimoniului Municipiului Lugoj va avea responsabilitatea gestionării acestui proiect privind vehiculele fără stăpâni sau abandonate. Bineînțeles, în parteneriat cu poliția locală, care va face toate demersurile de somație, de notificare, de înștiințare a proprietarului, acolo unde putem identifica proprietarul, iar după aceea societatea, într-un loc pus la dispoziție Primăria Lugoj, va depozita aceste autovehicule.
Vor fi depozitate pentru 30 de zile, după care ori vor fi licitate conform legii prin licitație publică și vândute, ori vor fi casate și valorificate la fier vechi”, a afirmat Călin Dobra.
Edilul Lugojului a mai precizat că în ceea ce privește proiectul legat de traficul greu, acesta este ceva mai delicat.
„Au fost foarte multe discuții în acest sens. Am avut discuții chiar cu specialiști care au implementat acest proiect din punct de vedere a sistemului online și anume a aplicației pentru emiterea, în orice moment, a acelor autorizații pentru traficul greu. Încercăm să ușurăm activitatea celor care vor să beneficieze de această autorizație, să le fie cât mai facil, să avem cât mai repede un plus la bugetul local, dar și să venim în sprijinul transportatorilor, cărora să le oferim, într-un ritm cât mai rapid, această autorizație pentru traficul greu.
Pentru că trebuie să recunoaștem, în momentul acesta, avem o situație delicată cu traficul greu pe raza municipiului Lugoj. Sunt foarte multe sesizări în privința unor case deja avariate sau cu un grad destul de mare de distrugere din punct de vedere a traficului pe anumite străzi și cu rețele de apă avariate din cauza tonajului pe anumite străzi din municipiul Lugoj”, a precizat primarul Călin Dobra.
Potrivit acestuia, municipalitatea lugojeană își va asuma interzicerea totală a traficului de peste 3,5 tone în zona centrală, iar pe raza municipiului Lugoj va pune la dispoziție unele culoare de trafic.
„La un moment dat trebuie să asigurăm și variantele de trafic în municipiul Lugoj, dar să nu mai dăm posibilitatea să se circule, chiar cum doresc unii, pe orice stradă dacă plătesc autorizație. Pentru că la momentul ăsta, să vă spun o speță. Dacă un transportator plătește taxa, nici nu mai așteaptă emiterea autorizației și circulă liniștit pe raza municipiului Lugoj, pe orice stradă, în afară de zona 0, zona centrală. În rest poate să circulă pe oriunde, doar prin prisma faptului că a plătit acea taxă, neavând neapărat emisă autorizația.
Prin aplicația pe care o vom achiziționa la nivelul Primăriei Municipiului Lugoj, vom rezolva această situație. Astfel, în momentul în care ai plătit să și ai emisă autorizația, că normal dreptul de circulație nu ți-l dă faptul că ai plătit, ci faptul că ai emisă autorizația pentru traficul greu. Aceste proiecte vin în anticiparea a ceea ce urmează din punct de vedere al dezvoltării municipiului Lugoj. Și aici mă refer la regenerarea urbană și modificarea și din punct de vedere rutier a malurilor Timișului cu sensurile unice pe Coposu, pe 1 decembrie, pe splaiul Tinereții, pe splaiul Brediceanu.
Plus, așa cum am mai spus, lucrăm la acel studiu de trafic și vom veni cu propuneri de fluidizare a traficului prin crearea unor sensuri unice spre ieșirea din Lugoj și altele spre intrarea în oraș, ceea ce va schimba în totalitate traficul în municipiul Lugoj. În urma analizelor, am observat că avem o zonă zero sau o zonă roșie, de trafic intens, în zona centrală și trebuie să găsim variante prin sensurile unice să descongestionăm traficul în mod special în zona centrală și aici am în refer la strada Timișorii, strada 13 Decembrie, Piața Victoriei, spre Podul de Fier și în zona catedralei de pe strada Episcop Ioan Bălan”, a mai spus primarul Călin Dobra.
Citiți principiile noastre de moderare aici!