Ultima varianta de master plan devine lege. Centura de ocolire a Timisoarei ramane tot pe locul cinci

De Marcel Hoster
38Comentarii
Ultima varianta de master plan devine lege. Centura de ocolire a Timisoarei ramane tot pe locul cinci
© Foto: arhiva
În perioada următoare, pe lista Hotărârilor de Guvern care vor fi aprobate va intra şi Master Planul pe transporturi al României, documentul care trage liniile după care se vor ghida investiţiile în acest sector în următorii ani. Timişoara nu e „pe plus” în ultima variantă a strategiei, centura de ocolire rămâne pe locul cinci între priorităţi, cu un orizont de realizare în anii 2022 – 2023.


Ministerul Transporturilor a promovat proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea documentului strategic Master Planul General de Transport al României. Actul se află în prezent pe circuitul de avizare interministerială şi va fi aprobat de Guvern, în cel mai scurt timp.

Necesitatea elaborării Master Planului General de Transport, instrument de lucru prin care să se analizeze situaţia existentă şi să se stabilească nevoile de dezvoltare şi de prioritizare pe baze economice solide, proiectele de infrastructură de transport la nivel naţional, se impune ca o condiţionalitate ex-ante a finanţărilor din cadrul Programului Operaţional Infrastructura Mare.

Adoptarea Master Planului devine esenţială pentru accesarea fondurilor structurale şi asigurarea continuităţii finanţării din partea Uniunii Europene.

Fără plusuri pentru zona de vest

Ultima variantă a documentului, care va fi biblia investiţiilor în infrastructură în următorii ani, lasă proiectele din zona de vest în acelaşi loc unde erau şi la precedenta variantă. Cel mai important, centura de ocolire rămâne pe locul cinci în ceea ce priveşte oportunitatea realizării. Ar urma să se realizeze 16,8 kilometri de drum, cu 48 de milioane de euro, în 2022 – 2023.

Există un singur proiect care e clasat pe primul loc la o categorie a Master Planului, este vorba de drumul dintre Timişoara şi Moraviţa (graniţa spre Serbia), la drumuri Euro-Trans. Şi speranţele se opresc aici… Orizont de realizare este tot 2022 – 2023, cu un cost de 29,5 milioane de euro. Pe liste apare Aeroportul Internaţional Timişoara, care poate beneficia de 136 milioane de euro pentru modernizare, cu un orizont de realizare pentru anii 2016 – 2018. De asemenea, Centrul Intermodal Timişoara, proiect la care titular e trecut ca beneficiar Consiliul Local Timişoara, are ca orizont de realizare a lucrărilor 2016 – 2017. Centrul ar urma să aibă 18 hectare, iar costul de realizare ar urma să fie de peste 34 de milioane de euro.

Articole pe aceeași temă:

Timisul, pe primul loc in Master Plan, cu un singur drum. Centura, pe locul 5

Master Planul de Transport a fost aprobat. Intrebarile legate de proiectele din Timis raman



38Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor