Campania „Privește Orașul” de anul acesta se va lansa în cadrul Festivalului Plai și are rolul de a introduce în programul cultural al Timișoarei un important eveniment arhitectural din România: Bienala timișoreană de arhitectură – BETA 2016, care se va extinde pe parcursul lunilor septembrie, octombrie și noiembrie.
Astfel, în luna septembrie, timișorenii sunt invitați să găsească prin urbea de pe Bega, în diferite locații precum instituții de cultură, baruri și cafenele, cartolinele „Privește Orașul” pe care fiecare persoană poate scrie o scurtă poveste despre Timișoara.
„Scopul principal al campaniei este de a implica publicul larg în micro-procesele care determină schimbările cotidiene ale vieții urbane. Motivul pentru care considerăm importantă această implicare este observarea și conștientizarea gesturilor și atitudinilor, a modului în care omul și comunitatea pot influența și determina imaginea orașului. În cadrul Festivalului Plai, vă invităm să scriem împreună povești despre oraș, sâmbătă și duminică (10-11 septembrie) între orele 14.00 și 18.00”, a declarat Oana Simionescu, coordonatoarea bienalei.
Ce trebuie de fapt să facă cei interesați să se implice în campanie? Ei bine, în primul rând trebuie să găsească cartoline, iar apoi să scrie scurta poveste la care s-au gândit și care are în centrul atenției Timișoara. Cei care își iau cartolina acasă, pot să transmită online fotografii cu cartolina și povestea scrisă, acestea urmând să fie publicate pe site-ul Privește Orașul. Cele mai interesante zece scrieri vor fi ilustrare de către artiști locali și expuse în diferite spații din Timișoara.
„Campania se adresează în primul rând comunității, tuturor cetățenilor orașului, ca principali actori urbani invitați să își spună propria poveste despre oraș. Ne așteptăm ca poveștile să fie așa cum sunt și oamenii care le relatează iar pentru inspirație vă prezentăm poveștile ambasadorilor Privește orașul – persoane implicate în diverse moduri în viața orașului care ne vor povesti propriile lor experiențe urbane. Poveștile ambasadorilor vor fi disponibile online, pe pagina web a campaniei Privește orașul, iar câteva vor putea fi vizionate și sub forma unor micro documentare. Ne dorim ca această campanie să reprezinte o formă de dialog cu cetățenii orașului, un mod prin care îi invităm să devină sau să rămână activi și interesați de orașul lor”, a mai adăugat Oana Simionescu.
Proiectul OAR Timiș, „Privește Orașul” se va derula în perioada septembrie – noiembrie 2016. Aflată la a doua ediție, campania de implicare a timișorenilor într-un dialog pe teme de arhitectură, educație și comunitate reprezintă un obiectiv pe termen lung al Filialei Timiș a OAR.
Citiți principiile noastre de moderare aici!