Firma de dezinsecție și deratizare, în poziție de drepți în fața primarului Robu. Demonstrație de muncă în parcare

De Roxana Deaconescu
Reactualizat la:
14Comentarii
Firma de dezinsecție și deratizare, în poziție de drepți în fața primarului Robu. Demonstrație de muncă în parcare
© foto: Adrian Panduru/ tion.ro
După cinci ani și jumătate în care în Timișoara nu s-au mai făcut dezinsecție și deratizare ca la carte, primarul Nicolae Robu a aliniat utilajele și muncitorii noii firme de DDD a orașului. Coral Impex din Ploiești s-a instalat într-o parcare de la periferia Timișoarei și a făcut o demonstrație de muncă… în forță. Miercuri începe deratizarea, iar săptămâna viitoare, dacă nu plouă, dezinsecția.

În jur de 30 de muncitori ai firmei Coral Impex au fost aliniați cu tot cu utilaje într-o parcare de la periferia Timișoarei. La fața locului au venit viceprimarul Farkas Imre, cel care s-a ocupat de contractul de DDD, dar și primarul Nicolae Robu, împreună cu șoferul Vasile Paraschiv și consilierul personal Cătălin Iapă, care a transmis live pe Facebook plimbarea edilului prin fața utilajelor.

Firma Coral Impex din Ploiești încă nu are punct de lucru la Timișoara, dar va avea. Va efectua operațiunea de dezinsecție atât terestru, cât și aerian, cu un avion din Timiș, spune șeful societății, Alexandru Badea. Coral Impex începe treaba în capitala Banatului cu deratizarea, dezinsecția fiind amânată din cauza prognozei meteo, meteorologii anunțând ploi pentru zilele următoare.

„Planul de bătaie este să demarăm lucrările cu deratizarea. Începem cu deratizarea, de mâine (n.r. miercuri). Va fi efectuată deratizarea în toate zonele și cartierele municipiului Timișoara. Deratizarea presupune că amplasăm în jur de 16.000 de stații de intoxicare cu otravă (cutii mici), care vor fi etichetate, inscripționate cu substanța activă, cu număr de telefon. Noi am fost deja și am văzut zonele cu probleme în tot municipiul Timișoara și știm deja unde să amplasăm stațiile de intoxicare”, ne-a declarat Badea.

Potrivit directorului Coral Impex, sunt probleme cu șobolanii în toate cartierele orașului, în special în zonele cu garaje, lângă ghenele de gunoi și în zonele cu blocuri înghesuite.

Dezinsecția, după ploi

Operațiunea de dezinsecție începe cel mai probabil săptămâna viitoare, în funcție de prognoza meteo.

„Conform caietului de sarcini, va fi o trecere de la sol, una completă, în care se combat focarele larvare, produsul folosit este non-toxic, deci nu este o problemă. Avem trei substanțe, pentru exterior folosim K-OTHRINE PROFI, poate cel mai bun produs de pe piață la ora actuală, este biodegradabil, în 24 de ore albinele pot zbura. Vom da la sol astfel: cu produse de mare capacitate, pe toate aliniamentele stradale, iar în parcuri, boscheți, zonele cu probleme se va acționa cu aparate purtate de operatori, cu ceață caldă și rece”, a explicat Alexandru Badea.

Contractul semnat cu primăria spune că firma de DDD trebuie să aibă cel puțin 16 angajați în Timișoara, dar șeful societății spune că a venit cu 34 de operatori, care au fost aliniați în fața primarului.

„Pentru ca lucrarea să fie cât mai eficientă trebuie să o facem într-un timp cât mai scurt. Pentru început am considerat că este mai bine să venim așa, eficiența e mai mare. O dată vom da la sol, o dată vom da cu un avion. Ne vom face și punct de lucru la Timișoara. Probabil săptămâna viitoare se va face dezinsecția. O dezinsecție este cu atât mai bună cu cât se face instantaneu. Este mult mai greu după această pauză, avem experiență chiar la Ploiești. În mod normal am avea șapte treceri într-o etapă, dar acolo a trebuit să trecem de opt ori, pentru că am mai găsit ouă de țânțari. Substanțele nu afectează oamenii, noi suntem de 25 de ani pe piață și avem un număr mare de angajați, putem efectua concomitent în patru-cinci municipii de mărimea Timișoarei”, a mai explicat Alexandru Badea.

Revenind la primarul Timișoarei, el a menționat că directorul general al societății Coral Impex are libertatea totală de a decide când intervine. El spune că cineva din primărie va sta cu ochii pe angajații care se ocupă de dezinsecție și deratizare.

„Putem vedea lucrători ai firmei, în uniformă, foarte îngrijit prezentați, și o mulțime de mașini pe care firma a ținut să ni le prezinte. Eu nu discut detaliile tehnice. Directorul general are libertatea totală de a decide când intervine. Noi ne dorim să nu ne mai piște țânțarii, să nu mai avem căpușe în parcuri, să nu mai vedem șoareci și șobolani. Să fie și o dezinfecție corespunzătoare făcută în orașul nostru. Dorința noastră, a timișorenilor, va fi îndeplinită. Dacă vor fi reclamații, vom face verificări pentru a vedea dacă sunt adevărate. Vom recurge la sesizarea operatorului, și dacă este cazul, la penalizarea lui, pentru neîndeplinirea obligațiilor contractuale”, a precizat Robu, completat de Badea, care spune că se face monitorizare atât prin observare directă, cât și cu lămpi speciale.

„Mașinile au GPS. În fiecare zi se face recepția substanțelor cu care lucrăm. Facem monitorizări la deratizare și dezinsecție pentru a vedea cum au reușit. Se vor face rapoarte zilnice, procese verbale zilnice, în care spunem ce am făcut în ziua respectivă, câtă substanță am folosit, ce suprafață am acoperit. Noi nu ne jucăm”, a mai spus directorul Coral Impex, care și-a pus apoi subalternii să facă unele demonstrații „în forță” în fața primarului.

Pentru ca tratamentele DDD să aibă efect, timișorenii trebuie să ia și ei măsuri în gospodării și riscă amenzi dacă nu efectuează lucrări de deratizare, dezinsecție și dezinfecție. Sancțiunile sunt cuprinse între 500 și 1.000 de lei pentru persoanele fizice și între 1.000 și 2.500 de lei pentru cele juridice.

Coral Impex SRL din Ploiești primește 18,4 milioane de lei cu TVA pe patru ani, echivalentul a 3,87 milioane de euro, deși licitația era estimată la 10 milioane de euro (46,02 milioane lei cu TVA – n.r.). Valoarea primului contract subsecvent pentru serviciile de salubrizare – activități de deratizare, dezinsecție, dezinfecție este de 4,6 milioane de lei, echivalentul a aproape 1 milion de euro pe an. Municipalitatea va încheia patru contracte subsecvente pe patru ani, câte unul în fiecare an.

De menționat și faptul că Primăria Timișoara a plătit 14,4 milioane de lei cu TVA doar în perioada 2011-2013 pentru serviciile DDD pe domeniul public: 4,6 milioane lei pe 2011, 4,6 mil. lei în 2012 și 5 milioane de lei în 2013, conform datelor PMT.

Articole pe aceeași temă:

E oficial: miercuri începe dezinsecția, dacă nu plouă! Substanțele cu care se stropește și mesajul PMT pentru timișoreni



14Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor

Regulament de plasare a anunturilor