tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Esec total pe Planul Juncker. Romania a primit 10 milioane din 2,7 miliarde de euro

Esec total pe Planul Juncker. Romania a primit 10 milioane din 2,7 miliarde de euro

la 28 June 2017 10:33 Reactualizat la: 28 June 2017 11:42

Esec total pe Planul Juncker. Romania a primit 10 milioane din 2,7 miliarde de euro

<p>Foto: arhiva </p>
28 June 2017 10:33 Reactualizat la: 28 June 2017 11:42
România a ratat şansa de a obţine sume importante din partea Uniunii Europene, care a alocat un total de 2,7 miliarde de euro pentru ceea ce a denumit „proiecte-cheie ce sprijină mobilitatea competitivă, curată și conectată în Europa”. Numeroase investiţii din domeniul infrastructurii, inclusiv în Timiş, ar fi putut să primească bani din această sursă, dar România a ratat această oportunitate, obţinând doar 10 milioane de euro în total.
Scris de Marcel Hoster - România a ratat şansa de a obţine sume importante din partea Uniunii Europene, care a alocat un total de 2,7 miliarde de euro pentru ceea ce a denumit „proiecte-cheie ce sprijină mobilitatea competitivă, curată și conectată în Europa”. Numeroase investiţii din domeniul infrastructurii, inclusiv în Timiş, ar fi putut să primească bani din această sursă, dar România a ratat această oportunitate, obţinând doar 10 milioane de euro în total.

Trimite articolul

X

Centuri de ocolire, noduri de interconectare, căi ferate, toate acestea vor fi finanţate din banii Uniunii Europene, pe un program special. România nu a ştiut să ceară aceşti bani şi în consecinţă proiectele trimise la jurizare, complet pe lângă subiect, nu au fost luate în calcul. Din cei 2,7 miliarde de euro în România vor ajunge doar 10,6 milioane, adică în jur de 0,4 procente din total. Mai mult, banii vor fi alocaţi în cea mai mare parte unor proiecte făcute chiar de UE: două studii de fezabilitate şi patru proiecte multinaţionale. Cei mai mulţi bani merg spre… studii de specialitate: Studiu pentru upgradarea liniei ferate Predeal-Brașov în concordanță cu parametrii coridorului Rin-Dunăre- finanțare 3,73 milioane euro; Studiu pentru upgradarea infrastructurii feroviare a Portului Constanța– finanțare 2,38 milioane euro.

De asemenea, sunt patru proiecte multinaționale, acolo unde România primește bani doar pentru că UE încearcă să elimine ”petele albe” din întreaga Uniune, privesc 2 domenii: sisteme de management al traficului aerian– valabile la nivelui întregii Uniuni Europene; decarbonizarea transportului rutier– stații de încărcare a vehicolelor electrice de-a lungul rețelelor TEN-T Core.

„Concurenţa” va primi bani pentru investiţii concrete. Astfel, Bulgaria îşi va finanţa cu 119 milioane de euro pentru modernizarea şoselei de centură a Sofiei, dezvoltarea nodului feroviar Plovdiv şi interconectarea portului Burgas la reţeaua TEN T. Polinia e din nou campioană, cu 826 milioane, majoritatea în domeniul feroviar. Cehia ia 275 milioane pentru dezvoltarea componentei naționale a principalelor rețele europene de transport feroviar.
Această axă de finanţare este cunoscută sub numele de Planul de investiţii Junker şi a fost lansat în perioada guvernării Ponta. România a trimis o listă de 200 de proiecte, dar acestea nu au ţinut cont de priorităţile cerute. În consecinţă, nu au avut nicio finalitate.

La momentul în care s-au depus proiectele, Ministerul Transporturilor nu a considerat că proiecte de infrastructură din zona de vest a României ar fi interesante pentru un asemenea Plan Juncker. Lista proiectelor gândite şi depuse pentru a fi cuprinse la finanţare nu include nici o investiţie rutieră din această parte a ţării, singura asemenea investiţie inclusă pe listă fiind modernizarea căii ferate de la Arad spre Calafat, prin Timişoara. De asemenea, în domeniul aeroportuar singurele propuneri lansate sunt cele pentru cele două porţi aeriene din Bucureşti. Probabil că trecerea autostrăzii A1 prin această parte a ţării este considerată ca acoperitoare pentru toate necesităţile de transport ale zonei.

Trimite articolul

X
Taguri:
fonduri planul juncker ,
planul juncker ,
proiecte infrastructura planul juncker
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    LOGS aleargă #AlăturiDeRefugiați la Timișoara City Marathon. Vă puteți alătura voluntarilor!
    2
    Rezistență prin delicatețe: expoziție Călin Beloescu la Galeria Brăteanu
    3
    Continuă lucrările la calea ferată din zona Gării de Nord Timișoara
    4
    Hala de tramvaie din Timișoara ar putea deveni centru cultural cu bani europeni
    5
    Judecătorii de la Tribunalul Timiș nu mai protestează. Activitatea revine la normal
    6
    Copiii cu boli cronice pot continua școala în spital. Începe înscrierea profesorilor voluntari
    7
    FOTO. Un liceu „verde” cu cabinet stomatologic se va construi la Moșnița Nouă
    8
    Histamina nu e dușmanul: mituri și realități despre simptomele sale
    9
    Orgă și saxofon, klezmer și Piazzolla, în Biserica din Elisabetin
    10
    FITT premiază cele mai bune proiecte de tineret din Timiș

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 18 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    Hala de tramvaie din Timișoara ar putea deveni centru cultural cu bani europeni

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Grădiniță modernă pentru 360 de copii, construită cu fonduri europene la Moșnița Nouă

    Eveniment

    Accident la Belinț. Pasager rănit după ce mașina în care se afla s-a izbit de un copac

    Ştiri din Timiș

    Festivalul de Datini și Colinde transformă Giarmata într-o scenă a folclorului autentic

    Ştiri din Timiș

    Pișchia celebrează identitatea bănățeană la prima ediție a Festivalului de Cultură „Ionel Iacob-Bencei”

    Ştiri din Timiș

    Controale extinse la azilele de bătrâni din Timiș după neregulile descoperite la Cenad

    Ştiri din Timiș

    Rata șomajului din Timiș rămâne scăzută, în ciuda a aproximativ 600 de concedieri anunțate

    Eveniment

    Șoferiță de 16 ani, rănită după ce a trecut pe roșu și a intrat într-o altă mașină, la Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Ginecologia oncologică, o luptă contra timpului. Prof. Marius Craina: „Femeile ajung la noi prea târziu, dar asta se poate schimba”
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici