Direcția de Evidență a Persoanelor îi informează pe cei care dețin deja o Carte Electronică de Identitate (CEI), emisă după 20 martie 2025, că înscrierea reședinței se face, temporar, printr-o procedură provizorie.
Aceasta a fost stabilită la nivelul Ministerului Afacerilor Interne (MAI), până la finalizarea aplicației informatice care va permite înscrierea reședinței în format electronic.
Cum se procedează?
Persoanele care solicită înscrierea reședinței în CEI vor completa o cerere standard, disponibilă la Direcția de Evidență a Persoanelor Timișoara.
Cererea va fi depusă împreună cu CEI și un document care atestă reședința.
Conform procedurii transmise de MAI, datele privind reședința vor fi actualizate în Registrul Național de Evidență a Persoanelor de către Direcția de Evidență a Persoanelor Timișoara.
Deoarece sistemul informatic pentru înscrierea reședinței în cipul CEI nu este încă funcțional, reședința va fi dovedită provizoriu printr-o adeverință eliberată solicitantului.
„Această procedură este una temporară și va fi aplicată până când infrastructura tehnică națională va permite înscrierea electronică a reședinței direct în cipul CEI. Data de la care se va renunța la această soluție provizorie va fi comunicată ulterior”, transmit cei de la Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor.
CEI este eliberat gratuit, în limita fondurilor disponibile prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), pentru cetățenii români cu domiciliul în România, începând de la vârsta de 14 ani. Programările se pot face exclusiv online, prin intermediul portalului HUB Servicii MAI.
Pe aceeași temă:
Peste 1.000 de timișeni au solicitat deja noul buletin electronic
Timișorenii pot solicita de azi noua Carte Electronică de Identitate
Trimite articolul
XDe obicei ma abtin si incerc sa pastrez comentariile in limita bunului simt, eventual cu usoare tente ironice.
Dar asta e o bataie de joc inacceptabile! Cum sa ceri adeverinta (pentru care depun separat dosar cu cerere!) pentru resedinta, adica ce mama ei de treaba de acte elibereaza statul roman? Nu sunt in stare nici sa-ti dea un buletin? Mai este asta stat??? Raspunde cineva pentru cacealmaua asta? In Coreea de Nord oare ce ar fi patit responsabilul cu buletinele?
(si nu vreau sa intru in discutii politice acum…)
o cerere in plus, copii xerox in plus, o adevreinta in plus, si minim 2 drumuri catre institutie. MINIM. De-aia Romania este la coada vacii. Stat corupt si incompetent. Si apropo, cip-ul permite orice arhivare de date, doar ca proiectul a fost si este gestionat de incompetenti !
-
@contribabuinul: Ai ceva dovezi cand acuzi degeaba? Te plateste putin sa minti? Vezi ca stapanul tau, georgescu, e inculpat. Mai are putin si devine condamnat!
Ai electronic, dar tot te pune pe drumuri, sa cari inutil hârtii.
Inrobire pe banii clientului sau culmea injosirii
-
@rahat: inrobiti sunteti voi, georgist-putinistii!
mooor 🤪
ma indoiesc ca nu mai era loc de un rand de text pe buletin pentru adresa
Adresa este trecuta in cip. Cu softul lor de pe hub mai dupa ce bagi pinul se vede adresa.
Deasemenea pe siteul hub mai daca ai cont pe ghiseul ro sau roeid poti sa iti generezi dovada adrsei de domiciuliu in cateva secunde
-
anonim1: ce pretentii sa ai de la sclavetii psd si de la carcotasii georgisti-putinisti?
Domiciliu are toata lumea resedinta in schimb nu(adica o locuinta secundara)din cauza asta pe aplicatia noua pt CEI apare doar DOMICILIU pt marea majoritate.Putina documentare inaintea scrierii unui articol nu strica.