Cursa cu plecare spre Turcia nu este una regulată, ci una charter operată de AnimaWings pentru Christian Tour. Călătorii ar fi fost anunțați că de vină este un stol de păsări care a intrat la motor.
„Inițial trebuia sa plecăm la 6.45, dar e 14.30 – după ce inițial ziseseră că în 6 ore vom pleca – și, deși ne-au informat că noua oră estimativă de plecare e 15, încă nu am primit nicio confirmare, iar îmbarcarea nu a început. Am primit voucher de 100 RON să ne luăm gustări. Am fost informați că un stol de păsări a întrat la motor sau «ceva de genul»”, ne-a scris un cititor Tion.
La ora 15:30, pe ecranele din aeroport încă rula anunțul că zborul a fost amânat pentru ora 15.

foto: cititor Tion
Reprezentanții Aeroportului Internațional Timișoara au confirmat, pentru Tion, că zborul este într-adevăr amânat, dar mai multe detalii pot fi oferite doar de compania aeriană.
Până la momentul redactării acestui articol, reprezentanții companiei AnimaWings nu au putut fi contactați pentru a oferi un punct de vedere.
Imaginile ne-au fost transmise de către un cititor Tion, căruia îi mulțumim pe această cale. Dacă și tu ai surprins imagini care pot deveni o știre, le poți trimite pe pagina noastră de Facebook, pe adresa de e-mail redactie@tion.ro sau pe WhatsApp, la numărul de telefon 0720.400.411.
UPDATE. A fost vorba despre de un posibil „bird-strike”. Avionul a decolat în jurul orei 17
Potrivit reprezentanților Christian Tour, la câteva minute după ora 6, în timpul controlului de rutină care se face înainte de îmbarcarea pasagerilor, au fost găsite pene în dreptul unui motor, iar de acolo a intrat în vigoare o procedură care relevă dacă a fost sau nu afectat motorul.
„Înainte de fiecare zbor se face un control de rutină, pe care îl face comandantul înainte de a urca la bord. Au descoperit, la unul dintre motoare, niște pene. În momentul ăla, au trebuit să anunțe că a fost un posibil «bird-strike». În aviație există un protocol special. Deși n-au văzut urme vizibile de deterioare a motorului, este un protocol clar care se activează. Trebuie făcută o boroscopare, un test special, iar în Timișoara nu există așa ceva. Este unul singur în România, care este la Otopeni.
Au plecat imediat către Otopeni, au discutat la service și s-a estimat că o oră zborul de Otopeni, plus-minus, cu formalitățile necesare, o oră zborul de retur și cam trei ore procedura respectivă. Au zis «hai să estimăm 6 ore delay». În situația în care motorul era afectat, putea să dureze și mai mult. Norocul a fost că nu a fost nicio problemă, dar a fost «safety first». A revenit la Timișoara nu cu un delay de 6 ore, ci de 6 ore și 20 de minute. În loc de ora 15 plecare, a decolat la ora 16:59.
Deja a debarcat, a dus pasagerii din Timișoara în Antalya. Se reîntoarce către Craiova și urmează să-și facă toată operațiunea pe care o avea planificată pentru azi, dar cu acest delay”, a declarat pentru Tion Ionuț Bunea, director operațional al Christian Tour.
În ceea ce privește pasagerii – atât cei din Timișoara, cât și cei din Antalya sau Craiova care urmau să circule cu aceeași navă sâmbătă –, aceștia ar fi fost informați despre întârziere. Celor care se aflau în aeroportul din Timișoara, dar nu sunt din localitate, li s-ar fi propus chiar cazarea pe perioada amânării, spun reprezentanții companiei.
„Noi am anunțat pasagerii, nu doar cei de aici, fiind afectate toate șase segmentele (programate sâmbătă – n.r.). A trebuit să îi anunțăm și pe cei din Craiova, dar și pe cei care trebuie să se întoarcă aici, adică pasagerii de Timișoara care trebuiau să se întoarcă. În jurul orei 17 au fost anunțați. Abia urmează să fie preluați, că se vor întoarce abia la noapte. Ei rămân în hoteluri, adică marele avantaj a fost că am avut timp să informăm pasagerii de Timișoara astfel încât să-și prelungească vacanța. În loc să plece către aeroport la ora 11:00, vor pleca diseară la 10. Adică au mai câștigat oarecum o zi de vacanță.
Cei care au fost în Timișoara pe aeroport au fost informați, fiind trecuți deja de check-in – noi ca și agenție nu aveam cum altcumva să îi contactăm decât prin SMS-uri. Compania de handling ne-a informat că au fost informați cu toții să revină peste 6 ore la aeroport. Celor care erau din afara Timișoarei sau pe o rază de peste 60 km, respectiv o oră de mers cu mașina, li s-a propus inclusiv cazare. Nu a optat nimeni pentru asta. Iar cei din Timișoara, logic, era cel mai simplu să meargă acasă și să revină. Noi am revenit către ei în jurul orei 11 și le-am spus estimarea. Acum că unii au decis de bună voie să nu se mai deplaseze în afara aeroportului și au rămas acolo, deși a părut foarte tragic, real, n-a fost deloc așa.
Consider că comunicarea a fost una eficientă, adică am dat SMS către toată lumea. Noi avem pachetele vândute și prin agenții locale, nu doar în agențiile proprii, și legătura s-a ținut nonstop. Avem o echipă, o celulă de criză, pentru situații de genul care comunică în timp util cu aeroportul, cu pasagerii, cu handlerii, cu cei de la destinație care fac transferurile, care aveau mașini pregătite în Antalya să-i aducă pe oameni la hoteluri și așa mai departe, adică e un flux foarte amplu”, ne-a mai spus Ionuț Bunea.
Trimite articolul
XUn grup de cârcotași ne-a sunat dind-si cu părerea că în principiu e mai bine sa stai 9 ore in aeroport decât să fi in avion când intră stolul de gâște in motorul avionului. Acum noi ce sa spunem …
Trenul de Constanța a avut 8 ore întârziere peste cele 15 și tot a ajuns in final la destinație
Era o pana de la PeNeLe.
-
Si in 26.07 zborul spre Antalya a avut intarziere, trebuia sa plecam la 6:45 si am plecat in 27.07 circa ora 4 dimineata am avut intaziere 21 de ore , aceiași poveste!
-
Și în data de 28.07.2025 au avut aceeași problemă, am impresia că ăștia vânează păsări 😂
-
La Budapesta nu puteau duce avionul?Era mai aproape…
Astia de la AnimaWings au “bird strike-uri” la fiecare intarziere. Tot “bird strike” au avut si acum 3 saptamani, cand zborul de Hurghada de la 06:45 a decolat la 21:10 desi aeronava era la sol de 2 zile. Au tinut oamenii in aeroport 12 ore, fara sa raspunda la telefoane sa ofere lamuriri. Bineinteles nici cei de la Christian Tour nu mai raspundeau, doar trimiteau mesaje sa anunte la cate 2-3 ore ca se mai prelungeste delay-ul. Niste mincinosi care se folosesc de aceasta “defectiune” pt ca isi permit intarzierea fara sa fie obligati sa despagubeasca pasagerii, atat timp cat nu depasesc 12 ore.
No amu… se mai strica si fiarele astea.
Bine ca nu s-a stricat in zbor
Un avion de rezerva de la alta companie nu aveau in hangar? Se intampla si la case mai mari astfel de bird-strike-uri! Bime ca nu s-a intamplat in zbor!
-
Pe ce lume esti prietene? Avion de rezerva??? La low cost???
Mergeți la Maramureș sau Băile Herculane Felix Govora Olănești,ce va trebuie vouă Antalya,patrioților?
La caciulata e fain si bine …voi nu si nu Antalya antalya
Ce chestie ciudata la Animawings,acum o luna,mai exact pe data de 26.07,aceeasi “problema”invocata am avut si noi pe cirsa de Rhodos si am stat 8 ore in aeroport….pana au trimis un amarat de avion de la Tarom dupa noi…..mama lor de “BirdStrike”😏
-
Și în data de 28.07.2025 au avut aceeași problemă, am impresia că ăștia vânează păsări 😂
Și în data de 28.07.2025 au avut aceeași problemă, am impresia că ăștia vânează păsări 😂
Mai sa fie si in 19.08 au avut iar bird strike in Creta, am avut 6 ore intarziere. Le urez si lor sa “castige” asa o zi de vacanta, dupa ce am apucat aa eliberam camera la ora 11:00 si am avut decolare la ora 02:20, am stat nedormiti 24 ore. Asa zi de vacanta sa tot ai.