Pentru că Direcția de Evidență a Persoanelor primește tot mai multe solicitări de schimbare a cărților de identitate, a fost deschis și un al optulea ghișeu, destinat persoanelor vârstnice, cazurilor sociale și urgențelor justificate. În acest context, persoanelor cu documente expirate sau deteriorate și celor care și-au schimbat domiciliul, numele sau fizionomia li se recomandă programarea din timp.
„În prezent, Direcția de Evidență a Persoanelor Timișoara funcționează la capacitate maximă și a suplimentat numărul ghișeelor de lucru. Astfel, dacă în vara anului trecut erau disponibile 7 ghișee, în prezent cetățenii au la dispoziție 8 ghișee, dintre care Ghișeul 8 este destinat persoanelor vârstnice, cazurilor sociale și urgențelor justificate. Accesul la acest ghișeu se face în baza unui număr de ordine, eliberat la sediul Direcției.
Cu toate aceste măsuri, creșterea numărului de solicitări, alături de durata mai mare necesară pentru preluarea cererii pentru eliberarea Cărții Electronice de Identitate (CEI), determină timpi de așteptare mai mari decât în mod obișnuit. În acest context, cele mai apropiate programări disponibile sunt în cursul lunii august”, precizează reprezentanții primăriei.
Mai exact, pe portalul Ministerului Afacerilor Interne, prima dată disponibilă la momentul redactării acestui articol este data de 14 august. Reprezentanții primăriei spun, însă, că platforma va fi optimizată în perioada următoare, astfel încât să prioritizeze programările pentru persoanele cu act de identitate expirat, pentru minorii care împlinesc vârsta de 14 ani, precum și pentru persoanele care solicită schimbarea numelui.
Aproape 4.000 de timișeni au cerut cartea electronică de identitate
Începând din 8 mai 2025, Direcția de Evidență a Persoanelor Timișoara a putut emite, la cerere, și cartea electronică de identitate (CEI). Până în prezent, au fost preluate peste 3.800 de cereri pentru CEI, aproape 3.000 fiind deja soluționate.
„În prezent, timișorenii interesați pot solicita eliberarea unei cărți electronice de identitate chiar dacă documentul de identitate, pe care îl au în posesie, se află în termen de valabilitate. De asemenea, începând cu data de 2 iunie 2025, Cartea Electronică de Identitate pentru minorii cu vârsta cuprinsă între 0-14 ani poate fi solicitată, de părinți sau de reprezentantul legal”, precizează reprezentanții primăriei.
Ministerul Afacerilor Interne estimează că va dura între 5 și 7 zile lucrătoare emiterea Cărții Electronice de Identitate; în jur de 30 de zile emiterea Cărții de Identitate Simple; și minimum 20 de zile emiterea Cărții de Identitate după modelul din 1997.
Trimite articolul
XLa depunerea cererii e ok, se face programare on-line și merge ușor dar la eliberarea propriu zisă e mai nașpa,, un singur ghișeu, asta dacă unele doamne de de acolo au chef de bârfă, sau două dacă încetează bârfele și trebuie să stai să aștepți minute în șir
-
@rodi: nu contenesti sa ne uimesti! Si tu si sclavetii tembelon!
Deci aia electronica complexa cu cip cirip e pe prioritate. Ce politica perfidă… Pute de departe a obsesie de control.
Un coșmar trăiești acolo ,personal care este nepoliticos ,te tratează ca pe un gunoi ,dacă nu înțelegi ceva te jignește in loc sa iti explice frumos ,ar trebuii niste controale serioase acolo ,te pun sa plătești taxa pentru buletin ,ca mai apoi sa iti zica ca de fapt este gratis ,iar banii aceia nu ii mai recuperezi ,nu ne mai facem bine niciodata !