Ediția din acest an a Galei Profesorului Bologna va avea loc în perioada 7-9 mai, la Timișoara.
Titlul de „Profesor Bologna” este acordat în urma unui proces de selecție desfășurat în două etape, coordonat de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR). În prima etapă, orice student poate nominaliza un cadru didactic care l-a inspirat, prin completarea unui formular online. Pentru ca un profesor să intre în etapa următoare, este necesar să primească cel puțin trei nominalizări.
Etapa a doua constă într-o evaluare realizată de echipe de studenți voluntari, special instruiți de ANOSR. Evaluatorii nu aparțin aceleiași specializări ca profesorii evaluați, pentru a asigura obiectivitatea procesului de selecție. Evaluarea urmărește criterii precum calitatea actului didactic, capacitatea de a inspira, deschiderea față de studenți și utilizarea unor metode moderne de predare.
Procesul de selecție s-a desfășurat în lunile martie și aprilie.
Potrivit Organizației Studenților din Universitatea de Vest din Timișoara (OSUT), cei 10 profesori desemnați anul acesta provin din mai multe facultăți ale UVT:
- Facultatea de Chimie, Biologie, Geografie: prof. univ. dr. Nicoleta Ianovici și lect. univ. dr. Alexandru Drăgan;
- Facultatea de Drept: conf. univ. dr. Andreea Verteș-Olteanu, lect. univ. dr. Laura Stănilă, conf. univ. dr. Voicu Pușcașu;
- Facultatea de Fizică: conf. univ. dr. Nicoleta Ștefu;
- Facultatea de Matematică și Informatică: lect. univ. dr. Adrian Spătaru, lect. univ. dr. Sebastian Ștefănigă, lect. univ. dr. Cristian Cira;
- Facultatea de Sociologie și Psihologie: conf. univ. dr. Theofild Lazăr.
În total, nouă studenți de la OSUT au participat la evaluarea profesorilor din alte centre universitare.
Gala Profesorului Bologna a premiat peste 1.170 de cadre didactice la nivel național în cele 13 ediții precedente.
Trimite articolul
XHahaha.
Profesorii ‘Bologna’ sunt, majoritar, cei considerati cool de catre studenti, adica cei care-i vor trece in masa, fara niciun fel de pretentie de la acestia. Da, sunt un adevarat model: nu-i invata nimic, dar nici nu-i supara cu nimic.
Este un adevarat motiv de mandrie 😀
-
Din păcate, de acord cu comentariul de mai sus. Cândva, pe când acest premiu își dorea să semnifice ceva autentic, era o distincție alocată maxim unui singur cadru didactic – în ziua de azi, cu două, trei sau chiar mai multe cadre didactice care primesc “la grămadă” aceste așa-spuse distincții (din partea studenților – deci complet subiectiv, conform comentariului de mai sus), nu există nici o convingere că mai are vreo semnificație. Subscriu și la ideea că unele cadre didactice de mai sus (pe care le cunosc, fără a da nume), chiar nu merită titlul de “profesor”, cu atât mai puțin “profesor Bologna”.
-
De acord, sunt in branșă și știu ce vorbesc. Calitatea profesorului nu este judecata de student după performantele de cercetare ce se reflectă în cele academice. Studenții nu fac, in general, distincție între profesorii ce preferați din experiența cercetării proprii sau cei ce preiau din alte cărți. Aceștia din urmă sunt plăcuți de studenți pentru că “predau bine”. Raportul profesorilor care nu au nici o treabă cu activitatea de cercetare, care e normată, vs. cei ce au s-a văzut la alegerea rectorului. Rectorul fiind exponentul celor dintâi prezentat, cei cu nu știință ca rectorul. Trist dar așa merg lucrurile in PNL.
-