Potrivit referatului votat de consilierii județeni în ședința ce a avut loc, miercuri, la Palatul Administrativ din Timișoara, avioanele AN 2 nu pot fi exploatate din lipsă de personal specializat. De asemenea, pentru a fi puse în exploatare ar avea nevoie de efectuarea unor reparații semnificative.
„Cele trei avioane, pe care le avem acolo în hangar, vor fi scoase la licitație. Nu cred că noi, Consiliul Județean, trebuie să avem avioane și să le întreținem. Le scoatem din administrare, le scoatem la licitație și să le cumpere cine le vrea și să facă dezinsecție, cine consideră că are în activitate acest domeniu”, a declarat Alfred Simonis, președintele Consiliului Județean Timiș.
O firmă de specialitate va întocmi raportul de evaluare pentru a stabili prețul celor trei avioane utilitare.
Decizia aleșilor a fost criticată de liberalul Viorel Coifan, fost președinte al instituției și fost consilier județean.
„Doresc să aduc aminte consilierilor județeni din actualul mandat care au votat in corpore scoaterea la licitație a celor trei avioane AN-2, câteva chestiuni pe care ar trebui să le cunoască. Aerodromul Cioca datează din 1937 având ca destinație inițială pe aceea de aeroport civil al Timișoarei. În timpul celui de-Al Doilea Război Mondial a fost utilizat atât de Aviația Regală Română cât și de Luftwaffe. După război a aparținut succesiv Aviasan-ului, Aviației Utilitare la nivel național. În 1993, pe acest aerodrom s-a desfășurat al doilea Campionat European de Parașutism, organizat de CJT împreună cu Aeroclubul României. Din 1994 a trecut în domeniul public al județului și în administrarea CJT, iar în 2022 CJT a cumpărat cele aproximativ 40 de hectare de la Primăria Timișoara”, a transmis Viorel Coifan.
Acesta a amintit și că în mandatul 2020-2024, din fonduri provenind din bugetul CJT, s-a construit un heliport și s-a amenajat pista de decolare/aterizare pentru a fi certificată de Autoritatea Aeriană Civilă Română. În acea perioadă, Coifan a fost consilier personal al fostului președinte CJ Timiș, Alin Nica.
„Din fonduri PNRR (2.700.000 lei), plus bani din bugetul propriu se reabilitează cele două cădiri – aerogara și corpul administrativ – urmând să se reabiliteze hangarul și alte anexe. Menționez că niciun județ din partea de vest a României nu dispune de un aeroport internațional și de un aerodrom pentru aviația utilitară.
Cele trei avioane AN-2 dotate cu motoare Șevțov și-au făcut pe deplin datoria, iar cei care le vor achiziționa probabil că le vor utiliza pentru piese de rezervă. Eu îi cunosc pe câțiva. Problema este că neachiziționând un avion utilitar nou, dispare una din rațiunile de existență a acestui aerodrom. Și probabil terenul de zbor, aproximativ 42 de hectare, va primi altă destinație.
Timișoara nu va mai beneficia nici de un aeroclub afiliat la Aeroclubul României (Aradul are, Deva, de asemenea), nici de cursuri gratuite de pilotaj pentru tineri, nici de servicii de aerotaxi. Cred că se impune o discuție serioasă, cu oameni competenți, referitoare la soarta acestui aerodrom”, a transmis liberalul Viorel Coifan.
Trimite articolul
XMafia imobiliară….42 ha …nu-i de glumă e rost de mălai…mult!
acea pista este pentru shmecheri. 40ha pt niste shmecheri care se dau cu avioane pe banul public si masinaria e guvernata de Coi fan. Mai bine faceti padure sau aquaparc.din 40ha
D-le Coifan, desi fratele cuiva are/avea multe proiecte imobiliare, nu există intenții rele sau ascunse, Doamne ferește…pe lângă Giroc, Mosnița, Remetea, s a. ar merge și Agro-aerodrom …doar vi se pare…ce să facă cu peste 40 ha, in cea mai nouă și în expansiune zonă imobiliară din Timisoara?!?…:-)))
E aerisită, va avea centură, zeci de hectare disponibile și ușor de luat și de la Agro, ș.a.
Puteți fi acuzat că suferiți de “paranoia imobiliarium”, o boală care se răspândește groaznic printre cei de bun simț…