În ședința care a avut loc zilele trecute la Palatul Administrativ, consilierii județeni au aprobat proiectul de hotărâre privind aprobarea declanșării procedurii de expropriere pentru obiectivul de utilitate publică „Amenajare a două intersecții DJ 595 cu amplasament fosta UM, în localitatea Giroc“.
Consilierul județean liberal Marin Popescu a atras din nou atenția că pe Calea Timișoarei din comuna Giroc, mai ales dimineața și seara, traficul rutier este infernal.
„La sensurile giratorii aflate la ieșirea din Timișoara spre Giroc, după cum știți, în urmă cu un an, aveam probleme vizavi de ceea ce înseamnă perspectiva a patru sensuri giratorii pe o distanță foarte mică, astfel încât intrarea în Timișoara dinspre Giroc era blocată și coada de mașini era undeva la Primăria din Giroc. Aș vrea să luăm în calcul și faptul că o descărcare de pe autostradă este și la Giroc, ca atare, traficul va fi mult mai amplu acolo.
Sigur, e un lucru bun că expropriem, extindem cumva sensurile giratorii, dar am înțeles că perspectiva a trei sensuri giratorii pe o distanță foarte mică se va dezvolta. Sigur, e nevoie de sens giratoriu acolo unde au fost construite blocurile ANL, e nevoie de sens giratoriu acolo unde există școala, adică pe bulevardul Aviației, dar cred că ar trebui să luăm în calcul că nu e nevoie de un sens giratoriu acolo unde ISU are o perspectivă de a ieși rapid și care intersectează bulevardul Soarelui cu viitorul bulevard din Calea Soarelui”, a afirmat Popescu în plenul CJT.
Potrivit acestuia, un sens giratoriu a fost amenajat la benzinăria Esso, la intrarea dinspre Timișoara, unul va fi la școală, iar al treilea la strada Jupiter.
„Aș vrea să facem un studiu vizavi de perspectiva aceasta a traficului, adică nu cumva iar blocăm zonele de vârf, intrarea în Timișoara? E un lucru bun vizavi de extinderea acestor sensuri giratorii, adică să aibă dimensiunile corespunzătoare. Dar aș vrea să vedem dacă această perspectivă este favorabilă cetățenilor, pentru că în trecut am avut o avalanșă de injurii vizavi de investiția făcută acolo în patru sensuri provizorii, s-au transformat din patru în două. Aceste două sigur că fac față la traficul care este acum, dar ar trebui să vedem această perspectivă.
Și mai am, dacă îmi permiteți, o propunere. Ar fi bine dacă am colabora mult mai mult cu Consiliul Local și Primăria din Giroc vizavi de această perspectivă, pentru că au o altfel de realitate a traficului de acolo, a zonei, chiar și a zonei de dezvoltare, chiar dacă noi (n.r. – CJT) acolo avem proprietăți”, a mai declarat consilierul județean Marin Popescu.
În replică, Alfred Simonis, președintele CJT, i-a răspuns: „e adevărat că facem un studiu acum, care va releva exact ceea ce e necesar să facem și la Giroc și în întreg județul. Mi-ați ridicat o minge la fileu. Să știți pentru că și frustrarea mea este aceea că tot ce s-a făcut până acum pe drumuri județene a fost în îndepărtare față de Timișoara, pe drumuri pe care circulă foarte puțină lume sau nimeni. Cu privire la ceea ce înseamnă traficul din Timișoara și jurul Timișoarei nu s-a făcut aproape nimic.”
Simonis a mai afirmat că administrația județeană trebuie să facă o strategie și un masterplan al județului Timiș, dar care să se concentreze în principal pe ceea ce înseamnă Timișoara și zona periurbană, care reprezintă 60-70% din județul Timiș ca populație și ca trafic.
„E adevărat că nu o să facem traficul mult mai bun cu două sensuri giratorii, e adevărat că trebuie lărgit, că spațiul îngust pentru a face sensuri giratorii astfel încât să nu se sugrume traficul acolo, însă va trebui să găsim și rute alternative. Faptul că avem pe Centura Sud două sensuri giratorii în mijlocul câmpului, de care nu s-a legat nici Primăria Moșnița, nici Primăria Giroc, dar nici Primăria Ghiroda, e frustrant – ar fi preluat mult din traficul din această zonă. (…)
E adevărat că asta a fost și prima mea dezamăgire, am cerut proiectele pe drumuri cu privire la cele care sunt în implementare sau măcar în faza de studii și să știți că avem pe la Ciacova. Sunt importante toate, dar trebuie să și prioritizăm, pentru că banii sunt puțini și necesarul e foarte mare”, a mai spus Alfred Simonis, liderul administrației județene.
El a invitat aleșii să facă parte dintr-o echipă care să gândească dezvoltarea rețelei de drumuri județene, acolo unde e traficul foarte mare, indiferent cine câștigă sau pierde electoral din urma acestui lucru.
Pe aceeași temă:
Două sensuri giratorii noi în Giroc. Pot începe exproprierile – Tion
Două sensuri giratorii provizorii de la Giroc, eliminate. Alte două vor fi extinse – Tion
Trimite articolul
Xieeee, ne face nea alifie o comisie ca sa circulam mai usor
Ne omorati cu sensurile giratorii. Oameni buni, faceti bulevardul sudului, paralele cu calea Timisoarei, legati-l de sensul care nu are iesire spre Giroc-Urseni, si rezolvati o maaare parte din problema. Nu mai umpleti calea Timisoarei cu sensuri ca ne omorati.
-
Un drum e scump. Niste sensuri sunt mult mai ieftine si este si de unde “mulge”.
-
Drumul ca drumul, dar mai e si pamantul unde ar trebui construit acele drumuri, si in TM ar fi cam scump de achizitionat
-
Exact. Drumul, adica exproprieri teren, proiect, executie, aprobari, etc. Dar pentru sensuri … țac-pac. Fix ca lipiciul.😂😂😂
-
-
nu exista CJT aici… nu mai faceti propaganda pro rusia.
Mai două ,trei drumuri paralele ,și situația se rezolvă.
-
N-au loc de două – trei drumuri paralele, dar pot face două – trei sensuri giratorii “in serie”. 🤣🤣🤣
O săptămână numere pare pe sosea o săptămână numere impare,iar o săptămână pe jos face picioare frumoas.
Incredibil ce mostenire dezastruasa ne-a lasat nica nimica. El sub indrumarea lui coifan care a a facut un ptf pt biciclete si masini mici la cenad, nici nuvavea cum sa “think big”. De aia ati pierdut mai liberalilor, ca ati cindamnat judetul asta la mediocritate, nulitati politice ce ati fost.
-
Du te la Cebza sa nu te sufoci
Dar cu Calea Martirilor ce facem ? E sufocata de tot. Tot cartierul Martirilor e o mare de toxine facuta de locuitorii Girocului ! Nu se mai poate respira. Ne imbolnavim toti ! Salvati timisorenii de locuitorii din comunele periurbane. Va rugam frumos faceti ceva !
-
Păi nene timișorean care ești, explică și tu mai clar de ce locuitorii din calea girocului îi sufoca pe ceilalți locuitori din alte cartiere, ca să înțelegem și noi care stăm de o viață în zonă, sau ești tu cumva rasist cu anumite zone? poate ai trăit numai în puf și sub fusta mătii,încât să nu poți face diferența din cele bune și rele,doar să judeci a proasta ști? Ai trăit doar cu botul în carte de nu ești în stare să pricepi realitatea? Sau ce M.M ai cu cei din zonă?
Pistele de biciclete sunt o Mare bătaie de joc și bani risipiti a proasta, totul fără creier 🧠 sa investit pe calea Timișoarei, 50 de ani în urmă, Bravoo.
Când vrei sa îngropi un subiect, faci o comisie. Cine spunea asta?? Unu…….. Ciolacu, parca!!!! Mentoru’ lu’ fredy????
-
Reteta este una comunista si functioneaza mereu.
Acum avem PSD + uSRI deci ne-am intors in comunism.
Să prelungească bulevardul sudului până în Giroc.
O prosteală din nou nici Primăria Giroc cu consiliul lor cu tot în frunte cu menajeria lu Vartosu și nici adunatura de cejetisti nu vor avea nici o perspectiva trebuia avuta acum 10 ani , 5 ani iar dna Pălălaica sefa judetului la urbanisti trebuia sa aiba o viziune unitara de dezvoltara a judetului mai ales cu comunele periurbane . Poate au o soluție atarnatorii din primaria Giroc aterizati langa primar nu ca asta ar avea mai multa minte și cu perversii de pe satu batrîn si cu ele cățelele crețe și șatene de pe aleia cu plopi .
Dl Simonis faceti cat mai urgent Bd Sudului de la Lidia pana la centura la iesire din Giroc si ati rezolvat problema daca chiar se vrea!
Rezolvarea este foarte simpla, dar nu ieftina! La Oradea se folosește fest. Se expropriază clădirile private prin negociere directa, se dărâmă și se extinde drumul. In cazul asta al girocului ar trebui făcute pasaje denivelate la intersecții! Sensurile giratorii sunt o soluție bună la străzile mici cu un trafic moderat. Deja la artere principale soluția de compromis sunt semafoarele, iar cea bună sunt pasajele. Uitati-va dincolo că așa este sistematizat traficul! Nu prea găsești sens giratoriu pe un bulevard!
Suntem specialiști să înființăm comisii când ceva nu merge. !
-
si apoi o comisie la comisie …
Is mici taxele in Giroc, nu? E bine sa stai la periferie si sa lucrezi in centru. No, asta-i pretul pe care-l platesti, nu in bani, in timp.
A zis unul mai destept decit noi toti ca nu exista masa pe gratis.
-
Afiloane tata, hai nu mai fii rau, ca nu avem cum sa locuim toti in oras, nici daca vrem… asa ca hai sictir, gandeste logic, toate orasele se dezvolta la periferii, ca in centru e plin…
-
Cind zici ca orasele se “dezvolta la periferii” te gindesti la cartiere dormitor si uiti ca dezvoltare inseamna si spatii comerciale si administrative, scoli, cinematografe, spitale si alte servicii.
Daca tu ti-ai construit casa in Mosnita dar duci copilul zilnic la scoala la Loga si te intorci inapoi in Buziasului, unde lucrezi, aia nu e dezvoltare ci timpenie.
Acu’ vreo doi ani era articol tot aici cu mamici oripilate din Utvin care stau la “cozi kilometrice” sa-si duca beizadelele la scoala in Timisoara. Nu e scoala in Utvin? A, aia nu e buna. Pai puneti mina de la mina, dati-i un spitz in fund primarului sa-l treziti din hibernare si faceti scoala buna in Utvin! Or sa creasca taxele? Ghinion, vorba unui clasic in viata, vrei scoala buna bagi mina in buzunarul tau, nu al altora.
Cind a fost plodu’ meu in clasa intii mergeam la scoala pe Alunis, noi fiind arondati la 22, in Lahovary. De ce? Ca la sediul principal nu mai era loc de la toti mosnitenii si girocanii si chisozii si padurenii care-si aduceau odrasla la “performanta si excelenta” Grigore Moisil.
Mai zic o data, noi, crescuti in umbra turlei bisericii din Piata Eforie mergeam la scoala in Fratelia din cauza flotantilor periurbani. Dar taxe si impozite plateam la nivel de Elisabetin, zona A, obraz subtire!
Si io-s ala rau, tu ma iei pe mine cu hai sictir?
-
Cel mai sigur mod de a ingropa o problema este “Sa formam o comisie!” , dupa cum bine spunea Dem Rădulescu in antologicul film „BD la munte și la mare”.
Singura solutie adevarata si organica ar fi integrarea comunelor acestea in municipiu. Integrare facuta pe o perioada de vreo 20 de ani, nu hei-rupist, in care locuitorii respectivelor comune sa aleaga primari care sa obtina automat si rolul de viceprimari ai Timisoarei si din aceasta dubla postura sa gestioneze integrarea in beneficiul tuturor. Inteleg ca sunt orgolii si interese, dar si acestea pot fi gestionate daca exista bunavointa. Si sa fim seriosi, prin bunavointa inteleg a fi OBLIGATI de lege. Daca ne uitam in urma si alte cartiere au fost comune la vremea lor. De exemplu eu am crescut in Ronat si Mehala, iar acestea au fost comune aparte si au fost integrate in Timi in prima parte a secolului trecut. Mehala in 1914, iar Ronatul in 1951, pana atunci fiind o suburbie vreme de multe zeci de ani. Azi nimeni nu mai considera ca aceste cartiere nu r fi parte Timisoarei.
Nu au ce căuta miile de autoturisme in Tms. Praf,zgomot,gaze de eșapament.Cancer pulmonar catastrofe climatice .Atunci care e soluția? Introducerea. Transportului public bine gândit cu autobuze electrice de mare capacitate.Cine vrea cu mașina lui trece pe la punctul de taxare .Prețul sa fie în așa fel încât să se gândească bine dace ea mașina proprie că sa se plimbe prin Tim.Nu se va face nimic.NU mai e poliție. Justiție nu mai e nimic. Doar prostie hoție. Impostura gargara și ura.Cine sa gândească ? Toți și-au cumpărat diplome pe bani.
Calea Timișoarei 65, Giroc, de 3 săptămâni sunt niște garduri în jurul unui canal care sugruma circulația la o banda.