tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Timișoara, orașul în care bicicliștii pedalează pe trotuare ca și când ar fi pe carosabil

Timișoara, orașul în care bicicliștii pedalează pe trotuare ca și când ar fi pe carosabil

De Roxana Deaconescu
la 21 April 2020 11:08
34 Comentarii

Timișoara, orașul în care bicicliștii pedalează pe trotuare ca și când ar fi pe carosabil

foto: arhivă. Pistă de biciclete încorporată în trotuar, pe Michelangelo
21 April 2020 11:08
Primăria Timișoara continuă să facă piste de biciclete pe trotuare, punându-i pe pietoni să meargă „cot la cot” cu bicicliștii. Prima pistă de biciclete din istoria orașului, cea de lângă Opera Română, se mută de pe carosabil pe trotuar, dar primarul spune că nu va fi pusă pe trotuarul actual, ci va face parte din el. Iar bicicliștii vor pedala ca pe șosea...
Scris de Roxana Deaconescu - Primăria Timișoara continuă să facă piste de biciclete pe trotuare, punându-i pe pietoni să meargă „cot la cot” cu bicicliștii. Prima pistă de biciclete din istoria orașului, cea de lângă Opera Română, se mută de pe carosabil pe trotuar, dar primarul spune că nu va fi pusă pe trotuarul actual, ci va face parte din el. Iar bicicliștii vor pedala ca pe șosea...

Trimite articolul

X

Așa cum TION anunța încă din 3 aprilie, reprezentanții Primăriei Timișoara au decis să mute prima pistă de biciclete amenajată pe carosabil din istoria orașului pe trotuar. Specialiștii PMT ne-au spus că este periculoasă și că va fi delimitată de trotuar.

Primarul Timișoarei spune că nu a fost consultat de proiectanți, dar că între timp a aflat că traseul special pentru bicicliști nu va fi mutat pe trotuarul actual, ci va face parte din trotuar. El susține că bicicliștii vor pedala ca și când ar fi fost pe carosabil, dar pe… pavaj.

„Nu știam că se face așa, nu am fost consultat de proiectanți. Când dvs. ați adresat această întrebare, nu eram documentat, m-am informat. Despre ce este vorba: se va lărgi trotuarul, deci nu va fi mutată pe trotuarul actual, ci pista de biciclete actuală va face parte din trotuar, așa se va întâmpla. Bicicliștii vor circula ca și când ar fi fost pe carosabil, numai că au și o suprafață de rulaj mai bună și o securitate sporită. Probabil că se va pune și o delimitare pe carosabil spre bordurile dorite”, ne-a explicat edilul-șef.

Vă reamintim, lucrările la trotuare sunt făcute în baza contractului de întreținere și reparații semnat între primărie și SDM. Sunt pavate toate trotuarele din interiorul Inelului I. SDM a cumpărat pavajul-șotron cu care amenajează trotuarele și pistele de biciclete din interiorul Inelului I de la o firmă din județul Alba, cu maximum 3,8 milioane de lei cu tot cu TVA, bani în care intră inclusiv montajul.

Articole pe aceeași temă:

Trotuare-șotron și pe Bd. Republicii. Prima pistă de biciclete de pe carosabil din istoria orașului va fi pavată pe trotuar

Trimite articolul

X
Taguri:
biciclisti ,
pista biciclete timisoara ,
piste biciclete
34 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Mircea cel batran says:
    April 21, 2020 at 11:36 am

    politia rutiera de ce nu se autosesizeaza pt incalcarea normelor de circulatie?

    Reply
  2. cosva says:
    April 21, 2020 at 11:38 am

    Un primar cretin ce nu face decat sa arunce bani publici aiurea…

    Reply
    • emilutz says:
      April 21, 2020 at 12:03 pm

      Oare cine l-a votat două mandate ?
      Se spune că cine se aseamănă, se adună.

      Reply
      • Cucu says:
        April 22, 2020 at 8:54 am

        de aia tu esti pesedist?

        Reply
  3. Miki says:
    April 21, 2020 at 11:40 am

    Cred ca la Robu acasa arata cam ca la Firea, totul kitch.

    Reply
  4. TRumP! says:
    April 21, 2020 at 12:06 pm

    A bit of paranoia: heyl brother PAY PAL 🙂

    Reply
  5. Gogu says:
    April 21, 2020 at 12:07 pm

    Iti vine rau cand vezi trotuarele astea. Stai sa vezi cand o sa se ridice placile alea cum isi iau biciclistii zborul.

    Reply
    • Mihai says:
      April 21, 2020 at 12:29 pm

      Intr-un an se va circula pe ele nu ca pe sosea, ci cu 10 km/h .
      Si va clampanii dupa fiecare biciclist. Klik, klik vor face placile alea. Sa speram ca nu vor disparea unele ca sa cazi in sotron!
      Nu stiu de unde are Robu ideea ca pistele de biciclete sa fie facute cu placi. Probabil nu s-a dat deloc cu bicicla, nici cand era mic. Presupun ca are ceva gheseft bun cu ceva liferant de placi, ca altfel nu se poate explica dragostea lui fata de placile alea!

      Reply
      • Gogu says:
        April 22, 2020 at 8:25 am

        Mi-ai adus aminte de placile de la Bastion, mai mare rusinea.. klik. klik fac si alea :))
        Robu asta se plimba vreodata pe jos? Si nu ma refer doar pana la masina si inapoi.

        Reply
      • Gigi says:
        July 1, 2020 at 7:08 pm

        Asta se intampla deja, in plus, ca asa este frumos, au lasat niste spatii goale. Doar doar isi rupe unul mufa. Nu faceți piste pe carosabil, ok, dar daca reau sa reclam un sofer parcat pe pistă de ce nu vine politka sa isi fava treaba?

        Reply
  6. Baluba says:
    April 21, 2020 at 12:14 pm

    Nu numai Timisoara.

    Reply
  7. MâțuBiciclistu says:
    April 21, 2020 at 12:15 pm

    Acest primar descreierat a făcut piste mai late decât trotuarul. Pietonii trebuie sa meargă în șir indian. Să scăpăm de nebun

    Reply
  8. Adrian says:
    April 21, 2020 at 12:25 pm

    Dar in Germania … Austria … Israel ati fost ???
    Chiar daca pista de biciclete este pe trotuar se circula ca vantul. Sa nu mai vorbesc despre aia cu biciclete si trotinete electrice.
    Apropo … in Germania, de exemplu, daca esti lovit de o bicicleta pe pista de biciclete … ia ghci … esti bun de plata.
    Asa ca … nu va mai plnageti pe aici aiurea ca parca vad ca voi toti plangacioasii de pe aici vreti “o tara ca afara”.

    Reply
    • DesteptulumUE says:
      April 21, 2020 at 1:39 pm

      Mai, desteptule ! Nu toate traznaile din occident trebuie sa le luam de bune. Pentru ca transformarea trotuarelor in piste imi pare o imbecilitate care are mai multe aspecte negative decat pozitive. 1. Le permite unor prost crescuti ca tine sa se poarte nesimtiti cu cei din jur. 2. democratie e atunci cand omul care se plimba linistit pe trotuar, cu gandurile lui, sa nu fie deranjat de destepti ca tine ! 3. De ce pistele pentru trotinetisti viteză nu sunt pe marginea carosabilului ? Daca tot vreti sa concurati BMW-ul ? Daca ma duc la Bucuresti sa contemplu de pe trotuar arhitectura, sau la Paris, trebuie sa fiu mai mult atent la IMBECILII ZBURATORI ?

      Reply
      • Daniel says:
        April 21, 2020 at 2:28 pm

        Esti un prost

        Reply
        • ImbecilulDaniel says:
          April 21, 2020 at 3:15 pm

          Iata dovada ca traim intr-o lume de porci. Daca vreti sa mergeti ca vantul trebuie sa mergeti pe unde merg masinile, nu pe un trotuar lat de un metru, pentru ca asa credeti voi ca aveti dreptul. SI pietonii pe unde merg, pe o banda de 20 cm din cauza unor nesimtiti obraznici ? Pistele trebuie sa fie facute pe unde se poate ! Adica copii, mamele cu copii, batranii, oameni obositi de munca, trebuie sa mearga din cauza unor porci lipiti de pereti sau pe carosabil ? Sa luam din occident toate cretinelile, care viseaza la Hitler, KKK, white supremacy, Trump ?

          Reply
          • afilon says:
            April 21, 2020 at 8:17 pm

            Draga, eu as circula foarte fericit pe carosabil cu bicicleta, problema este ca 1) legea nu-mi permite atunci cind exista pista, fie ea vopsita pe trotuar si 2) soferii te agreseaza folosind masina ca arma pentru a te “pedepsi” ca le “consumi” carosabilul. Asa or fi invatat ei la ora de conducere preventiva.

            Fa si tu un exercitiu de empatie, daca esti in stare, si pune-te in locul biciclistului care doar vrea sa ajunga repede si-n siguranta din A in B: pe carosabil este sicanat de soferi, pe trotuar este scuipat de pietoni. Un scuipat e ceva mai putin letal ca o coliziune la citiva zeci de kilometri pe ora cu o tona de fiare.

            Personal am rezolvat dilema ocolind orasul prin cartierele marginase. Din pacate si aceasta solutie devine tot mai putin utila, administratia dorind sa impinzeasca Timisoara cu piste de bicicleta pe trotuare.

            Asa ca te rog, in calitate de pieton, bate la cap Primaria sa renunte la pistele de bicicleta de pe trotuare. Surprinzator dar majoritatea biciclistilor te vor sustine!

    • Alex says:
      April 21, 2020 at 4:14 pm

      Bravo in sfarsit un comentariu cerebral.As invita toti comentatorii sa vada Stockholm (De fapt toata Suedia ) unde primi sunt biciclisti (apropo pistele de biciclete si pietonale sunt una langa alta intotdeauna) pe urma pietoni, transport public si pe ultimul loc autoturismele personale.

      Reply
      • Nagy Zoltan says:
        April 21, 2020 at 8:08 pm

        Doar ca densitatea populatiei in Suedia este infinit mai mica decat in Romania. Am fost in Malmo. Spatiu mare, strazi late, loc berechet si pentru bulevard cu 2 benzi pe sens si pentru pista de bicicleta si pentru trotuar. La noi nu ai acel lux de spatiu.

        Reply
    • Gifi says:
      July 1, 2020 at 7:12 pm

      Frate, asa i ca nu prea mergi pe pistele dr biciclete. Nu spune ca da ca minți. Pietonii merg pe piste, soferii parchează pe piste, pistele au gauri si damburi si nu sunt luminate. Iti rupi spatele, fundul si bicicleta. Te invit la i plimbare pe pistele minunate, o sa mi dati dreptatea.

      Reply
  9. Dani says:
    April 21, 2020 at 12:27 pm

    Extraordinar de greu sa faci o bordura mica intre biciclisti si pietoni…
    Ahh.. dar stai lui Robu’ ii place sa se duca in Dubai nu in OLANDA !

    Reply
  10. afilon says:
    April 21, 2020 at 12:56 pm

    Sa va explic:

    * biciclistul nu plateste impozit anual pe bicicleta
    * biciclistul nu cumpara combustibil
    * biciclistul n-are nevoie de rovinieta
    * biciclistul nu da bani pe asigurari
    * biciclistul nu achizitioneaza abonament de parcare

    E la mintea cocosului ca interesul autoritatilor este ca oamenii sa foloseasca masina, nu bicicleta.

    Singura metoda prin care autoritatile pot sa cistige ceva de pe urma biciclistului este prin furt din fondurile destinate infrastructurii pentru biciclisti.

    A, si amenzile, sa nu uitam amenzile.

    Ce rezulta este ce avem: “sute de kilometri” de pista de biciclete greu spre deloc utilizabila. Calitatea lucrarilor este irelevanta pentru autoritati; ele se fac doar pentru a se fura bani.

    Poluare, sanatate, mobilitate, ecologie, vax albina! De ce credeti ca se fura bani, nu pentru vacanta din Dubai si casa de vacanta din Canare? Credeti ca alesii nostri-s prosti, sa-si manince sanatatea si nervii in tara pe care o administreaza?

    Reply
  11. cornel says:
    April 21, 2020 at 1:05 pm

    Eu ca biciclist prefer sa merg pe trotuar decat sa-mi risc viata pe carosabil, chiar trasat.

    Reply
    • timisorean says:
      April 22, 2020 at 9:01 am

      foarte rau! ca sa fqci slalom intre batrani si copii neatenti si ca apoi tot voi sa va incordati muschii. nu va convin carosabilele..pedalati p jos, dar nu p trotuare!

      Reply
  12. Dan says:
    April 21, 2020 at 1:16 pm

    Pista aia oricum era un pericol pentru biciclisti…mai ales in curba de la Materna,daca venea troleul din spate aveai impresia ca intra in tine,,,,,plin de carcotasi in acest frumos oras

    Reply
    • TMEUTM says:
      April 21, 2020 at 4:35 pm

      Multi scriu, dar sunt ca Robu, doar in masina. Nu baga in seama ce zic toti.Clar ca pistele nu au ce cauta langa masini, la cum se circula in oras. La volan toti sunt zmei ca politia nu prea e.

      Reply
  13. eo55 says:
    April 21, 2020 at 2:42 pm

    Prima pistă utilizabilă din câte știu este lângă Parcul Botanic. Pe urmă s-au făcut cele din Iosefin, de administrația veche. Sunt separate de trotuar, a permis lățimea bulevardului.

    Reply
  14. cetatean tm says:
    April 21, 2020 at 4:07 pm

    pe trecerile de pietoni nici nu sr deranjeaza sa se dea jos de pe bicicleta..pe trotuare merg cu o viteza nesimtita, in parcuri sa dea naibii sa vrei sa ti lasi copilul sa zburde, ca sigur incurcan un biciclist care face maraton…p malul begai idem.
    primare, cred ca astepti voturile biciclistilir.ale noastre, sigur ,NU!

    Reply
    • eo55 says:
      April 21, 2020 at 7:34 pm

      Unii poate. Circul foarte mult, peste tot. Și pe piste, și pe trotuar, și pe carosabil. Unde mi se pare mai sigur pe moment.
      Nu folosec soneria aiurea, nu bruschez pietonii, nu merg cu viteză și chiar încet când sunt pietoni, copii sau animale prin zonă.
      Ah, deobicei nu cobor pe treceri pentru că este dungă trasată.

      Reply
  15. Mihai says:
    April 21, 2020 at 7:12 pm

    Acum sunteti partinitori.In toate statele din vest care au inventat pistele de biciclete,pietoni au culoar paralel cu pista de biciclete.Vezi cazul Olandei,care e impanzita.La subiectul asta sunteti imbarligatori.

    Reply
  16. ionionescu says:
    April 21, 2020 at 7:23 pm

    PAstele ma-tii de primar si cu prostii care te-au votat si te vor mai vota

    Reply
    • Marius says:
      April 21, 2020 at 8:21 pm

      Bravo!
      Scurt si concis.

      Reply
  17. Sorin says:
    April 22, 2020 at 1:27 am

    Un primar fără creier.
    4.11.2. Cunoscute fiind nevoile biciclistului, dispozițiile legale privind asigurarea desfăşurării fluente şi în
    siguranţă a circulaţiei pe drumurile publice precum și obligațiile ce revin administratorului de drum
    pentru asigurarea viabilității drumului public, pista pentru biciclete și zona adiacentă acesteia trebuie să
    îndeplinească, simultan, următoarele condiții:
     Asigurarea unei lățimi de minim 2,5 m pentru pistele cu un singur sens și minim 3,0 m pentru
    cele cu dublu sens, fără obstacole, pe toată lungimea traseului;
     Asigurarea unei înălţimi de liberă de trecere pe sub obstacole de minim 2,40 m, excepțional, în
    tuneluri, pe pasaje și poduri, minim 2,10 m;
     Asigurarea unui spațiu de siguranță de 0,5 m în lateralele pistei pentru biciclete, liber de orice
    obstacol;
     Asigurarea unei suprafețe a pistei pentru biciclete dintr-un material rigid, stabil, cu un finisaj
    antiderapant, pe toată lungimea traseului;
     Asigurarea unui sistem de scurgere și evacuare a apei pluviale astfel încât să nu existe pericol de
    băltire pe suprafața pistei;
     Proiectarea traseului se va face pentru utilizarea la viteză de 30 km/h;
     Asigurarea legăturii facile și în siguranță cu partea carosabilă destinată traficului general, la capete.

    Reply
  18. Cetățean says:
    April 23, 2020 at 3:14 pm

    Mai bine să meargă bicicliștii pe trotuare și să fie răspunzători pentru orice accident, decât să meargă că oile pe șosele fără nici o responsabilitate! 99% din ei nu știu nici cele mai elementare reguli de circulație! Asigurare nu au…nici pentru ei și nici pentru mașinile pe care le lovesc când se bagă fără să se asigure!

    Reply
  19. Cele mai citite știri

    1
    Pace în Orientul Mijlociu, între Israel și Hamas
    2
    Visit Timiș reprezintă Banatul la târgul internațional de turism de la Rimini
    3
    Bombe din al Doilea Război Mondial descoperite în apropierea unei stații de autobuz
    4
    Învață DiscoFox înainte de Revelion și sprijină animalele aflate în dificultate la FABER
    5
    Focar de pestă porcină africană la Tomnatic
    6
    A început sezonul gripal. Medicii spun că vaccinarea este cea mai bună armă de apărare
    7
    Festivalul TAIFAS revine la Timișoara cu retrospectiva Radu Jude și premiere din cinematografia balcanică
    8
    Vărșăndan vs. Bolojan: Guvernul blochează cultura. Protest al Teatrului German din Timișoara împotriva OUG 52/2025
    9
    „Sub Vălul Siguranței”, instalație realizată de un artist macedonean alături de copii refugiați din Timișoara
    10
    Maria Corina Machado a câștigat Premiul Nobel pentru Pace, premiu râvnit de președintele american Trump

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 6 decembrie 2025, în Timișoara?

    Ştiri din Timiș

    Învață DiscoFox înainte de Revelion și sprijină animalele aflate în dificultate la FABER

    Sănătate

    FOTO. Modernizări importante la Secția de Chirurgie Generală a Spitalului Municipal Timișoara

    Sănătate

    Sfaturi online care pot face rău. Ce trebuie să știe părinții despre alergii și astm

    Cinema

    Filmul săptămânii: „Eternity”, care ridică întrebarea: prima dragoste sau viața alături de cel iubit până la bătrânețe?

    Ştiri din Timiș

    Atelier caritabil pentru sprijinirea Ioanei Piroska în lupta cu cancerul, la Timișoara

    Eveniment

    Accident cu două persoane rănite în localitatea Bethausen

    Sănătate

    Ecografia aparatului urinar, metoda rapidă și neinvazivă de depistare a afecțiunilor renale

    Ştiri din Timiș

    Weekend magic la Iulius Town: Moș Nicolae, Moș Crăciun, Elsa, Ana, Olaf și multe alte personaje vor fi prezente

    Ştiri din Timiș

    Înot gratuit la Timișoara pentru seniori și timișoreni activi
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici