Licitația pentru „Execuție lucrări aferente obiectivului de investiţii «C9b Inelul IV Vest: conexiunea Str. Gării – Bd. Dâmboviţa, ETAPA 1- Lucrări de drumuri, poduri, linii de tramvai»”, fost publicată pe sistemul electronic de achiziții publice miercuri, 3 septembrie. Contractul are o valoare de aproape 102 milioane de lei, fără TVA – adică 123,4 milioane de lei sau 24,3 milioane de euro, cu TVA.
Ofertele vor putea fi depuse până pe 14 octombrie.
„Noul pod de la Solventul este un proiect așteptat de generații întregi de timișoreni. Împreună cu pasajul aflat acum aproape de finalizare, această legătură va schimba radical felul în care ne deplasăm prin oraș și va deschide noi oportunități de dezvoltare pentru cartierele din vestul Timișoarei. Prin astfel de investiții, facem din Timișoara un oraș mai conectat, mai accesibil și mai atractiv – atât pentru oameni, cât și pentru economie. Este primul pod pe care în construim la Timișoara după Revoluție, și pe care vor circula mașini, bicicliști, pietoni și tramvaie”, a transmis primarul Timișoarei, Dominic Fritz.
Lucrările din această etapă a proiectului includ construcția unui drum nou între str. Gării şi Bd. Dâmboviţa, pe terenul fostei platforme industriale Solventul, – construcţia noului Pod Solventul, lărgirea și dotarea cu linie de tramvai a bulevardului Dâmboviţa pe o lungime de aproximativ 200 de metri și construirea de piste pentru biciclete și trotuare, pe toată lungimea drumului nou construit, adică de la Pasajul Solventul până la strada Ion Barac.
Firma care va câștiga licitația va avea la dispoziție doi ani să finalizeze lucrările.

foto: arhivă
Despre investiție
Vă amintim, o bună parte a terenului din zona fostului combinat Solventul este contaminat chimic, după cum au anunțat reprezentanții Agenției pentru Protecția Mediului în aprilie 2023. Atunci, analiza fusese cerută de un dezvoltator imobiliar, dar era afectată inclusiv porțiunea pe care dorea primăria să facă podul. În august 2024, însă, reprezentanții primăriei au anunțat că a fost găsită o soluție pentru a evita acea porțiune, atunci începând și procesul de expropriere.
„Primul pod construit peste Bega după mai bine de 30 de ani”, după cum îl prezintă reprezentanții primăriei, are studiul de fezabilitate aprobat încă din august 2024. În luna iulie a acestui an, Primăria Timișoara a obținut și finanțarea europeană pentru noul proiect: 93 de milioane de lei, prin Programul Regional (PR) Vest 2021 – 2027.
Podul Solventul va crea o conexiune directă între strada Gării și bulevardul Dâmbovița și va completa Inelul IV de circulație – una dintre arterele esențiale pentru fluidizarea traficului în oraș. Proiectul prevede linie dublă de tramvai, piste de bicicletă, trotuare largi, patru benzi pentru mașini și spații verzi. Acesta mai include legături cu pistele de bicicletă de pe malul Begăi, dar și reconfigurarea a două intersecții mari, respectiv cele cu str. Gării și bulevardul Dâmbovița, lângă depoul de tramvaie.
Trimite articolul
Xdupa 5 ani, doar lansarea licitatiei, la cum se misca USERE mai e nevoie de un mandat pt podul asta, dupa aia UPS ne dam seama ca Bd Danbovita e ingust si depasit si pargem acolo vreo 5 ani
Ura ura!
-
Până acuma 5 ani aceste proiecte nu au fost decât la nivel de discuții, chiar de pe vremea lui Ciuhandu, a avut chiar și Robu timp suficient să înceapă ceva.
Pașii nu sunt foarte repezi dar măcar nu putem spune că stăm în loc. -
Cate poduri a facut Robu in 8ani ?
-
De ce trebuia sa faca Robu poduri?
astia le fac ca asa vin comenzile de sus .U,E-
F bine. Daca nu era UE inca umblai cu cǎruța dupa fer
-
-