O nouă șosea, foarte importantă pentru timișoreni și nu numai, va fi dată în folosință în câteva luni. Este vorba despre noul drum de legătură cu autostrada A1. Stadiul lucrărilor depășește 40%.
Drumul de legătură are zece kilometri, urmând să aibă profil de drum național cu patru benzi de circulație și să reprezinte o rută nouă pe care conducătorii auto vor ajunge mai rapid de la Timișoara pe autostrada A1.
Traseul drumului de legătură începe cu aproximativ 300 de metri înaintea intersecției existente, dintre drumurile DJ 692 și E671 (DN 69), cu amenajarea unui nod rutier și se dezvoltă pe direcția nord-est, spre autostrada A1.
Lucrările la șosea au fost reluate la mijlocul acestei luni după o pauză datorată sărbătorilor de iarnă.
„Am avut o discuție cu cei care lucrează la descărcarea de la Sânandrei (n.r. – Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj S.A.), pe acei zece kilometri. Și eu, și domnul director Pistol (n.r. – Cristian Pistol, directorul CNAIR), am primit asigurări că, la sfârșitul acestei veri, în august, maximum septembrie, se va termina această investiție. Au ajuns undeva la 40%. E o lucrare care în 7-8 luni poate fi terminată”, a spus ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, zilele trecute, la Timișoara.
Contractul anterior, semnat cu firma Todini Costruzioni S.p.A, a fost reziliat în august 2023. Lucrările, începute la finalul anului 2021, ar fi trebuit să dureze doar un an și jumătate. Cum italienii nu s-au ținut de treabă, în momentul rezilierii contractului, stadiul lucrărilor era de aproximativ 25%.
La licitația pentru noul contract, lansată în octombrie 2023, au fost depuse mai multe oferte. La începutul anului 2024, în luna februarie, reprezentanții DRDP Timișoara anunțau că cea mai bună dintre ele a fost depusă de asocierea DRUMURI și PODURI BANAT S.R.L. & MAXAGRO CENTER SRL & OPR ASFALT S.R.L. & OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS S.A., care s-ar fi ocupat de proiectarea și execuția lucrărilor restante pentru 260 de milioane de lei.
Primul rezultat al licitației a fost însă contestat la CNSC (Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor) și a urmat altă acțiune în instanță, la Curtea de Apel București. În urma reevaluării ofertelor, a fost schimbată firma care se va ocupa de acest proiect, fiind desemnată ANTREPRIZA DE REPARAȚII ȘI LUCRĂRI A R L CLUJ S.A., cea care și contestase procedura din iarnă.
Trimite articolul
Xsper sa nu fie deschisa niciodata, ..va arunca toate masinile ce intra in oras pe Calea Aradului care deja, e super aglomerata
-
Se pot găsi soluții ieftine la ce spui tu, cum ar fi un sens giratoriu la capăt de Torontalului, să poți face stânga mai ușor când intri în oras. La sensul giratoriu existent deja poți face dreapta spre Mehala. Bucata asta de 10 km scoate traficul din Giarmata și Dumbrăvița, merită și oamenii care locuiesc acolo să circule mai lejer.
-
Ca cealalta descarcare de autostrada nu e supra aglomerata sau ce?, lasa ca e bine se elibereaza giarmata – timisoara
Stai sa vezi si asculta ! Decand s-a descchis drumul de ocolire sud, sarmanii locuitori din zona “plopi” au “linistea” pe care nu o visau, nici cu promisiunile ministrului Grindeanu, venit pe toboganul specialistilor pesede. Slabiciunea Grindeanului, bautor fiind, a fost promisiunea ca va da UNA sticla de vin pentru cei care vor taia matul grumului, facut in zeflemea, pe cate o banda pe sens. Drum nonsens functional. Noi nu gandim si nici nu muncim. Vor urma sute de cereri de stramutare a caselor din zona intens poluata fonic si acustic, 24/24 ore.
Cea mai simpla rezolvare sa mutam Timisoara mai spre vest uie-nato, ca ici-sa vazuram de ce potente au alesii. Graba maxima, ca nu stie nimeni cat ma dureaza circoteca uie, imperiu nascut mort.
Trebuie neaparat functionalizat.
Când va fi funcțională centura vest traficul de va disipa altfel din giratoriul de la Mahle!