tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
SF aprobat, dar sunt dubii în privința continuării proiectului de modernizare a căii ferate Timișoara – Reșița

SF aprobat, dar sunt dubii în privința continuării proiectului de modernizare a căii ferate Timișoara – Reșița

De Cristian Mîrț
la 26 March 2025 11:19 Reactualizat la: 26 March 2025 13:46
2 Comentarii

SF aprobat, dar sunt dubii în privința continuării proiectului de modernizare a căii ferate Timișoara – Reșița

foto: arhivă
26 March 2025 11:19 Reactualizat la: 26 March 2025 13:46
Marți, consilierii locali din Timișoara, iar miercuri consilierii județeni din Timiș, au aprobat studiul de fezabilitate al proiectului de modernizare a infrastructurii feroviare dintre Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița. Totuși, conducătorii primăriei sunt „rezervați”, cel puțin parțial, cu privire la proiect.
Scris de Cristian Mîrț - Marți, consilierii locali din Timișoara, iar miercuri consilierii județeni din Timiș, au aprobat studiul de fezabilitate al proiectului de modernizare a infrastructurii feroviare dintre Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița. Totuși, conducătorii primăriei sunt „rezervați”, cel puțin parțial, cu privire la proiect.

Trimite articolul

X

Proiectul a pornit de la ideea unui „tram-train” între Reșița și Timișoara, fiind implicați patru parteneri: primăriile celor două municipii și consiliile județene Timiș și Caraș-Severin. În urma consultărilor și cu CFR, a fost inclus și sectorul Voiteni – Stamora Moravița – frontieră. Marți și miercuri, consilierii locali din Timișoara, respectiv cei județeni din Timiș au aprobat studiul de fezabilitate (SF).

Odată cu aprobarea studiului de fezabilitate, au fost aprobate și întocmirea documentației tehnice pentru achiziția proiectului tehnic și a execuției lucrărilor și întocmirea documentației în vederea obținerii finanțării proiectului. Aceasta, după cum rezultă din titlul hotărârii, ar trebui să fie „în cadrul PNRR sau prin orice alt program de finanțare din ciclul financiar 2021-2027”.

foto: captură de ecran

Rezerve, șanse mai mari și șanse mai mici

Din discuțiile din plenul Consiliului Local Timișoara pe marginea proiectului, a reieșit că prin PNRR este foarte puțin probabilă obținerea unei finanțări, iar pentru o parte a proiectului este mai puțin probabilă obținerea oricărui tip de finanțare, în timp ce cealaltă „are șanse mari” să fi eligibilă pe Programul Transport.

A deschis discuțiile liberalul Dan Diaconu care a întrebat „ce șanse mai acordăm – dacă mai acordăm – acestui proiect și cam pe ce finanțare s-ar putea mula”. În opinia sa „e foarte, foarte târziu”, proiectul fiind doar în faza de SF.

„Puneți o întrebare dificilă. Eu dau șanse, dar sunt rezervat, ca să zic așa, în privința șanselor și a posibilității de a accesa finanțarea. Suntem și un pic nemulțumiți că liderul de proiect nu a inclus Primăria Timișoara în anumite soluții tehnice care intră pe raza UAT Timișoara pe proiectul respectiv. Aici vorbim de linia de cale ferată de la Timișoara la Moravița. Dincolo de asta, noi susținem, dar eu sunt rezervat în momentul ăsta cu privire la șansele ca acest proiect, unu, să obțină finanțare și, doi, să ajungă în execuție.

Nu (Diaconu a intervenit și întrebat dacă proiectul este pe lista PNRR – n.r.), este pe o listă pe PT, Programul Transport, pe cale ferată șansa ca culoarul Timișoara – Moravița să fie finanțat pe fonduri europene este foarte mare, dar șansa ca ciotul Voiteni Reșița să primească și el finanțare este destul de redus”, a răspuns viceprimarul Ruben Lațcău.

„În același timp, știm cu astfel de proiecte că întotdeauna sunt oportunități. Nu știu alte proiecte poate eșuează și e bine să ai ceva în sertar. Da, pe PNRR e puțin probabil”, a completat și primarul Dominic Fritz.

Despre proiect

Vă amintim, proiectul este evaluat la 4,2 miliarde de lei, cu TVA, adică peste 800 de milioane de euro. Acesta este împărțit în două tronsoane:

  • Componenta A: Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră (58 km) propusă pentru finanțare în cadrul Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027, o investiție în valoare de aproximativ 2,1 miliarde de lei, fără TVA (2,5 miliarde, cu TVA);
  • Componenta B: Reșița Nord – Voiteni (59 km) propusă pentru finanțare din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat și/sau alte surse legal constituite, o investiție de 1,4 miliarde de lei, fără TVA (1,7 miliarde, cu TVA).

Pe primul tronson, ar fi de nevoie de: creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h; modernizarea a nouă stații/ halte/puncte de mișcare; reabilitarea a 23 de treceri la nivel, 21 poduri și 19 podețe.

Pentru cel de-al doilea, de creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h; modernizarea a 12 stații/ halte/puncte de mișcare; reabilitarea a 35 de treceri la nivel, 12 poduri și 119 podețe.

Acordul între Primăria Timișoara, Primăria Reșița, Consiliului Județean Timiș și Consiliul Județean Caraș-Severin a fost semnat pe 1 decembrie 2020, fiind vizată inițial doar ideea unui „train-tram” între cele două reședințe de județ. Ulterior, după consultările cu CFR, s-au inclus în același proiect și celelalte porțiuni. CFR a acordat aviz pozitiv propunerilor din studiul de fezabilitate încă din februarie 2024.

Trimite articolul

X
Taguri:
cjt ,
clt ,
studiu de fezabilitate ,
tren timisoara resita
2 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Dan Sorescu says:
    March 26, 2025 at 6:33 pm

    Ar fi o lucrare benefica, deși m as fi așteptat la electrificare.

    Reply
  2. readinginthemountains says:
    March 28, 2025 at 2:10 pm

    De ce sa repare linia? e extrem de confortabil sa faci timisoara resita 90km in 3 ore si sa ai mereu intarziere, o adevarata placere

    Reply
  3. Cele mai citite știri

    1
    „Șezătoare și cafea” reunește comunitatea: ateliere de croșetat gratuit, la Timișoara
    2
    Lună Nouă în Balanță, în 21 octombrie
    3
    Cardurile educaționale 2025–2026: Ministerul face apel către părinți să folosească sumele rămase de pe cardurile vechi
    4
    Banatul intră în cursa gastronomiei europene. Platformele culinare se pot înscrie la „Top Foodie Websites 2026”
    5
    Variantă preliminară a planului pentru cartierul Fabric, aprobată în CTATU: parcări și promenadă pe Bega
    6
    Vreți să învățați limba chineză? UVT organizează cursuri gratuite
    7
    20 octombrie, Ziua Mondială a Osteoporozei. Boala tăcută care afectează milioane de oameni, cu precădere femeile
    8
    Sistemul online de plată a rovinietei, închis din această noapte până până duminică dimineață. Cumpărați-o din timp!
    9
    Studiu. Știu românii să acorde primul ajutor?
    10
    Neptun retrograd în Pești - între vis și adevăr!

    Cele mai noi știri

    Turism

    Banatul intră în cursa gastronomiei europene. Platformele culinare se pot înscrie la „Top Foodie Websites 2026”

    Ştiri din Timiș

    Muzica devine speranță la Timișoara. Concert caritabil pentru recuperarea artistului Ciprian Balici

    Capitală Culturală

    „Noi nu murim”. Concert comemorativ dedicat eroilor-martiri ai Revoluției, la Timișoara

    Ştiri din Timiș

    „Sărbători la Timișoara, acum un secol”, temă de dialog la Muzeul Apei alături de istoricul Adrian Cioroianu

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Gala Excelenței Bănățene îl recompensează pe prof.univ.dr. Mihnea Munteanu

    Ştiri din Timiș

    Cum te protejezi mai bine în 2026? Vezi ce legi poți folosi în avantajul tău când cumperi o locuință sau accesezi un împrumut

    Capitală Culturală

    „Recviem IN MEMORIAM”. Concert vocal-simfonic extraordinar în memoria victimelor comunismului, la Filarmonica Banatul

    Ştiri din Timiș

    Consiliul Județean Timiș susține „Electroruga de Buzad”, un festival care aduce cultura contemporană în mediul rural

    Ştiri din Timiș

    TimPark dă startul campaniei de eliberare a abonamentelor de parcare pentru anul 2026

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Lucrările la noul liceu „Școală Verde” din Moșnița Nouă avansează rapid, la două luni de la debut
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici