tion.ro Web analytics

Șantierul Timișoara - Moșnița, gata în iulie. Anunțul vine de la ministrul Dezvoltării

De Roxana Deaconescu
Reactualizat la:

Șantierul Timișoara - Moșnița, gata în iulie. Anunțul vine de la ministrul Dezvoltării

Reactualizat la:
O lună sau o lună jumătate mai e haos pe drumul care leagă Timișoara de Moșnița Nouă. Anunțul a fost făcut de ministrul Dezvoltării, Cseke Atilla, aflat vineri în vizită la Timișoara. S-a dus și pe șantier, pentru că majoritatea banilor vin prin PNDL.
Scris de Roxana Deaconescu - O lună sau o lună jumătate mai e haos pe drumul care leagă Timișoara de Moșnița Nouă. Anunțul a fost făcut de ministrul Dezvoltării, Cseke Atilla, aflat vineri în vizită la Timișoara. S-a dus și pe șantier, pentru că majoritatea banilor vin prin PNDL.

Lucrările pentru extinderea la patru benzi a DJ 592 care leagă Timișoara de Moșnița Nouă, de 4,1 km, au început în luna august a anului trecut. Cuprind cinci sensuri giratorii, o intersecție lărgită, piste de biciclete și trotuare pe ambele părți, alveole pentru stații de autobuz, iluminat stradal, platforme speciale pentru cântărirea autovehiculelor de mare tonaj și rigole pentru apa pluvială. Șantierul a fost un calvar pentru șoferi, iar zilele acestea pot circula pe o singură bandă, cu semaforizare. Se lucrează la un podeț. Ambuteiajul mai durează cam o lună – o lună și jumătate, a estimat, vineri, ministrul Cseke Atilla.

„Am mers pe DJ 592, la Moșnița, investiție finanțată cu 28 de milioane de lei de la bugetul Ministerului Dezvoltării și la care am constatat că lucrările sunt aproape de finalizare. La un pod mai sunt lucrări de lărgire, dar această investiție mai mult ca sigur în această vară, într-un termen de o lună, o lună și jumătate, va putea fi redată complet beneficiarului, CJ Timiș”, a declarat ministrul Dezvoltării.

Mai multe detalii, AICI.

Lucrările sunt executate de Strabag, cu 31 de milioane de lei cu tot cu TVA.

Mai rămâne de făcut o bucată din șoseaua ce leagă orașul de Moșnița Nouă, de aproape 2 km, care ține de Primăria Timișoara. Șantierul e promis încă de pe vremea fostei administrații, dar primăria n-a mai lansat licitația. Studiul de fezabilitate pentru „modernizare și extindere Calea Buziașului” a fost făcut în 2017 și a fost aprobat în Consiliul Local Timișoara în toamna anului 2019.

Un an mai târziu, în toamna lui 2020, Primăria Timișoara a pornit o licitație pentru dirigintele de șantier care să supravegheze lucrarea. A fost depusă o singură ofertă, dar licitația a fost anulată în noiembrie 2020. Lucrarea este estimată la aproape 31 de milioane de lei cu tot cu TVA, iar fostul primar al orașului anunța că va face șase benzi acolo. Șantierul ar trebui să dureze 24 de luni.

[relatedArticles]

editor Amalia Kui

Pe aceeași temă:

Drumul spre Moșnița va fi tot în lucru. Primăria caută diriginți de șantier pentru lărgirea Căii Buziașului

6 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Timisorean says:

    Prima data ca lucrarile au inceput pe acte in iulie nu august si a 2-a oara ca termenul era 7 luni, deci trebuia sa fie gata de 3 luni. A fost o perioada propice, cu trafic scazut din cauza pandemiei, iarna nu a fost, putea sa termine chiar mai repede. Am ramas uimit sa vad in toamna ca au tras tare, au largit drumu, au pus asfaltul. Apoi cand am mers iarasi prin februarie, am ramas prost surprins ca nu au mai facut nimic vreo 3 luni. Nimic in romania nu poate sa ne surprinda placut, sa vedem si noi o lucrare cu o surpriza ca se termina cu luni bune inainte de termen!
    Iar despre calea buziasului – primaria timisoara – robu….. nu mai e nimic de zis. Decat dat capace la votanti lui sa se trezeasca, ca a avut prea multi si ultima oara.

  2. anonim says:

    Tot in coloane vom sta pt ca se va bloca traficul pe partea nelargita. Penibil!

  3. Gelu says:

    5 km de drum intr un an? CINCI KM INTR UN AN!!!! parca era o campanie cu Romania vrea autostrazi? Si marii revoltati implicati social voteaza din astia care modernizeaza 5 km intr un an! Nu mai aveti de ce sa iesiti in strada, nu? Bine, care strada… Va meritati alesii!

  4. DAN says:

    ai la podete si lucrari ce incurca traficu de ce nu se lucreaza continu in ture . asa sar termina si repede si nu ar fi deranju mare .. asa o lalaim o luna la un podulet. lucram 6 ore pe zi ca rest sunt pauze de masa si tigara

  5. Ion says:

    Rusine constructorului in primul rand. Rusine celor care au facut legislatia pentru achizitii. Numai dupa modul in care a fost organizat si cum arata santierul iti dai seama ca e lucrare “romaneasca”. Nu-i un model de urmat China dar ar trebui aduse companii si muncitori din China, primiti cu bratele deschise. Poate invata si ai nostri cum trebuie sa conduca un santier.

  6. Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    Kia EV6 este încoronată „Mașina Premium a anului 2022 în Germania”

    Eveniment

    Indolență? ISU Banat nu a avertizat timișorenii despre pericolul folosirii mijloacelor improvizate de încălzire, în criza Colterm

    Ştiri din Timiș

    Reacția lui Dominic Fritz după ce un om a murit în plină criză Colterm, încercând să se încălzească de la aragaz

    Sănătate

    Coronavirus, 28 octombrie: peste 13.000 de noi infectări și 415 decese în țară

    Ştiri din Timiș

    Se închide circulația între str. Coriolan Brediceanu și bd. Republicii

    Ştiri din Timiș

    Drumul dintre Pustiniș și Otelec a fost reparat „in situ”

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Drumul Județean Timișoara - Peciu Nou, plin de gropi. Ar putea fi reciclat „in situ”

    Ştiri din Timiș

    Eugen Grigoroiu, noul membru în Consiliul Județean Timiș

    Ştiri din Timiș

    Încă 50 de animăluțe oferite spre adopție la târgul online organizat de USAMVB

    Ştiri din Timiș

    Colterm încearcă să dea căldură cu alt furnizor de gaz. Dominic Fritz, explicații din culisele negocierilor

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici