tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Șantierul de la Pasajul Solventul tot nu poate începe. Mai lipsesc avize, dar se anunță o operațiune spectaculoasă

Șantierul de la Pasajul Solventul tot nu poate începe. Mai lipsesc avize, dar se anunță o operațiune spectaculoasă

De Roxana Deaconescu
la 5 July 2021 16:09
13 Comentarii

Șantierul de la Pasajul Solventul tot nu poate începe. Mai lipsesc avize, dar se anunță o operațiune spectaculoasă

5 July 2021 16:09
Șantierul de la Pasajul Solventul începe clar în 2021, deși nu se știe exact când. Se mai așteaptă încă două avize, după care vor putea porni lucrările. Prima operațiune: săparea unei gropi de 20 de metri adâncime.
Scris de Roxana Deaconescu - Șantierul de la Pasajul Solventul începe clar în 2021, deși nu se știe exact când. Se mai așteaptă încă două avize, după care vor putea porni lucrările. Prima operațiune: săparea unei gropi de 20 de metri adâncime.

Trimite articolul

X

A fost nevoie de mai mult de patru luni pentru documentația de la Pasajul Solventul, o investiție despre care se discută încă de pe vremea fostului primar Gheorghe Ciuhandu. Lucrarea ar fi trebuit să înceapă deja, dar se mai așteaptă două avize.

„Suntem în faza de avize. Avem aviz primit de la CFR regional. Acum suntem în proces de avizare cu Enel, cu rețeaua de electrificare din zonă. S-au făcut niște completări la documentație, cerute de către Enel. Urmează să fie o ședință a Comisiei tehnico-economice din Ministerul Transporturilor, care va da avizul național pentru amplasament. În momentul în care cele două avize lipsă sunt primite, proiectul va primi autorizație din primărie și va putea să înceapă execuția. Am avut discuții cu cei din minister și am primit asigurări că se va da cât de repede avizul”, ne-a spus Ruben Lațcău, viceprimarul Timișoarei.

Ultimele avize se așteaptă de ceva timp. Același viceprimar spera și în primăvara acestui an că „pe la sfârșit de mai o să avem toate avizele”. S-au făcut și modificări la proiect, pentru că, spun reprezentanții PMT, trotuarele și pistele de biciclete din pasaj erau mult prea mici.

„Trotuarul și pista din pasaj erau foarte înguste. Am cerut să se reducă din banda doi, se face la trei metri și atunci câștigăm 50 de centimetri și pe o parte și pe alta”, explica Lațcău în luna mai.

O groapă în care poate să intre un bloc de 10 etaje

De îndată ce vor fi emise ultimele avize și autorizația de construire, asocierea Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad) se poate apuca de treabă. Se va începe cu săparea unei gropi, operațiune destul de spectaculoasă, consideră Lațcău.

„Primul lucru este să săpăm o groapă de 80 pe 40 de metri, adâncă de 20 de metri, practic o groapă uriașă în care poate să intre un bloc cu 10 etaje culcat. În acea groapă se va construi, de fapt, subpasajul, întregul profil de beton al subpasajului, care va fi împins pe niște cilindri și va avea în față un mecanism special care va săpa. Și va avea o cursă de 40 cm. Practic, anul ăsta obiectivul este să săpăm groapa și să construim profilul. Efectiv împungerea va începe undeva anul viitor”, ne-a explicat Ruben Lațcău.

Primăria Timișoara a semnat încă din septembrie 2020 contractul de proiectare și execuție pentru Pasajul Solventul. De lucrări se ocupă asocierea Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), cu terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași), care s-a angajat că face lucrarea cu 111,6 milioane de lei.

Pasajul va trebui să fie gata în 26 de luni. Va fi amenajat pe sub zece linii de cale ferată și va lega Calea Bogdăneștilor de strada Gării. Va avea câte două benzi pe sens și o linie dublă de tramvai, care va putea fi folosită și ca bandă de circulație, conform celor din primărie, precum și trotuare și piste de biciclete integrate în trotuare.

Potrivit documentației, pasajul va avea o lungime de 87,09 metri, vor fi modernizați 726 de metri de stradă, rampele vor avea 259 de metri, linia de tramvai dublă va avea 424 de metri, pistele de bicicliști se vor întinde pe 1.355 metri, trotuarele pe 1.877 de metri, iar spațiile verzi pe 5.534 mp. Va fi amenajat și un sens giratoriu, înspre Bega.

În prelungirea pasajului va fi amenajat un pod peste Bega, pentru care primăria a început deja să caute proiectant.

editor Dan Oancia

Pe aceeași temă:

Șantierul de la Pasajul Solventul așteaptă avizele de la CFR. Ultima estimare: începe în iulie

Trimite articolul

X
Taguri:
pasajul solventul
13 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. cornel says:
    July 5, 2021 at 4:32 pm

    Trotuarele erau inguste cu un rost-sunt putini care o sa le foloseasca. Acum daca ma duc pe jos si vreau in Calea Sagului sa merg la Skoda sau Frank, nu merg peste pod-merg pe sub el ca este mai scurt. Aici la fel o sa fie. La podul dinspre Sacalaz la fel. Doar multimea cainilor vagabonzi de sub pod poate sa faca pe cineva sa o ia pe deasupra.

    Reply
  2. Dacu says:
    July 5, 2021 at 4:39 pm

    “profil de beton al subpasajului, care va fi împins pe niște cilindri și va avea în față un mecanism special care va săpa” – pasi stai asa- adica sapa singura masinaria ?
    Pai daca gaseste niste tevi uitate, cabluri, etc (ca sigur sunt) ?
    Dar niste vestigii istorice ?
    Trece peste ele masinaria ?

    Atunci asa da, dai inainte.

    Reply
  3. TIMISSBOY says:
    July 5, 2021 at 5:08 pm

    made in romania
    vai si amar ,pe cand se nasc si avizele lucrarea o sa dureze 3 ani

    in viatat asata cu mai mult de 1 sau 2 reazalizari nu se lauda nimeni

    Reply
  4. dd says:
    July 5, 2021 at 5:45 pm

    oare s-a intrebat cineva care mai e rostul celor 10 linii de cale ferata?!?
    oare chiar asa de mare sa mai fie traficul feroviar incat sa mai necesite 10 linii?!?
    nu era mai simplu sa mai taie din ele si sa faca un pasaj mult mai scurt si mai usor/rapid?

    Reply
  5. Florin Spreizer says:
    July 5, 2021 at 5:55 pm

    Ac sa vezi specialiștii romani

    Reply
  6. Poli 21 says:
    July 5, 2021 at 6:10 pm

    Articol scris pe baza unor declaratii ale unui analfabet in domeniul constructiilor, dar nu numai, ajuns accidental viceprimarul Timisoarei.

    Reply
  7. Cimisorean says:
    July 6, 2021 at 12:24 am

    Fostul primar Gheorghe Ciuhandu?

    Reply
  8. Timisorean says:
    July 6, 2021 at 8:18 am

    Perfect in grafic a la romanica. 10 ani actele, 10 ani executia.

    Reply
  9. Oare cum ar fii says:
    July 6, 2021 at 10:48 am

    Dragi Timisoreni,eu ca primarul ales de voi am grija de cetateni orasului.La ce sa facem viaductul ca sa ajungeti in Bega?Eu cu colectivul meu am facut deja strategia in primul rand vom angaja tot ce este de angajat din USR-PLUS,vom salva Coltermul,vom cumpara birouri,mochete.calculatoare,65 de troleibuze noi si daca Bucurestiul o sa dea ceva bani o sa facem si ceva pentru Timisoara

    Reply
  10. Dacu says:
    July 6, 2021 at 2:46 pm

    “2000 de ani de avize” – moment istoric aniversar in spatiul carpato-danubiano-pontic.

    si … “2000 de ani de preavize”.

    Printre realizarile cele mai celebre, la loc de frunte sta un aviz de 2000 de ani care nici acum nu a fost eliberat …dar nici respins.
    Se lucreaza.

    Reply
  11. ca_la_noi says:
    July 6, 2021 at 3:23 pm

    Daca tot se lucreaza la exterior de ce nu ne apucam de treaba?
    avizele sunt pentru lucrarile efective de sub calea ferata, pregatirea terenului se poate face cu luni inainte …

    Reply
  12. Raoul says:
    July 6, 2021 at 5:57 pm

    Asa se intimpla cand votam de 30 de ani hoti si incompetenti

    Reply
  13. cornel says:
    July 6, 2021 at 8:17 pm

    Azi 06.07.2021 am trecut pe acolo si era un camion cu o foreza, faceau studiu geotehnic.

    Reply
  14. Cele mai citite știri

    1
    Actorul Jonathan Bailey, desemnat „cel mai sexy bărbat în viață” de revista People
    2
    Bărbat acroșat de mașină după ce trecea strada ilegal, pe strada Gheorghe Lazăr din Timișoara
    3
    Trei tineri, prinși după ce au comis o tâlhărie într-un supermarket din Timișoara
    4
    Timișoara a primit 10 dintre cele 33 de troleibuze din Turcia. Vor începe să circule de la mijlocul lunii
    5
    Intervenții gratuite pentru corectarea pleoapelor căzute, la Spitalul CFR Timișoara
    6
    Sprijin emoțional și integrare socială pentru refugiați și migranți la Timișoara
    7
    FOTO. Firma Supercom, amendată de Garda de Mediu pentru mirosurile de la Stația de Sortare Deșeuri din Timișoara
    8
    Puteți dona produse de igienă pentru persoanele vulnerabile din Timișoara
    9
    Conflict în trafic escaladat în Izvin. Doi tineri reținuți după agresiuni și distrugeri
    10
    Cum e să fii superstar? Premieră de dans contemporan

    Cele mai noi știri

    Eveniment

    Trei tineri, prinși după ce au comis o tâlhărie într-un supermarket din Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Parada Cățeilor invadează centrul orașului de Moș Nicolae

    Ştiri din Timiș

    Casa Mühle, cumpărată de UPT. Va deveni „hub educațional și cultural”

    Lugoj

    Primăria Lugoj pune la bătaie aproape 9 milioane de euro pentru întreținerea drumurilor în următorii patru ani

    Eveniment

    O învățătoare de la Școala Generală 7 din Timișoara, lovită de mașină pe trecerea de pietoni. E în comă, la spital

    Ştiri din Timiș

    Tensiuni la Colegiul „Carmen Sylva”: directoarea repusă în funcție a fost demisă după două zile

    Sănătate

    Vaccinul pneumococic protejează împotriva unor infecții severe. Ce recomandă medicii timișoreni

    Sănătate

    Investiție europeană de 9,8 milioane lei pentru dezvoltarea diagnosticului molecular al cancerului la Spitalul Județean din Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Circ în plen. Consilierii locali cer publicarea unor contracte ale RETIM

    Ştiri din Timiș

    FOTO. Cabinetele de sprijin ale școlii din Pișchia, renovate complet cu ajutorul Asociației „Iulia Hașdeu”
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici