Practic, cei aproximativ 300 de elevi din campanie, împărțiți în echipe, au elaborat 64 de proiecte pentru prima ediție a programului de bugetare participativă dedicată liceelor. Până acum, au adunat idei, opinii și nevoi, pe care le-au concretizat în propuneri. Acum, acestea vor trece prin filtrul votului colegilor lor.
„Îi felicit pe tinerii liceeni pentru muncă și creativitate. Avem 64 de idei excelente, nu ne-am așteptat la așa de multe. Toate cu potențial de a transforma școlile. Exact acesta este scopul proiectului de bugetare participativă: un exercițiu de democrație reală, care implică și efort, și responsabilitate. Urmează etapa în care tinerii vor trebui să-și convingă colegii că proiectul lor este cel mai bun și că merită să îl finanțăm și să prindă viață”, a declarat primarul Dominic Fritz.
Cu ce idei au venit liceenii timișoreni
În cadrul programului de bugetare participativă al primăriei, liceenii timișoreni au venit „cu idei creative și curajoase”, precizează reprezentanții primăriei. S-a evidențiat în mod special nevoia de locuri de relaxare și socializare, de spații moderne de învățare, de laboratoare digitalizate, dar au fost și destule inițiative sportive, artistice sau tehnologice.
Liceele care doresc să participe la campania primăriei au trebuit să strângă cel puțin trei propuneri. Sunt multe unități care au rămas la numărul minim, dar la „Loga”, la „Calderon” și la „Shakespeare” s-au strâns chiar câte cinci. Propunerile pot fi consultate pe platforma dedicată, AICI.
„Următorul pas în cadrul programului este evaluarea și validarea propunerilor primite, iar în perioada 5-10 noiembrie va avea loc votarea și desemnarea proiectelor câștigătoare. Fiecare liceu desemnat câștigător va beneficia de un buget maxim de 50.000 de lei pentru implementarea proiectelor propuse și votate de elevi”, precizează reprezentanții primăriei.
Vă amintim, la primele trei ediții ale campaniei „Timișoara decide!”, votul a fost deschis tuturor cetățenilor. Ediția de anul trecut a avut un buget de 4 milioane de lei, ceva mai mic decât cel din 2023 – când au fost alocați 4,2 milioane de lei –, dar mai mare decât cel de la prima ediție – care a avut 3 milioane de lei.
În 2024, de exemplu, au fost votate micropăduri urbane, amenajări pentru nevăzători sau piste de biciclete.
În 2025, Primăria Municipiului Timișoara și Administrația pentru Sport și Educație a Municipiului Timișoara (ASEMT), în contextul Anului Național al Copilului și al Anului European al Educației pentru Cetățenie Digitală, au decis să dedice campania elevilor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!