În ședința Consiliului Local Timișoara de marți, 15 octombrie, a fost aprobat și proiectul care prevede schimbări în privința regulamentului de amplasare a teraselor, respectiv „Regulamentul privind condițiile de desfășurare a activitatilor de comert în zone publice pe terase”.
Facilități pentru obținerea documentelor necesare
Proiectul de hotărâre și anexele acestuia au fost publicate pe final de august. La început de septembrie, reprezentanții primăriei anunțau modificările care vor fi adoptate în „următoarea ședință a consiliului local”. Nu a fost cazul, desfășurându-se de atunci una ordinară și una extraordinară.
Totuși, încă de atunci au fost prezentate cele mai importante schimbări din noul regulament.
„Primăria Timișoara propune ca proprietarii de terase construite cu autorizație să nu mai obțină un aviz separat pentru acestea. Odată cu noul regulament, avizul va fi inclus în autorizația de comercializare pentru punctul de lucru.
Totodată, acordul de comerț pentru amplasarea de terase va putea fi emis până la 31 martie, fără a mai fi făcută dovada plății taxelor și impozitelor locale și fără a fi obținută viza anuală a punctului de alimentație publică.
Primăria Timișoara nu va elibera avizul de terasă dacă punctul de lucru are activitatea suspendată.
O altă măsură este impusă prin legislația națională și prevede obținerea acordului de la Agenția de Mediu pentru terasele cu peste 100 de locuri. Avizul va fi depus la Primărie în maximum 12 luni de la adoptarea noului regulament”, transmiteau reprezentanții primăriei despre schimbările generale.
Noi condiții pentru terasele din curțile interioare și de pe malul Begăi
Alte schimbări, mai particulare, prevedeau noi reguli pentru terasele din curțile interioare și de pe malul Begăi.
„În privința teraselor din curțile interioare, comercianții pot obține autorizația cât timp au acordul vecinilor, anexat proiectului de HCL.
Pe malurile Begăi, unde terasele pot fi amplasate în proximitatea punctului de lucru, fără a afecta culoarul pietonal sau velo, autorizarea va fi făcută în baza avizului de amplasament emis de arhitectul șef”, precizează aceștia.
Vă reamintim, regulamentul actual privind terasele a fost aprobat în vara anului 2022, deși, în perioada de consultare publică, a stârnit mai multe nemulțumiri din partea patronilor. Regulamentul definise mai multe zone cu prevederi speciale, reguli privind mobilierul și modul de amplasare al teraselor, precedentul fiind din 2011.
Trimite articolul
XAm eu un regulament simplificat: daca ai chef, si pui 2-3 mese, ai si terasa.
Daca ești afiliata vreunui partid, nici nu mai trebuie sa plătești vreo taxa către bugetul local.
Simplu, toate birturile sunt fericite, nimeni nu suferă.