Operațiunea de împingere a chesonului a început în prima parte a lunii decembrie. Progresul după două luni și jumătate ar fi de circa 45 de metri, mai rămânând de împins încă 16,5 metri. Vârful chesonului a trecut deja de majoritatea liniilor de cale ferată. Ar mai fi doar una în partea dreaptă și trei în partea stângă de trecut.
Imaginile ne-au fost transmise de către un cititor Tion, căruia îi mulțumim pe această cale. Dacă și tu ai surprins imagini care pot deveni o știre, le poți trimite pe pagina noastră de Facebook, pe adresa de e-mail redactie@tion.ro sau pe WhatsApp, la numărul de telefon 0720.400.411.
Despre investiție
Vă reamintim, Pasajul Solventul, cu o lungime de 87 de metri, va avea două benzi pe sens, la care se adaugă, separat, linii de tramvai, trotuare și piste de bicicletă. Ca parte a inelului IV de circulație, ar urma să preia, în mod special, din traficul de la Pasajul Jiul și să ajute la traversarea orașului dinspre nord spre sud și invers. Investiția Primăriei Timișoara are o valoare de 132 de milioane de lei, din care 89 de milioane de lei de la bugetul local și 43 de milioane prin programul Anghel Saligny, finanțare obținută la începutul anului 2023.
Contractul pentru lucrările de la Pasajul Solventul a fost semnat în toamna anului 2020, fiind prevăzut un termen de 26 de luni: două pentru actualizarea proiectului tehnic și 24 pentru execuția propriu-zisă. Licitația cu o singură ofertă fusese câștigată de asocierea Spic Internazionale (lider/Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad), cu terții Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și subcontractanții Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași), o parte a firmelor și persoanelor responsabile fiind între timp schimbată.
Lucrările au început de abia spre finalul anului 2021, după ce administrația Fritz a ținut să modifice parțial proiectul. La finalul anului 2023, când trecuseră cei doi ani prevăzuți pentru execuție, erau gata în proporție de 45%. În primăvara următoare, când au fost reluate lucrările, se spunea că ar mai dura un an, până în aprilie 2025.
Turnarea chesonului – „cutia” de beton cu o lungime de 70 de metri, lățime de 28 de metri și înălțime de 9 metri, care practic va reprezenta pasajul propriu-zis – a început în iunie 2024. În decembrie, a fost sărbătorit, cu mare fast, și începutul operațiunii de împingere a acestuia, cea mai dificilă parte din cadrul șantierului. Atunci, viceprimarul Ruben Lațcău a explicat că principala întârziere a șantierului a fost cauzată de termenele lungi pentru emiterea tuturor avizelor.
Pe 26 ianuarie, o bucată de teren de pe calea ferată s-a surpat din cauza operațiunii de împingere a chesonului. A fost formată o comisie formată din executant, primărie și CFR, s-au schimbat câteva soluții tehnice, iar pe 29 ianuarie viceprimarul Ruben Lațcău anunța că impasul a fost depășit.
Trimite articolul
Xcenzura. astept sa apara asta scriere
Deci mai vreo 2 luni
Cat a durat pana si-a dat acordul CFR? Vreo 6 luni? 12 luni? 18 luni? Asta nu e important pentru slugile psdnlaursospot!