Practic, proiectul Magistralei Verzi are acum aprobată „documentația tehnico-economică, faza SF, cu elemente de DALI și a indicatorilor tehnico-economici”. Acum, primăria are „mână liberă” pentru a transforma toată legătura dintre zona Sinaia și Shopping City. Mai exact, părți importante din bulevardul 16 Decembrie și Calea Șagului.
Modificările vor fi majore. De la mallul din Calea Șagului și până la intersecția cu Liviu Rebreanu vor române două benzi pe sens pentru mașini, dar se adaugă benzile de autobuze suplimentar, câte una pe sens. În dreptul cimitirului vor rămâne doar 4 benzi, autobuzul urmând să intre în coloană și doar înainte de sensul de la Reșiței va reveni pe propria bandă. Foarte interesant, și această intersecție, în prezent în formă de sens giratoriu, va deveni una semaforizată. De partea cealaltă, de-a lungul bulevardului 16 Decembrie vor rămâne câte două benzi pe sens, dar una va fi dedicată autobuzului.
Marea „bubă” – locurile de parcare
Așa cum se anticipa încă de la prezentarea proiectului, cea mai mare nemulțumire o reprezintă eliminarea locurilor de parcare. În urma investiției, vor dispărea aproximativ 80% dintre acestea: din 451, rămân nu mai mult de 60. Tema „locurilor de parcare care dispar și a crângurilor care apar” a fost atinsă de liberalul Simion Moșiu. Acestuia i-a răspuns viceprimarul Ruben Lațcău.
„Într-adevăr, domnul Moșiu are dreptate când vorbește despre locuri de parcare și trebuie să ținem cont de asta. E important tot timpul la astfel de proiecte să ne gândim și la scara mare a orașului, dar și la scara mică, a fiecărui cetățean care locuiește în zonă.
Din păcate, e o poveste cumva unanimă în toate radialele majore ale Timișoarei – că vorbim de Calea Martirilor, de Calea Aradului, de Sever Bocu sau alte drumuri, cum e și Calea Şagului – care aduc în Timișoara zeci de mii de mașini. Pe unele dintre ele nu se poate parca deloc astăzi, pe altele sunt puține locuri de parcare și e nevoie cumva să creștem capacitatea de transport. Și când ne referim la capacitate de transport, trebuie să înțelegem nu neapărat mașini, ci oameni care circulă, indiferent că acei oameni merg cu mașina lor personală, că merg cu autobuzul sau folosesc alte mijloace.
Obiectivul acestui proiect este tocmai să crească această capacitate de transport. Să ofere variante reale la mașină – când mă refer la variante reale, mă refer la opțiuni care să fie practice pentru oamenii care au de ajuns repede la muncă și care nu vor să piardă mult timp stând în autobuz. Tocmai de aceea, această bandă dedicată va ajuta. Banda dedicată păstrează pe toată lungimea bulevardului, din calea Șagului, de la Shopping City, și până în centru, până la Dragalina. (…)
S-au păstrat cele două benzi de circulație de auto, spațiile verzi, piste de biciclete, s-a adăugat o bandă de autobuz în plus, dar, într-adevăr, în anumite locuri se pierd locuri de parcare”, a declarat Lațcău.
Pe scurt, soluția propusă de acesta pentru a compensa locurile de parcare pierdute „la bulevard” este demolarea garajelor din spatele blocurilor și amenajarea aici de parcări la sol. Acesta nu a exclus nici eventuale parcări de tip „park and ride” pe viitor.
„Săptămânile viitoare”, potrivit viceprimarului, va fi depusă și cererea de finanțare europeană.
Investiția, corelată cu regenerarea Pieței Mocioni
Magistrala Verde va reconfigura, în total, o suprafață de peste 114.000 de metri pătrați de spațiu urban, din care aproape jumătate carosabil. Vor fi amenajați cinci kilometri de piste de biciclete și reamenajați aproape 20.000 de metri pătrați de trotuare. Și suprafața cu zone verzi va crește, de la circa 14.000 de metri pătrați la peste 16.000 mp.
Valoarea estimată a investiției este de peste 165 de milioane de lei, fără TVA, adică aproape 200 de milioane de lei sau 40 de milioane de euro, cu TVA. Durata de execuție va fi de 36 de luni.
Vă reamintim, proiectul Magistralei Verzi a fost sistat în anul 2023, pentru a putea fi corelat cu regenerarea urbană a Pieței Mocioni. Altfel, contractul de proiectare (DALI și PT) fusese semnat în septembrie 2022 cu firma FIP Consulting din București, care avea la dispoziție 10 luni pentru întocmirea documentației. Firma a câștigat licitația cu o ofertă de aproape 987.000 lei.
În toamna anului trecut, proiectul care va transforma Calea Șagului fusese declarat de „utilitate publică” pentru a fi mai ușor de avizat. Cel mai recent pas pentru concretizarea proiectului a fost făcut în prima parte a acestei luni, când studiul de fezabilitate a fost aprobat în comisia tehnico-economică.
Varianta propusă de municipalitate a fost prezentată public la începutul acestei luni. Atunci, răspunzând la întrebările din sală, Lațcău a spus că investiția trebuie văzută și în contextul finalizării inelului IV de trafic, care va prelua o bună parte a traficului de pe radiale, inclusiv de pe Șagului.
Trimite articolul
XGARGARĂ NU CRED CA VOR FACE NICI O MAGISTRALĂ VERDE PANA NU INCEPE ȘANTIERU
Bravo Fritz !!!! Arata-le la prosti ca platesc impozite sa fie calariti !!!! Administratia falimentului Timisoarei !!!!
Administrație de 2 lei.
Iară latră trolii disperați înseamnă că Timișoara e pe drumul cel bun 😉
-
Eu am votat cu Fritz. Am voie să nu fiu de acord cu direcția în care merge orașul sub conducerea lui, sau sunt un trol diaperat?
Toți care comentați pe aici împotrivă, puteți să vă vindeți mașinile sau să deveniți șoferi de DUMINICĂ. Dacă le vindeți, scăpați de alte cheltuieli. Sau, mai este o opțiune: să le înmatriculați pe TM, în loc de DJ, GJ, OT, HD.
-
cei mai multi sunt soferi de weekend sau ploaie. aparent daca ai domiciliu aici nu conteaza inmatricularea. impozitul se plateste pe domiciliu, nu pe numar de inmatriculare. deci hai sa ne schimbam dorintele, e suficient CI de TM
Taie toti pomii si ei numesc asta magistrala verde. Poate se refera la banda de autobuze care este vopsita in verde. Si in poza apar mai multe autobuze decat in realitate. In lumea reala vin 2-3 autobuze pe ora.
Nu ne trebe magistrala pe Sagului, va dati seama ce inseamna lucrarea asta o sa dureze 5-7 ani pana e gata, l sa fie nebunie in zona. Mai bine sa o lase asa ca arata bine si sa faca alte strazi cu banii
-
Pai si Popa Sapca a durat, s-au taiat toti pomii si acum e multumita lumea ca are “enspe” benzi pentru masini dar 3 metri de trotuar, unde vin si biciclisti si trotinetisti, de trebuie sa iti pui ochi si la spate, si sa “te asiguri” cand treci pe langa un alt “cetatean” ca poate te intoarce un vehicul motorizat pe doua roti (bicicleta, trotineta) cu cracii in sus. Dar santierul nu a fost foarte suparator :))
Marea buba este pretul de 40 de milioane de euro. Sunt foarte,foarte multi bani intr-un context normal,dar in acesti ani destul de grei, conteaza si mai mult. Sfat pt cei care voteaza fara sa gandeasca rational pt micimea care i-am votat: strangeti banii si apoi faceti ce vreti cu ei. Ce ziceti?