Contractul semnat cu turcii include opt troleibuze de 12 metri, cu baterii, și 25 de troleibuze articulate de 18 metri. Primul, unul scurt, a plecat spre Timișoara. Va ajunge sâmbătă în portul Constanța, de unde va fi transportat mai departe spre Banat.
„Proiectul cu fonduri prin Planul Național de Redresare și Reziliență vizează achiziționarea de troleibuze, mijloace de transport mai puțin poluante, pentru îmbunătățirea transportului public de călători. Proiectul contribuie la atingerea obiectivului specific al Investiției 1 Mobilitatea urbană durabilă, care include îmbunătățirea condițiilor de mobilitate urbană, reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră generate de transporturi și sporirea siguranței rutiere în zonele urbane prin soluții digitale și ecologice de transport”, precizează reprezentanții Primăriei Timișoara.

foto: PMT
Toate cele 33 de noi troleibuze Bozankaya au sisteme de siguranță, aer condiționat, încălzire în scaune, internet wireless și prize pentru încărcarea telefoanelor mobile, printre altele. Acestea ating o viteză maximă de 80 km/h, cu o autonomie pe baterii de până la 40 de kilometri pentru varianta de 12 metri, respectiv de 25 de kilometri pentru cel de 18 metri în zone. Cel de 12 metri va putea transporta până la 100 de pasageri, cu 34 de locuri pe scaune, în timp ce cel de 18 metri are o capacitate de 140 de pasageri, cu 48 de locuri pe scaune.
Cele 25 de troleibuze de 18 metri costă 78,3 milioane de lei, iar cele opt de 12 metri lungime – 20,3 milioane de lei, sume fără TVA.
Achiziția este finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Primăria anunțase rezultatul licitației în 24 iulie 2024, iar contractul a fost semnat în luna septembrie. Săptămâna trecută, primarul Dominic Fritz anunța că primul firobuz este gata și urmează să iasă pe porțile fabricii.

foto: PMT
Vă amintim, în ultimii ani, Primăria Timișoara a primit alte 44 de autobuze electrice noi, fabricate de turcii de la Karsan, și 40 de tramvaie noi, produse de Bozankaya. Pe 13 mai, primăria a lansat și licitația pentru achiziția a 30 de autobuze de 10 metri lungime, finanțată de asemenea prin PNRR. Municipalitatea pune la bătaie 20 de milioane de euro, așteptând oferte până pe 3 iulie. În plus, la sfârșitul lunii aprilie, au fost semnate cu ADR Vest și contractele de finanțare europeană, pe Programul Regional Vest 2021 – 2027, pentru achiziția altor 20 de autobuze, 10 tramvaie și 10 troleibuze moderne.
Trimite articolul
XCam aceasta este viitorul. Putin pana la dezintegrare
“încălzire în scaune, internet wireless și prize pentru încărcarea telefoanelor mobile,”
Pe bune….chiar erau necesare cheltuielile astea absolut inutile? Astfel de optiuni demonstreaza ca persoanele care au facut proiectul sunt rupte de relitate, faptul ca nu folosesc transportul in comun si nu inteleg rolul acestuia….in mintea lor infantila transportul in comun si divertismentul merg mana in mana. Inteleg astfel de accesorii cand e vorba de autocare, trenuri sau avioane…dar nu isi au rostul pentru calatorii de maxim 30 minute…in special ca acces la internet au toti, incalzire in scaune nu i necesara si incarcarea telefoanelor nu i responsabiitatea RATT sau cum naiba se numesc acum.
Nici rusii care locuiesc in Siberia la -40C nu au caldura in scaune…in schimb e necesara timisoarenilor pentru cele 10 zile anuale cu temperaturi negative. Dar asa i cand faci pe banii altora…inca putin si comanda autobuze cu playstation, cinema si jacuzzi.
-
Inutil e tot ce ai debitat.
Stim, dacii nu aveau nevoie de wireless, ei comunicau teleopatic. Nu aveau nevoie nici de incalzire. Va aratat guru cum sa va scaldati in ape reci. Bine, filmarea era un fake grosolan, dar nu mai conteaza -
daca n-ai fi un comunistoid frustrat si nostalgic si ai fi iesit din tara, ai fi vazut ca astea sunt dotari standard in tarile civilizate, nici nu cred ca se mai fac autobuze fara macar prize de incarcare si internet wireless, incalzirea in scaune e mai speciala ce-i drept
VOTAM MASIV
Prin PNNR ,ADR Vest finantare europeana,ei de la est ce primeam Lada de la C.G si G.S.
Acusi o sa auzim ca unul cu un cazan de 500 E la cam sifonat ,la fel ca in cazul tramvaielor.