Cele 30 de autobuze electrice noi vor avea 10 metri lungime și vor trebui să aibă o capacitate de cel puțin 65 de călători, cu cel puțin 20 de locuri pe scaune. Vehiculele căutate de primărie trebuie să aibă podea joasă și suspensie pneumatică pentru a facilita accesul persoanelor cu mobilitate redusă, părinților cu cărucioare și vârstnicilor.
Vehiculele trebuie să vină și cu sistem de supraveghere video atât în interior, cât și în exterior, sistem de climatizare și sistem de numărare a călătorilor.
„Noile autobuze vin în completarea actualei flote de autobuze electrice. Sunt autobuze de mici dimensiuni pe care le vom utiliza în intervalele orare în care fluxul de călători e mai redus. Este esențial să oferim transport public și în perioadele cu un număr mai mic de călători și în acest fel să asigurăm un serviciu constant și adaptat nevoilor timișorenilor, și pe care oamenii să se poată baza”, a declarat primarul Dominic Fritz.
Contractul va include, de asemenea, infrastructura de încărcare și serviciile de mentenanță. Stațiile de încărcare lentă vor fi instalate la depoul din Dâmbovița, iar cele de încărcare rapidă vor fi montate la capetele de traseu, odată stabilită varianta finală a rutelor de transport. În plus, ofertantul care câștigă contractul va furniza municipalității un set de elevatoare sincrone pentru reparații și training pentru echipele de întreținere ale Societății de Transport.
Valoarea estimată a contractului este de 86,2 milioane de lei, fără TVA. Adică 102,6 milioane de lei sau 20,1 milioane de euro. Banii provin din PNRR. Ofertele pot fi depuse până pe 3 iulie. Autobuzele vor trebui livrate în termen de 12 luni de la semnarea contractului. Mai multe detalii despre achiziție găsiți pe sistemul electronic de achiziții publice (SEAP), AICI.
Reînnoirea flotei de transport
Vă amintim, în 2023, Primăria Timișoara a primit alte 44 de autobuze electrice noi, fabricate de turcii de la Karsan. Acestea au o lungime de 18 metri și o capacitate de 150 de călători, din care 50 pe scaune. Și aceste autobuze includ facilități pentru accesul persoanelor cu dizabilități și sunt prevăzute cu sistem de supraveghere video în interior și la exterior.
Banii pentru aceste autobuze au provenit din Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020, în baza unui proiect derulat în parteneriat cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice și Primăria Municipiului Brașov. Atunci, ministerul a fost cel care organizase licitația.
Altfel, pe trasee au fost introduse și 40 de tramvaie noi, produse de Bozankaya, livrate începând din 2021. În săptămânile următoare va fi livrat și primul troleibuz nou, dintr-un lot de 33, produs de asemenea de Bozankaya. La sfârșitul lunii aprilie, au fost semnate cu ADR Vest și contractele de finanțare europeană, pe Programul Regional Vest 2021 – 2027, pentru achiziția altor 20 de autobuze, 10 tramvaie și 10 troleibuze moderne.
Trimite articolul
XDin 44 de autobuze, functionale mai sunt vreo 35 …. 1 e dezmembrat aproape complet .
Asteptam cat mai repede autobuzele noi, altfel vor pleca soferii …