tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Primul firobuz nou Bozankaya, pregătit să plece spre Timișoara

Primul firobuz nou Bozankaya, pregătit să plece spre Timișoara

De Cristian Mîrț
la 24 May 2025 12:02 Reactualizat la: 29 May 2025 09:34
16 Comentarii

Primul firobuz nou Bozankaya, pregătit să plece spre Timișoara

foto: Facebook/Dominic Fritz
24 May 2025 12:02 Reactualizat la: 29 May 2025 09:34
Timișoara va primi 33 de troleibuze noi, produse de turcii de la Bozankaya, cei care au livrat și noile tramvaie ale orașului. Primul va pleca în curând din Turcia spre Timișoara, anunță primarul Dominic Fritz.
Scris de Cristian Mîrț - Timișoara va primi 33 de troleibuze noi, produse de turcii de la Bozankaya, cei care au livrat și noile tramvaie ale orașului. Primul va pleca în curând din Turcia spre Timișoara, anunță primarul Dominic Fritz.

Trimite articolul

X

Toate cele 33 de noi troleibuze Bozankaya vor avea baterii cu autonomie mare, sisteme de siguranță, aer condiționat, încălzire în scaune, internet wireless și prize pentru încărcarea telefoanelor mobile, printre altele. Dintre ele, 25 sunt de 18 metri, iar 8 – de 12 metri lungime.

Primul, unul scurt, este gata să iasă pe porțile fabricii.

„Primul firobuz nou, pregătit să plece spre Timișoara. Urmează încă 32, în lunile următoare. E primă înnoire a flotei de troleibuze după aproape două decenii.

Și încă o veste bună: am lansa licitația pentru încă 30 de autobuze electrice moderne. Totul cu bani europeni. Mulțumim, Europa”, a transmis, pe rețelele de socializare, primarul Dominic Fritz.

Noile troleibuze ating o viteză maximă de 80 km/h, cu o autonomie de până la 40 de kilometri pentru varianta de 12 metri, respectiv de 25 de kilometri pentru cel de 18 metri în zone fără catenare. Cel de 12 metri va putea transporta până la 100 de pasageri, cu 34 de locuri pe scaune, în timp ce cel de 18 metri are o capacitate de 140 de pasageri, cu 48 de locuri pe scaune.

Achiziția este finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Primăria anunțase rezultatul licitației în 24 iulie 2024, iar o săptămâna mai târziu și reprezentanții companiei anunțau că sunt „extrem de mândri” să continue colaborarea cu Timișoara. Contractul a fost semnat în luna septembrie.

Contractul semnat cu Bozankaya include 25 de troleibuze de 18 metri (78,3 milioane de lei, fără TVA) și 8 troleibuze de 12 metri lungime (20,3 milioane de lei, fără TVA).

Vă amintim, în ultimii ani, Primăria Timișoara a primit alte 44 de autobuze electrice noi, fabricate de turcii de la Karsan, și 40 de tramvaie noi, produse de Bozankaya.

Pe 13 mai, primăria a lansat și licitația pentru achiziția a 30 de autobuze de 10 metri lungime, finanțată de asemenea prin PNRR. Municipalitatea pune la bătaie 20 de milioane de euro, așteptând oferte până pe 3 iulie.

În plus, la sfârșitul lunii aprilie, au fost semnate cu ADR Vest și contractele de finanțare europeană, pe Programul Regional Vest 2021 – 2027, pentru achiziția altor 20 de autobuze, 10 tramvaie și 10 troleibuze moderne.

Trimite articolul

X
Taguri:
bozankaya ,
firobuz timișoara ,
pnrr ,
troleibuze noi timișoara
16 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Ati umplut Timisoara de TURCISME... says:
    May 24, 2025 at 1:06 pm

    Pe bani EUROPENI😉😅

    Reply
    • JACK says:
      May 26, 2025 at 9:09 am

      stai ca nu inteleg primim bani de la europa dupa ce ne am autodistrus economia la ce primim trebuie sa inchidem termocetrale pe carbuni in timp ce germania a primit derogari pe zece ani ne imprumutampe dobazi mari ca nu mai producem nimic si cumparam din turcia o tara fara traditie in calitate si vine fritz un strai sa multumeasca europei….cat de jos am ajuns ca natie?

      Reply
      • dan says:
        May 26, 2025 at 10:32 am

        Amice mai lasă tiktokul și drogurile ieftine și pune mâna pe o carte că e grav.

        Reply
        • Uica Nitza says:
          May 26, 2025 at 11:22 am

          Sau pe munca, ca greierasul lor e prea relaxat, de aia delireaza in halul asta.

          Reply
  2. Mr Sob says:
    May 24, 2025 at 2:10 pm

    Nu arata rău dar usa din mijloc e cam prea aproape de usa din spate și nu are noima sa fie asa aproape 2 uși

    Reply
  3. VALENTIN says:
    May 24, 2025 at 2:54 pm

    Ce nu înțeleg eu. De unde are Europa asta bani de dat benevol?

    Reply
    • Xxx says:
      May 24, 2025 at 4:36 pm

      Din contribuțiile Germaniei, Austriei, Franței, Nord Europa, Benelux la bugetul EU. Ca din cer (sau Rusia) nu pica.

      Reply
    • Dan A. says:
      May 24, 2025 at 7:11 pm

      Din taxele ecologice. Benzina e scumpa pentru ca sa fie bani de investitii pentru reducerea poluarii. Pretul benzinei in Germania e dublu fata de SUA, americanii nu cred in modificarile climatice. Totusi, investesc in energie regenerabila, masini electrice, etc. Rusii, exportatori de petrol, cauta sa ne convinga ca masinile electrice polueaza mai mult decat cele pe benzina si ca incalzirea planetei e naturala, de fapt erele glaciare fiind independente de activitatile umane.

      Reply
    • dan says:
      May 26, 2025 at 10:34 am

      Eu ce nu înțeleg e de unde atâtea teorii ale conspirației? Vă bagă Putin numai rahat pe gât pe tiktok și nici nu vă dați seama

      Reply
  4. Un USR-ist toparceanist says:
    May 24, 2025 at 6:45 pm

    Si il intreaba fara noima’
    Ce-ai cu noi ma ‘
    Pentru ce dam ca var ?
    Pentru ce sa dam cu var.

    Reply
  5. Serban Ionel says:
    May 24, 2025 at 10:02 pm

    Tot galbene????😩😩😩😩

    Reply
    • Olteanu' cu zaibărul says:
      May 25, 2025 at 3:57 pm

      Poate ține Fritz cu Borussia Dortmund.

      Reply
  6. Dan says:
    May 24, 2025 at 11:57 pm

    Bravooooo. Dar vrem si trasee noi, poate chiar un tren urban modern.

    Reply
  7. robert says:
    May 25, 2025 at 4:46 am

    Si banii europeni sunt bani de la noi. Zici ca cin din neant. Ideea este daca i-am platit sa nu ii pierdem. Deocamdata suntem pe plus. Am primit mai multe decat am platit.

    Reply
  8. Uica Nitza says:
    May 26, 2025 at 11:30 am

    Deci, firobuzele noi vor avea baterie de capacitate mare. Adica vor fi ca niste autobuze electrice. Ce rost mai are sa intretinem atata linie suspendata sau linie cale? Ideal ar fi sa trecem pe autobuze electrice, chiar si in cazul tramvaielor. Eu as pastra linia 1 de tramvai in scopuri turistice, in rest as desfiinta si as trece pe autobuze electrice. Imaginati-va ca s-ar adauga o banda de circulatie pe locul liniilor de tramvai de pe Rebreanu, de exemplu.

    Reply
    • Gheorghe says:
      May 26, 2025 at 3:27 pm

      autonomie 30km pt momente in care este nevoie

      Reply
  9. Cele mai citite știri

    1
    Fritz, după decizia CCR privind pensiile speciale: „Nu renunțăm la desființarea acestor privilegii”
    2
    Incursiune emoționantă în poveștile evreilor din Timișoara
    3
    Podul Turcului de la Parța nu poate fi demolat. CJT ridică altul
    4
    Krampuslauf – Demonii iernii care cutreieră Europa
    5
    Muzeul mumiilor din Ferentillo: locul unde moartea nu a învins timpul
    6
    Analiză Eurydice: România, printre țările europene cu cele mai puține măsuri pentru combaterea analfabetismului funcțional
    7
    Simonis susține că nu rămânem cu gunoiul pe străzi. La Ghizela ar urma să se producă energie din deșeuri
    8
    Loading... Timișoara. Cum participă arhitectura la transformarea orașului
    9
    Timișoara se mobilizează pentru siguranța femeilor: manifestație în Piața Libertății
    10
    UPDATE. Incendiu la Școala Gimnazială din Lovrin. Aproximativ 80 de persoane evacuate

    Cele mai noi știri

    Azi în Timișoara

    Ce facem astăzi, 15 decembrie 2025, în Timișoara?

    Cinema

    Proiecție specială de sărbători la Cinema Timiș. „Love Actually” revine pe marile ecrane

    Eveniment

    FOTO. Protest la Timișoara în fața Palatului Dicasterial. Sute de persoane cer schimbări în Justiție

    Eveniment

    Accident pe DN 6, între Remetea Mare și Timișoara. O tânără a fost rănită după ce un șofer a ieșit de pe drum

    Ştiri din Timiș

    Campanie de strângere de alimente și produse de îngrijire pentru familiile vulnerabile din Timiș

    Eveniment

    O fetiță de 4 ani a ajuns la spital după un accident petrecut într-o intersecție din Ghiroda

    Sănătate

    Recuperarea medicală, un pas esențial după intervențiile chirurgicale

    Eveniment

    Incendiu la o pensiune de pe DN68A, la ieșirea din Lugoj spre Făget

    Eveniment

    Ancheta în cazul bătrânilor ținuți în mizerie la Cenad se extinde. 13 percheziții, dosar penal pentru ucidere din culpă

    Ştiri din Timiș

    FOTO. 36 de ani de la Revoluție. Au fost depuse coroane în fața Bisericii Reformate din Piața Maria
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici