tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
Perspective sumbre pentru inaugurarea de noi autostrazi in zona de vest a Romaniei

Perspective sumbre pentru inaugurarea de noi autostrazi in zona de vest a Romaniei

la 30 December 2015 13:04 Reactualizat la: 30 December 2015 13:08

Perspective sumbre pentru inaugurarea de noi autostrazi in zona de vest a Romaniei

<p>Perspective sumbre pentru inaugurarea de noi autostrazi in zona de vest a Romaniei (foto: arhiva)</p>
30 December 2015 13:04 Reactualizat la: 30 December 2015 13:08
După inaugurarea celui de-al doilea lot al autostrăzii Timişoara – Lugoj, perspectivele de a avea drumuri de acest nivel deschise în perioada următoare au scăzut semnificativ. Teoretic, autostrada Lugoj – Deva ar trebui să fie gata în cursul anului care va începe în câteva zile. Practic... lucrurile par cam încurcate.
Scris de Marcel Hoster - După inaugurarea celui de-al doilea lot al autostrăzii Timişoara – Lugoj, perspectivele de a avea drumuri de acest nivel deschise în perioada următoare au scăzut semnificativ. Teoretic, autostrada Lugoj – Deva ar trebui să fie gata în cursul anului care va începe în câteva zile. Practic... lucrurile par cam încurcate.

Trimite articolul

X

După ce am scăpat de blestemul contestaţiilor pentru lotul 2 din Timişoara – Lugoj, procedurile de contestare durând mai mult de trei ani, lotul a fost în sfârşit realizat. Din păcate, prea curând nu ne aşteptăm la noi inaugurări de tronsoane în această parte a ţării. Mai sunt trei loturi din Lugoj – Deva, iar perspectivele sunt sumbre.

Teoretic, în luna mai, ar fi trebuit să circulăm pe autostradă până la Deva. Situaţia din teren e complet diferită şi nimeni nu poate spune când această dorinţă ar putea fi îndeplinită. Ar trebui să fim încântaţi dacă în prima jumătate din 2016 am putea circula cel puţin pe o porţiune de 17 kilometri din lotul 2, una care să preia traficul de la Traian Vuia până undeva după Făget.

Din păcate, şi pe acest lot sunt probleme, constructorul este acelaşi care s-a ocupat de lotul de lângă Sibiu care a fost închis circulaţiei, iar autostrada, demolată.

Deşi informaţiile oficiale lipsesc, şi pe lotul timişean au fost descoperite probleme legate de construcţie. Cel mai bine s-a văzut care este calitatea lucrării când, după o serie de ploi, terasamentul de sub o parte din autostradă a fost efectiv spălat, rămânând o gaură sub asfalt. Chiar surse din cadrul Companiei de Drumuri au recunoscut, sub protecţia anonimatului, că la lotul 3 din Lugoj – Deva sunt mari probleme legate de construcţie. Deși acestea nu au fost recunoscute oficial, chiar ministrul Transporturilor, Dan Costescu, ne asigura, în cadrul unei vizite efectuate la Timişoara, despre constructorul de acolo: „Vor avea parte de o atenţie specială din partea noastră, asta pot să vă garantez în mod sigur!”.

Ecoducte şi tuneluri

De unde s-ar termina cei 17 kilometri amintiţi încep, de fapt, marile probleme ale construcţiei, atât pe lotul 2, cât şi pe lotul 3. Este vorba despre o serie de tuneluri şi ecoducte, cerute de asociaţiile de mediu şi impuse de Agenţia de mediu. Acestea ar urma să fie folosite de animalele sălbatice pentru a trece de pe o parte şi cealaltă a autostrăzi, în procesul de migraţie. Din păcate, aceste construcţii prelungesc şi mai mult durata de execuţie a autostrăzii. Oricum, pe aceste loturi lucrările nu erau prea înaintate.

 

Mai bine stăteau lucrările la lotul patru, singurul construit de o societate românească, aceiaşi care a realizat şi lotul 1 din Timişoara, în timp record. În ciuda problemelor numeroase apărute aici (cimitir ilegal, peşteri cu lilieci, familii de castori, halde de steril) firma şi-a văzut de treabă şi a depăşit limita de 40% din lucrare efectuată. Aceasta până când Inspectoratul în Construcţii şi-a adus aminte că pentru acel lot, mai precis pentru două dintre porţiuni, nu există autorizaţii de construcţie. Din păcate, cineva de la Compania de Drumuri nu şi-a făcut datoria şi nu a solicitat aceste documente.

Kilometri și milioane de euro

Cele trei loturi de autostradă adună mulţi kilometri şi sunt realizaţi în zone de relief dificile, diferite de cele realizate în Banat şi deja funcţionale. Sumele licitate de constructor au fost cu mult sub cele la care s-a pornit licitaţia de atribuire, unii specialişti spun că aceasta ar însemna să se facă rabat şi la calitatea lucrărilor.

Lotul 2 a fost adjudecat pentru 562 milioane de lei, la 52% din valoarea iniţială. Are 28,7 kilometri, de la Traian Vuia până la Holdea. Ordinul de începere al lucrărilor a fost noiembrie 2013, iar finalizarea ar fi trebuit să aibă loc în mai 2016. În prezent, stadiul lucrărilor a trecut de 30%.

Lotul 3 are 21,14 kilometri, de la Holdea la Ilia. Preţul de adjudecare a fost de 579, 9 milioane de lei, adică 57,5% din estimarea iniţială. Data de începere a lucrărilor şi termenul limită de finalizare este acelaşi ca şi la lotul precedent. Stadiul lucrărilor a depăşit 30%.

Cel de-al patrulea lot face legătura cu autostrada Deva – Sibiu, la Şoimuş. Lotul a fost adjudecat pentru 419 milioane lei, cea mai mică valoare de adjudecare faţă de preţul iniţial, adică 40% din acesta. Termenele de pornire a lucrărilor şi de finalizare sunt aceleaşi, adică noiembrie 2013 şi mai 2016. Stadiul lucrărilor, la ultima estimare, era în jur de 43%.

Din păcate, nimeni nu poate estima când se va putea circula efectiv pe aceste drumuri, problema ecoductelor şi tunelurilor şi perioada de realizare a acestora cântărind destul de mult. Din păcate, unele estimări ale specialiştilor împing acest termen spre 2017…

Trimite articolul

X
Taguri:
autostrada ,
autostrazi in zina de vest a romaniei ,
probleme autostrada lugoj-deva ,
stadiul autostrazii lugoj deva
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    Simonis către Fritz: „Bine ați venit la Timișoara, domnule primar”. Ironii și bilanțuri la primul eveniment major al noului prefect Elena Micicoi
    2
    Un motociclist a ajuns la spital după un accident în Șag
    3
    „Ața și năvodu'", cel mai nou spectacol al lui Cotimanis, la Timișoara
    4
    Casierie închisă, restricții la taxe și urbanism. Program modificat la final de an la Primăria Dumbrăvița
    5
    Plante rezistente la secetă, în loc de gazon, pe bulevardul Liviu Rebreanu din Timișoara
    6
    FOTO. Scandal, vineri dimineață, lângă „locuința-barcă" de pe Bega
    7
    PROGRAM. Muzică populară și Direcția 5 la Festivalul Papricașului și Vinului de la Buziaș
    8
    Mai mulți polițiști locali pe teren la Lugoj
    9
    Fundația „Preot Ioan Olariu” și Parohia Timișoara Iosefin continuă să ofere burse și ajutoare financiare
    10
    L-ați văzut? Un bărbat din localitatea timișeană Hisiaș, dat dispărut după ce a plecat cu tractorul în pădure

    Cele mai noi știri

    Eveniment

    FOTO. Tânăr rănit după ce a lovit parapetul pe DN 6, în Calea Lugojului

    Ştiri din Timiș

    Casierie închisă, restricții la taxe și urbanism. Program modificat la final de an la Primăria Dumbrăvița

    Capitală Culturală

    Tradiția continuă. Concertul de Crăciun 2025 al comunității italiene, în decorul Bisericii Millennium

    Ştiri din Timiș

    Toleranță zero la articole pirotehnice. Poliția Locală Moșnița Nouă anunță amenzi mari și pedepse cu închisoarea

    Ştiri din Timiș

    „Iubirea”, noua carte a părintelui Octavian Blaga, prezentată la UMF Timișoara alături de o reflecție asupra morții bune

    Ştiri din Timiș

    Fântâni arteziene, piațetă nouă și mai mult spațiu verde. Sânnicolau Mare își modernizează centrul cu o investiție majoră

    Eveniment

    Bărbat reținut după ce și-a bătut concubina și i-a blocat ieșirea din casă

    Ştiri din Timiș

    Salt spre viitor: UVT primește fonduri strategice și demarează un proiect energetic de referință în Dumbrăvița

    Utile

    Lucrări ale SDM în Timișoara, astăzi, 6 decembrie

    România

    Sfântul Nicolae: tradiții și obiceiuri păstrate cu sfințenie în gospodăriile românilor
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici