În prezent, bicicliștii care traversează zona folosesc strada Salcâmilor. Timișorenii au votat în cadrul campaniei de bugetare participativă de anul trecut un proiect de amenajare a unei rute sigure.
„Extindem treptat rețeaua de piste sigure pentru bicicliști, amenajate pe carosabil, cu traversări semnalizate corespunzător și priorități dedicate. În perioada următoare vom începe lucrările pentru o nouă pistă dublă pe strada Cosminului și pregătim extinderea traseului velo de pe strada Eneas până la limita cu Giroc.
Acest tronson va conecta sudul Timișoarei – zona Giroc – cu malul Begăi și centrul orașului. Este una dintre pistele pe care urmărim să le finalizăm până la sfârșitul acestui an”, a declarat viceprimarul Ruben Lațcău.
Lucrările vor începe din iulie. Pista va începe de la Școala Generală Nr. 25, va traversa Parcul Adolescenței, va continua pe Strada Cosminului și se va încheia pe Strada Diaconu Coresi. Vor fi desființate locuri de parcare, însă reprezentanții primăriei dau asigurări că au fost deja identificate soluții pentru amenajarea altora în proximitate.
Vă amintim, în 2023 a fost amenajată o pistă de 1,2 kilometri de la strada Traian Lalescu până la Cosminului.
Trimite articolul
XInsuficient din pacate ! Prea putine piste noi se amenajeaza. Pistele vechi nu sunt intretinute ( marcaje sterse, borduri inalte, treceri de pietoni semaforizate dar nesemalizate corespunzator astfel incat sa permita traversarea pe bicicleta, etc.) Intretimp biciclistii sunt injurati ori de pietoni ( fiindca merg pe trotuare ), ori de soferi ( fiindca merg pe sosea), si sunt constant vanati de politie. Sunt absolut convins ca majoritatea biciclistilor/trotinetistilor ar prefera sa poata sa circule in conditii de siguranta, pe piste amenajate, fara sa mai fie injurati sau amendati. Dar din pacate acest lucru pur si simplu nu este posibil.
-
Nu este adevarat. Nu biciclistii, ci UNII BICICLISTI, sunt injurati. Si nu din alte cauze decat datorita comportamentului lor. La fel ca si soferii ori alti participanti la trafic. Unii sunt tampiti si isi inchipuie ca detin ei adevarul suprem si ca breasla lor (oricare ar fi aia) e cea indreptatita latot si la orice. Iar crearea de facilitati pentru unii in detrimentul altora, pentru niste fetisuri ideologige este pur si simplu o ticalosie. Hai sa luam exemplul bulevardului Budai Deleanu. A fost distrus si create benzi de biciclisti si benzi de … ce or fi ele (ca nu stiu, doar le vad trasate sa consume spatiul ramas). Dar cati biciclisti vezi pe acolo? Rar cate unul. Insa cozi kilometrice de masini, la orele de varf, sunt zilnic. E corect? Inteleg ca ar fi ideal sa fie si benzi de circulatie si piste si trotuare, de toate, doar ca nu prea e loc. Si atunci nu ii persecuti pe unii pentru a favoriza pe altii. De trafic auto e nevoie pentru dezvoltare. Tarile la care ne uitam cu admiratie si invidie nu s-au dezvoltat plimbandu-se cu bicicleta. Si nici odihnindu-se pe banci pe bulevarde prefacute in strazi. Si ca sa nu fie indoiala, sunt si sofer si biciclist. M-am lovit de toate situatiile si (chiar daca uneori am fost nemultumit) m-am adaptat conditiilor.
-
taci ma pdf-file ule
-
Ce ai ma? Ai mancat stricat?
-
-
-
În 2 luni, 3 muncitori cu un FLEX faceau pante de coborîre la toate bordurile. Dacă se dorea … mai mult decît MINCIUNI de campanie ptr bicicliști😡
Un bun început, măcar se face ca la carte, nu e doar un pic de vopsea aruncată degeaba pe un trotuar… Sau ca “”pista”” actuală de pe Martirilor, unde ai o banda de 10 cm între mașinile parcate ilegal pe trotuar, care pot oricând deschide o ușă fix în fața ta, în mijlocul traficului intens……
O nouă pistă de biciclete în Timișoara? Extraordinar! Încă o dungă verde trasată pe trotuar pe care n-o să o respecte nici pietonii, nici șoferii, dar care va fi inaugurată cu tăieri de panglici, live pe Facebook și aplauze de la două-trei biciclete de serviciu.
Până la finalul anului? Adică: „dacă nu plouă, nu ninge, nu intră în faliment firma de construcții și dacă n-avem alegeri între timp”. În traducere administrativă: niciodată sau doar pe jumătate.
Timișoara va deveni oricum capitala europeană a benzilor de bicicletă care se termină brusc într-un șanț sau într-un stâlp. Dar nu contează! Contează „viziunea verde” și like-urile de pe Instagram, nu faptul că, în realitate, orașul e mai prietenos cu gropile decât cu bicicliștii.