Lotul 1 al drumului expres are o lungime de 33,7 kilometri. De-a lungul acestuia vor fi construite un pasaj de 727 metri peste calea ferată și DC77, două parcări, și patru noduri rutiere (drum de legătură Centura Oradea-A3, DC77, Gepiu-DN79 și Salonta-DJ 795). Contractul prevede și construcția drumului de legătură cu DN 79 (Salonta), care va avea o lungime de 5,3 kilometri.
„Contractul pentru construcția primului lot al Drumului Expres Arad-Oradea a fost semnat astăzi, între CNAIR și o Asociere de constructori români și ucraineni!
Acest contract are o valoare de 2,32 miliarde de lei (fără TVA), o perioadă de execuție a lucrărilor (FIDIC roșu) de 24 de luni și este finanțat prin Programul Transport 2021-2027”, a anunțat ministrul Sorin Grindeanu.
Înțelegerea a fost semnată, mai precis, cu asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL (ROMÂNIA) – AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (UCRAINA). Cu TVA, vorbim de un contract de 2,76 de miliarde de lei sau aproximativ 540 de milioane de euro.
Cele trei loturi ale drumului expres
Drumul expres Arad-Oradea face parte din coridorul european strategic Via Carpathia, care va asigura legătura rutieră dintre Marea Baltică-Marea Neagră și Marea Mediterană. Cei 120,47 kilometri ai drumului sunt împărțiți în trei loturi:
- Lotul 1 (33,7 km) la care se adaugă drumul de legatură (5,3 km) cu DN 79 (Salonta);
- Lotul 2 (39,7 km) la care se adaugă drumul de legatura pana la granita cu Ungaria (10 km);
- Lotul 3 (47,07 km) la care se adaugă Drumul de legatură (2,9 km) cu zona industrială Arad Vest.
Toate cele trei loturi au avut licitații lansate în perioada februarie – martie 2024. Loturile 2 și 3 se află, în continuare, în evaluare. Pentru cel din urmă a fost anterior depusă și o contestație, la fel ca și pentru lotul 1, însă procedurile nu au fost anulate. De altfel, Grindeanu anunța încă din februarie câștigătorul româno-ucrainean al licitației pentru primul lot.

foto: Facebook/Sorin Grindeanu
Trimite articolul
X“o asociere româno-ucraineană” – name a more corrupt duo
Aoleo vai si amar asociere, numai drum expres nu o sa fie…
Cand tara lor este praf si pulbere, ei vor sa construiasca in Romania ? Miroase 100% coruptie.
-
O parte din țara lor e praf și pulbere pentru că ați distrus-o voi, atacând-o cu barbarie pentru că nu puteți suporta ideea că prin aderare la Uniunea Europeană va obține un nivel de prosperitate care o va face de invidiat pentru rusul de rând, care va accepta în felul ăsta tot mai greu tirania putinistă.
E foarte bine să rămânem aliați cu ucrainenii, ei sunt zidul nostru de apărare în fața agresiunii voastre rusești.
Nu se mai poate face nimic fara Ucraina
ca in banc: romanii aduc drumuri, ucrainienii coruptia si drogurile. ave!
De cand ucrainienii sunt specialisti in acest domeniu? Un stat corupt ca Ucraina este implicat in constructia de infrastructuri intr-
un stat mai putin corupt ca Romania!
Asta suna a afacere “bulgareasca” :))
Din pacate asta e nivelul de intelegere a multora asa ca imi permit sa aduc niste clarificari. Nu construieste statul Ucrainean drumul. O firma privata din Ucraina s-a asociat cu o alta firma privata din Romania, de buna voie si nesiliti de nimeni. Cele doua firme au competente complementare pe lucrarile necesare la acest proiect si astfel au putut sa depuna o oferta la licitatie, pe care au si castigat-o in cele din urma, cu tot cu contestatii. Toate documentele astea sunt publice.
PS: nu va opreste nimeni sa faceti o firma romaneasca pur sange si sa rupeti piata lucrarilor publice daca sunteti asa capabili si le stiti pe toate.
De unde atata frustrare oameni buni?
-
din lipsa de scoala …