tion.ro Web analytics

La zece ani de la primul proiect ar putea începe lucrările la linia de tramvai din Calea Stan Vidrighin

De Bogdan Marta

La zece ani de la primul proiect ar putea începe lucrările la linia de tramvai din Calea Stan Vidrighin

foto: arhivă
Reactualizat la:
Au trecut mai bine de zece ani de când Consiliul Local Timișoara aproba un studiu de fezabilitate pentru modernizarea liniei de tramvai din Calea Stan Vidrighin, iar consilierii locali au aprobat, la ultima ședință de plen, un nou SF. Acum, însă, sunt prevăzuți și bani în buget. Cam trei la sută din valoarea lucrării.
Scris de Bogdan Marta - Au trecut mai bine de zece ani de când Consiliul Local Timișoara aproba un studiu de fezabilitate pentru modernizarea liniei de tramvai din Calea Stan Vidrighin, iar consilierii locali au aprobat, la ultima ședință de plen, un nou SF. Acum, însă, sunt prevăzuți și bani în buget. Cam trei la sută din valoarea lucrării.

Primul SF ce viza reabilitarea acestor linii a fost aprobat în decembrie 2009, fiind întocmit de IPROTIM. De atunci, însă, și până acum, proiectul a rămas într-un sertar, deși în anii anteriori s-a mai vorbit despre reabilitarea acestor linii.

În ultima ședință de plen, consilierii locali au revocat vechiul proiect și au aprobat un nou studiu de fezabilitate pentru această investiție. Noul SF a fost realizat de SC Hentza Business SRL și a fost donat municipalității de către STPT. Lucrarea este acum estimată la 91,4 milioane de lei, cu TVA, iar durata de execuție este de 30 de luni.

Proiectul vizează reabilitarea liniilor duble de tramvai în lungime de 1,8 kilometri, aproape 7300 mp de trotuare, circa 5500 mp de piste de biciclete și aproape 12.700 mp de spații verzi. În cadrul investiției vor fi plantați și 992 de arbori.

„Investiţia vizează modernizarea întregului anasmblu rutier şi a liniilor de tramvai, inclusiv reţelele edilitare stradale, subterane şi supraterane, având ca limite intersecţia cu str. 1 Decembrie 1918 și sensul giratoriu Piața Gheorghe Domășnean (AEM)”, scrie în referatul proiectului.

De asemenea, va fi semaforizată și intersecția căii Stan Vidrighin cu Podeanu. Proiectul ar putea fi eligibil și pentru fonduri europene, el fiind depus la ADR, însă se află pe lista de rezervă. Deocamdată, potrivit proiectului de buget pentru 2020, Primăria Timișoara va aloca 2,3 milioane de lei acestui proiect, adică aproximativ trei la sută din valoarea totală.

8 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Andy says:

    Iarasi bataie de joc la adresa Timisorenilor.

    Pentru 1800 m ‘trebuie” 30 de luni si 91.4 milioane:
    – 1800m in 660 zile cam 2,5 metri de strada pe zi lucratoare
    – 91.400.000 / 1800 approx 50.000 pentru 1 metru
    – PMT aloca 3% din necesarul de 91.4 milioane.

    PSD (CJ) si PMT (PNL) aceasi mizerie pentru Timisoara.

  2. Ardelean1102 says:

    Proiectul pe BERD a existat Robinio a anulat …

    • carcotas says:

      Citez din monitorul Primariei Timisoara:”Primăria Timişoara a demarat lucrările de modernizare a liniei de tramvai în 2002. Pentru acest proiect, care include refacerea infrastructurii liniei de tramvai pentru 40 de kilometri, s-au investit 21 de milioane de dolari de la Banca Europeană de Investiţii şi 29 de milioane de dolari din surse proprii. Prin surse proprii de la bugetul local, în zonele vizate se realizează şi ample lucrările rutiere care, constau în amenajarea străzilor între marginea platformei liniilor de tramvai şi fronturile clădite, lucrări de iluminat stradal, refacerea reţelelor de joasă tensiune de distribuţie ce deservesc consumatorii, refacerea reţelelor de gospodărire subterană, lucrări de semaforizare.

      Proiectul de modernizarea a infrastructurii de transport public constă în modernizarea a 40,12 km de linie cale simplă tramvai, 38,9 km reţea de contact, 48 km cabluri de alimentare electrică, 23,5 km cabluri alimentare substaţii electrice şi moder­ni­za­rea a 9 substaţii de redresare”, dupa un calcul sumar am ajun la un rezultat interesant. In 2004…2008 1km de linie dubla cu refacerea prospectului stradal cu tot a costat 2.5 mil$/km, iar in 2020 costa 8.8 mil euro/km…..Fenomenal cum cresc preturile!!!!!

  3. Dan A. says:

    Liniile de tramvai sunt pe mijloc, n-au legatura cu trotuarele sau cu pistele de biciclete, puteau fi renovate de mult, ici si colo cate o traversare pentru masini. In secolul 19 au fost lucrari de cale ferata unde s-a ajuns la 1 kilometru pe zi, construit din nimic. Trenuri cu 20 tone pe osie.

  4. sorin says:

    3 % e pretul corect !!!

  5. Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    Cum să economisești până la 60% când cumperi software second-hand, cu Forscope

    Ştiri din Timiș

    Dan Vîrtosu de la PNL a fost ales viceprimar în Giroc, la cinci luni de la alegerile locale

    Ştiri din Timiș

    UPDATE. Dumbrăvița și Șandra, încă 7 zile în carantină. Plus Dudeștii Vechi. La Timișoara nu e cazul

    Ştiri din Timiș

    Fă rai din ce ai! O primărie din Timiș împarte femeilor semințe de flori de 1-8 martie

    Ştiri din Timiș

    Cât de mult a scăzut numărul turiștilor în pandemie. Timișul, pe locul 10 la înnoptări în ianuarie 2021

    Ştiri sportive

    FOTO. Campioni ai României, profesori de sport pentru o zi, la LPS Banatul

    Ştiri din Timiș

    Rata de infectare cu Covid-19 trece de 3 la mia de locuitori în 39 de localități din Timiș

    Ştiri din Timiș

    Primăria explică parțial poluarea din Timișoara: „Arderea deșeurilor vegetale este interzisă, plătim colectarea”

    Sănătate

    Timișul și alte trei județe, în scenariul roșu. Infectările noi pe localități

    Sănătate

    Coronavirus, 2 martie: aproape 4.000 de infectări noi în România și peste 100 de morți

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici