tion.ro Web analytics

Investiții importante în Timiș: 25 de treceri la nivel cu cale ferată vor fi amenajate cu bani europeni, pentru evitarea accidentelor

De Adrian Panduru

Investiții importante în Timiș: 25 de treceri la nivel cu cale ferată vor fi amenajate cu bani europeni, pentru evitarea accidentelor

Foto: CNAIR
Reactualizat la:
Accidentele la trecerile la nivel cu calea ferată au răpit multe vieți. Joi, 27 februarie, s-a lansat proiectul de amenajare a trecerilor la nivel a drumurilor naționale cu calea ferată. În Timiș vor fi amenajate 25 de treceri la nivel cu calea ferată, cele de pe drumurile naționale.
Scris de Adrian Panduru - Accidentele la trecerile la nivel cu calea ferată au răpit multe vieți. Joi, 27 februarie, s-a lansat proiectul de amenajare a trecerilor la nivel a drumurilor naționale cu calea ferată. În Timiș vor fi amenajate 25 de treceri la nivel cu calea ferată, cele de pe drumurile naționale.

CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) a semnat contractul pentru amenajarea a 246 de treceri la nivel a drumurilor naționale cu calea ferată. Societatea care va realiza amenajarea este Vesta Investment SRL, prin intermediul unui contract cu fonduri europene în valoare de 34.324.881,41 lei, care are ca durată de implementare 24 de luni.

Pe raza DRDP (Direcția Regională de Drumuri și Poduri) Timișoara, vor fi amenajate în acest proiect 55 de treceri la nivel cu calea ferată, repartizate astfel: Secția de Drumuri Naționale (SDN) Arad – 11, SDN Caransebeș – 6, SDN Deva – 8, SDN Orșova – 5, SDN Timișoara – 25.

În Timiș se vor amenaja trecerile la nivel cu calea ferată din următoarele locații: DN 6 – Timișoara – Becicherecu Mic, Șandra, Sânnicolau Mare; DN 58B – Gătaia, Gătaia – Birda, DN 59 – Jebel, DN 59A – Săcălaz, Beregsău Mare, Jimbolia; DN 59B – Cărpiniș, Pustiniș, Iohanesfeld, Cruceni, Livezile, Deta; DN 59C – Jimbolia, Comloșu Mare – Teremia Mare, Sânnicolau Mare, DN 68A – Făget și Margina.

Proiectul constă în amenajarea trecerilor la nivel a drumurilor naționale cu calea ferată și presupune montajul de stâlpi de iluminat cu încărcare solară, montajul de stâlpi pentru delimitarea sensurilor de circulație, semnalizare rutieră orizontală (simboluri preformate și benzi rezonatoare din marcaj rutier), marcaj tip covor antiderapant (se va realiza pe o distanță de 50 m, între barieră și indicator).

„Implementarea proiectului va crește gradul de siguranță a traficului, prin adoptarea soluțiilor tehnice care să reducă numărul de accidente rutiere grave produse pe drumurile naționale la intersecția cu trecerile la nivel cu calea ferată”, transmit reprezentanții DRDP Timișoara.

13 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Mihai says:

    Da, dar tot fara bariere arata alea in poza! Tot dijaba! Cel mai buna era pe timpuri cand era omul acolo, dadea la manivela si cobora / urca bariera. Sigur era. Acuma degeaba pui covor rosu inainte de calea ferata, ca smekerii tot vor trece fara sa se uite.

    • mda says:

      te duci tu sa stai ? hai ca e atractiv..salariu mic, lipsa de personal,dotari ioc. cel ce statea “pe timpuri” e in italica in carantina. acuma.. si daca il convingem, asteptam o luna dupa el pana il sanitizeaza.
      la sfarsitul zilei, cu cati mai multi infipti in trenuri, cu atat mai multe locuri libere de parcare.

    • Floredan says:

      Da, era foarte bine pe vremuri. Erau in 3 schimburi oameni platiti sa frece menta toata ziua si din cand in cand sa deie la manivela, in loc sa automatizezi tot sistemul.

      In ce secol traiesti?

  2. Cristi says:

    Degeaba daca nu sunt bariere sau macar semnale luminoase si acustice

  3. mrxyz says:

    Dupa 30 de ani de s-au trezit in sfarsit ca e nevoie de asta. Bataie de joc! Parca abia am iesit din Evul Mediu …

  4. cititorul says:

    Singura problema este ca iluminatul va fi cu 25 de m inaintea liniei de cale ferata, asa ca la momentul trecerii prin locul periculos – sina de cale ferata – soferul va fi in zona cea mai intunecata si tocmai ce a parasit zona luminata anterioara (adica a pierdut vederea nocturna).

  5. Ansi says:

    Inalta poarta finanteaza 25 de treceri de cale ferata in colonia romanika :)))
    A naibii de “importante” investitiile astea. Astia angajati de tion chiar au simtul umorului …

  6. Pristanda says:

    Nu trecerile la nivel cu calea ferata sunt problema in acesta tara, ci starea drumurilor si in principal lipsa cailor rutiere de lung parcurs (autostrazi, drumuri expres). Cazurile de accidente pe CF cauzate de lipsa semnalizarii sunt rarisime; atunci cand au loc, ele sunt datorate nepasarii si incalcarii voite de catre soferi a regulilor si semnalizarii, nu lipsei acesteia.

    Daca nu se pun sisteme de semnalizare si bariere tip CFR (cazul intersetiilor la nivel intre DN6 cu CFR) , asta e doar o cosmetica scumpa cu zero rezultate.

    In loc sa impinga de la spate CFR Infrastructura sa-i faca treaba (lansand eventual proiecte de finantare EU), cosmetizam cu solutii nepotrivite din partea CNAIR ca sa raportam ca am mai facut ceva – (alimentare fotovoltaica cu baterii care dupa 2 ani nu vor mai fi inlocuite, ca “s-a terminat proiectul”; amplasare gresita a stalpilor de iluminat la distanta fata de zona de pericol; instalare de stalpisori in mijlocul drumului fara supralargirea caii de rulare – care de regula este cel mai ingusta exact pe trecerea peste calea ferata). Sa fie oare o intamplare ca tocmai Vesta Investment face – pe bani multi – inca o lucrare inutila de mare prestigiu?

    Facem proiecte pe bani europeni, ca sa fie. Asa cum tocam banii si pe “formare profesionala”, etc.

  7. vasilescu says:

    Niste bariere clasice perpendicular de-a lungul ambelor benzi, automatizate la nivelul secolului 21 si s-ar rezolva definitiv problema, dar se pare ca nu se vrea nici acum, doar povesti cu covorase rosii , smecherii solare si alte inutilitati de tocat banii.

  8. Bizzu says:

    Frumos! De trecerea la nivel FARA semnalizare de la Pischia a uitat toata lumea… halal administratie a judetului!

  9. Spirea says:

    Nu-s in stare romanii nici niste treceri sa mai aduca la nivel dupa 30 de ani de “revolutie”.
    Isi fac jefuitorii bruxelezi pomana cu asa ceva si prezinta cacaoul ca o mare realizare.

  10. Anonim__ says:

    Decat sa amenajati trecerile la nivel cu calea ferata si sa tina amenajarile mai putin decat perioada cat s-a lucrat, mai bine faceti poduri peste calea ferata (gen iesirea din Remetea Mare catre autostrada). In felul asta veti reduce riscul de accidente mult mai semnificativ.

  11. macete says:

    pentru macheta asta s-a facut ceva studiu de fezabilitate?

  12. Sănătate

    Ordonanța militară nr. 8 - piețele rămân deschise, se interzice exportul de cereale. Despescu: „Dacă veniți în România pentru Paște, îl veți petrece în carantină sau izolare, nu cu familiile dumneavoastră”
    România se află în stare de urgență, iar Ministerul Afacerilor Interne a luat noi măsuri pentru e preveni pandemia de coronavirus, prin Ordonanța militară cu numărul 8. Conform acesteia, piețele agroalimentare rămân deschise, este permisă circulația persoanelor care au anumite profesii, iar exportul de cereale din România este interzis.

    Sănătate

    Poartă pentru decontaminare la Spitalul de Copii „Louis Țurcanu” din Timișoara realizată de voluntari
    O poartă de decontaminare a fost amplasată la Spitalul de Copii „Louis Țurcanu” din Timișoara. A fost realizată de voluntari, pe banii lor, și donată spitalului pentru ca doctorii aflați în prima linie în lupta cu COVID-19 să fie în siguranță.

    Sănătate

    DSP Timiș – reorganizare la Maternitatea Odobescu și teste de coronavirus pentru gravidele care ajung la spital
    DSP (Direcția de Sănătate Publică) Timiș a efectuat ancheta epidemiologică la Maternitatea Odobescu din Timișoara, locul unde 25 de paciente și cadre medicale, respectiv 10 bebeluși (șapte cu rezultate negative la cel de-al doilea test) au fost depistați cu COVID-19, în ultimele două săptămâni. S-au luat măsuri de reorganizare, iar gravidele care vor ajunge la spital vor fi testate de coronavirus.

    Sănătate

    Două persoane din Timiș infectate cu coronavirus au murit
    În Timiș au fost înregistrate, joi, 9 aprilie, încă două decese din pricina coronavirusului. Este vorba despre o femeie de 67 de ani și un bărbat de 71 de ani. Ambii aveau și alte boli asociate. 1

    Ştirile judeţului Timiş

    Asfalt nou, în următoarele zile, pe drumul Timișoara-Utvin. CJ Timiș: „Facem drum ca-n palmă”
    Reprezentanții Consiliului Județean Timiș transmit că în următoarele zile toarnă covor asfaltic pe drumul Timișoara-Utvin. Într-o primă fază s-au făcut corecții, urmând să se toarne asfaltul în următoarele zile.

    Sănătate

    Șase ventilatoare pentru terapie intensivă, recondiționate de specialiști de la Universitatea Politehnica Timișoara, vor fi folosite în lupta cu COVID-19
    Lupta împotriva pandemiei de coronavirus se dă pe toate fronturile. Specialiștii din cadrul Universității Politehnica Timișoara pregătesc aparatură pentru secțiile de Anestezie și Terapie Intensivă din spitale. Au fost recondiționate, până acum, șase ventilatoare pentru terapie intensivă respiratorie, cu care pot fi amenajate trei noi saloane. Urmează să fie finalizat și un stetoscop electronic.

    Sănătate

    Brantner a dezinfectat curtea eroilor din prima linie în lupta cu Covid-19
    Angajații societății de salubrizare Brantner au aplaudat, joi, cadrele medicale de la Serviciul de Ambulanță Timiș. Au vrut să le mulțumească pentru tot ceea ce fac în lupta cu coronavirusul, după ce le-au dezinfectat curtea.

    Sănătate

    Culoar verde pentru vehiculele care transportă medicamente și echipamente de protecție în vămile Moravița și Nădlac 2, pe timpul pandemiei de coronavirus
    În vămile Moravița și Nădlac 2 au fost montate panouri care indică culoare prioritare pentru vehiculele care transportă medicamente, echipamente de protecție și animale vii prin cele două puncte de trecere a frontierei.

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.