Consilierii județeni au votat, miercuri, în cadrul unei ședințe extraordinare desfășurate online în sistem videoconferință, două proiecte care vizează infrastructura din Timiș. Ambele au fost inițiate de Alexandru Iovescu, vicepreședinte al Consiliului Județean Timiș.
Primul proiect a vizat aprobarea documentației tehnico-economice faza Proiect tehnic cu principalii indicatori tehnico-economici și a devizului general, pentru obiectivul de investiție publică Lotul 1 – „Modernizare drum interjudețean DJ 684 pe traseul DN 68A (Coșava) – Tomești – Luncanii de Jos” Sectorul 2 – km 8+800 – km 19+189.
Al doilea proiect a presupus aprobarea documentației tehnico-economice faza Proiect tehnic cu principalii indicatori tehnico-economici și a devizului general, pentru obiectivul de investiție publică Lotul 2 – „Modernizare drum interjudețean DJ 684 pe traseul Luncanii de Jos – limită județul Caraș Severin”.
Matei Suciu, directorul executiv al Direcției de Drumuri și Transport din cadrul CJT, a explicat în cadrul ședinței că modernizarea drumului pe sectorul Coșava-Tomești-Luncanii de Jos presupune două benzi de circulație, structură rutieră suplă cu patru poduri. Drumul are 10,3 kilometri, valoarea investiției fiind de aproximativ 120 de milioane de lei cu tot cu TVA.
În cazul celui de-al doilea proiect, drum interjudețean Luncanii de Jos – limită județul Caraș Severin, modernizarea vizează 16,5 kilometri. Va avea tot patru poduri și trebuie să fie gata în cel mult 24 de luni. Valoarea investiției se ridică la 160 de milioane de lei cu tot cu TVA.
„Este o cerere de finanțare nerambursabilă pe care o vom depune în cursul zilei de astăzi la ADR Vest. Vom face acest sector de drum în parteneriat cu județele Hunedoara și Caraș-Severin”, a explicat Alexandru Iovescu, vicepreședintele CJ Timiș.
Consilierul județean Petre Mihăieș de la USR a vrut să știe de ce în cazul primului proiect un kilometru de drum costă 2,4 milioane de euro, iar în cazul celui de-al doilea modernizarea „scade” la 1,9 milioane de euro pe kilometru.
„Este diferență mai mare întrucât e o porțiune de drum județean, care va fi modernizată. Vor fi făcute benzi mai line, este o lucrare mult mai amplă, se află în zona sălbatică, de munte, a județului nostru. Cu toții știm că până la Tomești drumul există, este practicabil, dincolo de Tomeșți, către Caraș-Severin, a crescut vegetație pe drumul vechi, practic nu mai există drum, se face prin stâncă, vor fi dislocări, de aceea rezultă o valoare atât de mare”, a explicat directorul Matei Suciu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!