Proiectul municipalității prevede realizarea unei hale moderne, cu o lungime de 90 de metri, adaptată cerințelor tehnice ale noilor tramvaie. Aceasta va oferi condiții optime pentru operațiunile de mentenanță și va fi dotată cu echipamente specializate, precum groapă tehnică, cale de rulare, pod rulant cu capacitatea de cinci tone și 12 elevatoare, care vor permite intervenții inclusiv la nivelul vagoanelor.
Accesul la hală va fi asigurat din Bulevardul Dâmbovița și Strada Ardealului.
Investiția face parte din strategia de modernizare a transportului public și va contribui la reducerea costurilor de exploatare și întreținere, precum și la diminuarea consumului de energie, cu impact direct asupra eficienței serviciilor oferite călătorilor.
Lucrările au o durată estimată de execuție de zece luni, iar valoarea contractului este de aproximativ 14 milioane de lei, finanțarea fiind asigurată din bugetul local. Cele patru asocieri de firme care au depus oferte sunt: JEROM BUSINESS DEVELOPMENT S.R.L. (lider) – LONDON GATES & RAILINGS LTD; IMO PLUS DEVELOPER S.R.L. (lider) – MONTIFISH; ZARON S.R.L. (lider) – EN ELECTRIC PROIECT OFFICE; și BELCONS CIVIL ENGINEERING S.R.L. (lider) – JDA CONSULT.
Inițial, municipalitatea a contractat serviciile de proiectare tehnică și execuție într-un singur contract. Ulterior, pe baza soluției finale și a proiectului tehnic aprobat, valoarea estimată a lucrărilor a fost revizuită, ceea ce a dus la încetarea de comun acord a contractului anterior și la reluarea procedurii de achiziție pentru execuție.
Totodată, Primăria Timișoara a finalizat în această toamnă noua platformă din zona Dâmbovița, dotată cu 44 de stații de încărcare lentă și patru stații de încărcare rapidă, infrastructură care completează investițiile realizate pentru modernizarea transportului public din Timișoara.
Citiți principiile noastre de moderare aici!