Prototipul care are dotări de ultimă generație a fost prezentat în cadrul evenimentului The Drive to Win realizat de ZF Group, unde au participat ingineri, studenți și persoane pasionate de tehnologia moto.
Monopostul M8Electro Mahindra Racing este complet electric și a concurat în Sezoanele 5-8 ale competițiilor FIA de Formula E. În calitate de partener tehnologic oficial, ZF furnizează pentru Mahindra Racing întregul sistem de propulsie, inclusiv motorul electric, transmisia şi electronica de putere pe bază de Carbură de Siliciu.
Evenimentul demonstrativ de la Timișoara a fost organizat pentru a sublinia și celebra dezvoltarea rapidă a centrului local ZF R&D Tech Center.
„Unul dintre pilonii expansiunii noastre de succes în Timişoara este colaborarea strânsă cu Universitatea Politehnica Timişoara. Sunt mândru să anunț că am semnat un acord pentru a realiza un centru de cercetare multidisciplinar de excelență în campusul Universităţii. ZF îşi extinde competențele Tech Center de la sistemele de direcţie şi frânare la mobilitatea electrică şi soluții software”, a declarat dr. Dirk Walliser, Senior Vice President Corporate R&D, Inovation and Technology.
Viitorul Centru de Excelență va fi amplasat în centrul campusului UPT. Acesta va conține trei laboratoare ateliere, sală de seminar şi expoziție şi panouri tech interactive, pe o suprafață de peste 500 mp. Acesta va permite studenților din diferite facultăți să lucreze la proiecte comune de cercetare și să învețe direct de la experții ZF. Demararea etapei de realizare a infrastructurii este planificată pentru începutul anului 2023.
Dezvoltarea ZF R&D Tech Center Timişoara contribuie, de asemenea, la dezvoltarea industriei hi-tech în regiune. Extinderea cu succes a ZF R&D Tech Center din Timişoara permite crearea în regiune de locuri de muncă atractive în zona noilor tehnologii. Este important pentru noi să avem un partener de încredere şi implicat, care nu numai că are succes în afaceri, ci şi contribuie la dezvoltarea durabilă a traficului și mobilității în oraşul nostru”, a declarat Ruben Laṭcău, viceprimarul Municipiului Timișoara.
Pentru electromobilitate, Grupul ZF oferă numeroase module hibride, transmisii hibride plug-in, precum și diverse acționări electrice pentru vehicule electrice, inclusiv electronică de putere și integrarea sistemelor. Dezvoltarea ZF R&D Tech Center din Timişoara În Timişoara, ZF oferă un mediu de lucru deosebit şi laboratoare de ultimă generație, la unul dintre cei mai mari furnizori de automotive din lume.
Mașina demo prezentată în cadrul evenimentului ZF de la Timişoara este o mașină Gen 2. Aceasta a fost condusă de fostul pilot de Formula 1 Nick Heidfeld, care a fost pilot Mahindra în Formula E în perioada 2014-2018 și actualmente este consilier tehnic al Mahindra Racing. Maşina Gen 2 a fost introdusă în sezonul 5 şi a fost folosită până la finalul sezonului 8. Cu o putere de 250 kW, Gen2 poate accelera de la 0 la 100 km/h în 2,8 secunde și atinge o viteză maximă de 280 km/h. Sistemul de propulsie Formula E de la ZF, dezvoltat cu Mahindra Racing, se bazează pe carbură de siliciu în invertorul său, care oferă o eficiență semnificativ mai mare la toate nivelurile de performanță, în timp ce mărește autonomia și scurtează timpii de accelerare.
De la ora 15 la 16.30 au loc curse demonstrative cu mașina de Formula E, condusă de fostul pilot de formula 1, Nick Heidfeld, pe bulevardul Vasile Pârvan, pe tronsonul cuprins între Bulevardul Mihai Viteazu și Pasajul Michelangelo. De asemenea, publicul larg poate afla mai multe detalii despre mașină și tehnologia dezvoltată în intervalul 14.30-17 în parcarea Bibliotecii UPT.
ZF este al treilea cel mai mare furnizor din domeniul automotive din lume și o companie aflată în topul Fortune 500. Începând cu sezonul 2019/ 2020, ZF a devenit partenerul tehnologic oficial al echipei Mahindra Racing Formula E în campionatul complet electric FIA Formula E. În cadrul acestui parteneriat, ZF dezvoltă grupul motopropulsor, care include motor electric, invertor, electronică de putere și transmisie.
Trimite articolul
XLa cat e pretul pe kW si, mai ales, la cat o sa ajunga (da, se va intampla, nu va faceti sperante ca nu), sincer cred ca iasa mai ieftin consumul unui tanc pe acceeasi distanta de deplasare. Deja majoritatea ofertelor la energia electrica sunt, per kW, peste pretul litrului la pompa. Si aveti rabdare sa vedeti ce va urma.
-
La razboi, ca la razboi…
A “demarat” ca o Dacia Spring.
Așa ceva vreau să văd mai des despre orașul meu.