tion.ro Web analytics

Tion

Tion

  • Ştiri
    • Ştiri Timiș
    • Lugoj
    • Știri naționale
    • Stiri internaţionale
    • Eveniment
    • Sănătate
    • Dialoguri Sănătoase
    • Sport
    • Târg imobiliar
  • Timp liber
    • Cultură
    • Cinema
    • Horoscop
  • ANGAJĂRI
  • MICA PUBLICITATE
    • IMOBILIARE
      • Imobiliare Vanzari – Garsoniere
      • Imobiliare Vanzari – o camera
      • Imobiliare Vanzari – 2 camere
      • Imobiliare Vanzari – 3 camere
      • Imobiliare Vanzari – 4 camere
      • Imobiliare Vanzari – Case
      • Imobiliare Vanzari – Terenuri
      • Imobiliare Vanzari – Spatii comerciale
      • Imobiliare Inchirieri – Garsoniere
      • Imobiliare Inchirieri – o camera
      • Imobiliare Inchirieri – 2 camere
      • Imobiliare Inchirieri – 3 camere
      • Imobiliare Inchirieri – Case
      • Imobiliare Inchirieri – Spatii comerciale
    • PRESTĂRI SERVICII
    • CONSTRUCȚII
    • AUTO
    • DIVERSE
  • UTILE
  • VIDEO
  • Azi în Timișoara
  • Cariere de Poveste
  • Agenda
  • Lugoj
Select Page


Tion
Ştiri din Timiș
FOTO. Peisaj dezolant la Gara de Nord din Timișoara. Reabilitarea tot nu a pornit

FOTO. Peisaj dezolant la Gara de Nord din Timișoara. Reabilitarea tot nu a pornit

De Erika Iszlai
la 21 March 2022 11:20
14 Comentarii

FOTO. Peisaj dezolant la Gara de Nord din Timișoara. Reabilitarea tot nu a pornit

21 March 2022 11:20
Deși se tot vorbește despre reabilitarea Gării de Nord, între timp starea ei s-a degradat. A devenit un rai al cerșetorilor și migranților care își fac veacul în zonă. Nu pot fi uitați nici ceilalți locatari - porumbeii. Șantierul tot nu a pornit, existând chiar un meci de ping-pong între autorități.
Scris de Erika Iszlai - Deși se tot vorbește despre reabilitarea Gării de Nord, între timp starea ei s-a degradat. A devenit un rai al cerșetorilor și migranților care își fac veacul în zonă. Nu pot fi uitați nici ceilalți locatari - porumbeii. Șantierul tot nu a pornit, existând chiar un meci de ping-pong între autorități.

Trimite articolul

X

Gara Timișoara Nord este gara principală a orașului, fiind și cea mai mare din regiunea de vest a României. Prima clădire a gării a fost inaugurată încă din 1897. A fost construită după proiectul arhitectului maghiar Ferenc Pfaff.

Inițial s-a numit „Josefstädter Bahnhof ” sau „Józsefváros indóház”, adică „Gara din Iosefin”. A fost redenumită apoi Gara „Domniţa Elena”, nume pe care l-a purtat până la al Doilea Război Mondial. Însă cei mai mulți timișoreni o numesc „Gara Mare”.

Despre reabilitarea Gării de Nord din Timișoara se vorbește de foarte mulți ani, dar nu se văd și rezultate. CFR a scos la licitație în 2020 „reabilitarea fațadei, reparații platforme, iluminat, acces intrări în clădirea de călători stația CF Timișoara Nord și reparații acces peron linia 1+acces tunel pietonal”. În noiembrie 2020, a fost semnat contractul cu o asociere Constructim SA – Bauerhof Agrobanat SRL – Longhersin SRL – Lăstun SR, la un preț de 20,9 milioane de lei, cu TVA, echivalentul a aproximativ 4,29 milioane de euro.

https://www.tion.ro/wp-content/uploads/2022/03/7851723video1647784008.mp4

Ajungem deja în 2021, când PMT emite autorizația de construire pentru CFR. Lucrările trebuiau să înceapă, dar CFR a cerut în februarie 2022 modificarea soluției tehnice de la Gara de Nord. Lucrările se amână pentru că e nevoie de o nouă autorizație de construire.

Contraziceri pe tema reabilitării gării

La începutul lui februarie 2022, autoritățile naționale și locale se tot contraziceau pe tema reabilitării gării. Ministrul Transporturilor a spus că proiectul și tot ceea ce e făcut pentru CFR trebuie să primească ordinul de construcție cât mai repede.

„Referitor la Gara de Nord – mi-aș dori ca Timișoara Capitală Culturală Europeană 2023 să aibă o gară modernă. Mi-aș dori ca termenele să fie unele mai scurte. Este nevoie și de o viziune locală asupra proiectelor de acest tip, dar acea viziune ar trebui să vină mai repede”, spunea Sorin Grindeanu pe 4 februarie.

În replică vizavi de cele spuse de Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, reprezentanții Primăriei Timișoara spuneau că nu există niciun impediment pentru începerea acestora.

„Autorizația de construire necesară începerii lucrărilor de modernizare a Gării de Nord din Timișoara a fost eliberată încă din data de 6 decembrie a anului trecut. Cererea pentru eliberarea acestei autorizații a fost depusă în 9 septembrie, aceasta fiind rezolvată, deci, în mai puțin de 3 luni. CFR a cerut, însă, ieri, modificarea soluției pentru modernizarea acestui obiectiv, fiind astfel necesară eliberarea unei alte autorizații de construire. Acest lucru nu este un moft al Primăriei Timișoara, ci o cerință legală.

Schimbarea soluției va fi analizată săptămâna viitoare, în regim de urgență, în cadrul ședinței Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism.

Din punctul de vedere al Primăriei Municipiului Timișoara, în acest moment nu există niciun impediment pentru ca lucrările de modernizare a Gării de Nord să înceapă. Ne pare rău dacă domnul ministru a fost greșit informat”, transmiteau cei de la PMT.

Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și Urbanism de la PMT a discutat schimbarea soluției tehnice în cadrul unei ședințe, dar nu au aprobat-o. CFR a trimis ca reprezentant un inginer care să le explice arhitecților și urbaniștilor din comisie ce modificări solicită CFR.

Problema?

CFR vrea modificarea proiectului încât Gara de Nord să fie acoperită cu alucobond (material cu două fețe din aluminiu – n.r.), dar proiectul inițial prevedea piatra naturală.

Conform documentației, pardoseala peronului 1 va fi refăcută cu plăci de granit rezistent la trafic. Va fi montat un sistem de delimitare cu plăci de granit denivelate, pentru nevăzători. Se dorește și o instalație de producere a energiei electrice cu panouri fotovoltaice.

Crime, migranți și mizerie

Problemele din zona Gării de Nord din Timișoara au fost sesizate de nenumărate ori și de cititorii Tion. Străduțele din apropiere s-au transformat în WC public, iar gunoaiele pot fi întâlnite la tot pasul.

Crime au avut loc în lanț… Vă reamintim de evenimentul care a avut loc în primăvara anului trecut, pe splaiul Tudor Vladimirescu din Timișoara, aproape de intersecția cu bulevardul Ion Dragalina. Un tânăr în vârstă de 26 de ani a intrat în conflict cu un individ. În timpul altercației, agresorul l-a înjunghiat pe tânăr în picior și i-a secționat artera femurală. Victima a mai reușit să ajungă apoi până pe bulevardul Ion Dragalina, acolo unde s-a prăbușit la pământ. Nu a mai putut fi salvată și a decedat.

Sau încăierarea din aprilie 2021, în care o persoană a murit și alta a fost rănită, după ce mai mulți afgani s-au bătut și înjunghiat.

În 22 aprilie 2022, conducerea IPJ Timiș a declarat zona ca fiind „zonă specială de siguranță publică”. Decizia a fost ținută secretă, până în 27 aprilie, atunci când reprezentanții polițiștilor au anunțat că acționează în zona adiacentă Gării de Nord cu efective din toate structurile.

Tot anul trecut, oamenii legii au făcut nenumărate razii în zona Gării de Nord din Timișoara pentru a depista migranții ilegali. Au fost verificate sute de persoane. Au fost depistați migranți din Afganistan, Pakistan, Iran sau Bangladesh, cei mai mulți dintre ei cu documente provizorii eliberate de centrele pentru refugiați din țară.

Gara de Nord

Foto: Tion

Trimite articolul

X
Taguri:
gara de nord ,
lucrari gara de nord ,
migranti ,
mizerie gara de nord
14 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. asd says:
    March 21, 2022 at 11:29 am

    Trebuie demolata si construita una noua in stil contemporan ori una de insiratie precum vechea gara… ai mai dat cu lavabila pe ea anii astai, dar nu ai ce sa-i faci, e oribila.

    Reply
    • Dede says:
      March 21, 2022 at 1:40 pm

      De acord. Și totodată înlocuite liniile de tren și tot ce tine de zona adiacentă. Ar fi o lucrare de amploare, dar Timișoara merita o gara europeană.

      Reply
    • Ovidiu says:
      March 21, 2022 at 4:47 pm

      Designul nu e rau dar e neingrijita, poate fi modernizata, reabilitata, nu trebuie construita o noua gara de la zero ci doar modernizata, ajunge, n-avem bani de o gara noua

      Reply
      • WEST says:
        March 22, 2022 at 12:16 am

        ASTA CU NU AVEM BANI E FUMATA SUNT BANI DE LA UE FARA NUMAR !

        Reply
  2. IMPOSTOR DE PRIMAR says:
    March 21, 2022 at 12:00 pm

    Refugiati din Ucraina care au ajuns la Timisoara cand au vazut cum arata Gara de Nord au crezut ca sant din nou in zona de razboi.De aceia au plecat mai departe.Ca reabilitarea gari este deja o treaba istorica de cand se tot lucreaza la ea.Dar pacat de Timisoara ca la anul va fi capitala culturala si cand straini or vedea gara si orasul mizeria din Timisoara vor fugi

    Reply
  3. Ion says:
    March 21, 2022 at 12:15 pm

    E dezolant peste tot si noi vrem sa fiim capitala culturala.
    Imi este rusine sa merg prin centru ce mizerie e.

    Reply
    • Un USR-ist. says:
      March 21, 2022 at 11:30 pm

      Pai, nu mai iesi. Baga-te sub pat si staaai acolo.

      Reply
  4. Ionutz says:
    March 21, 2022 at 12:29 pm

    Probabil e tot la stadiu de “strategie”

    Reply
  5. MIHAI says:
    March 21, 2022 at 2:10 pm

    De fapt, locul transportului feroviar este acolo de unde a ieșit după mai multe milenii de numai două secole și anume, în subteran!

    Reply
    • Ovidiu says:
      March 21, 2022 at 4:48 pm

      Costa bani pe care nu-i avem, modernizata si atata tot.

      Reply
  6. Timisoara2020 says:
    March 21, 2022 at 10:37 pm

    In acest oraș nu sau făcut investitii, gara trebuie daramata și facuta alta și regandita această zonă. Timișoara anului 2022 : murdara, poluata , fara investitii, totul se misca atat de greu.

    Reply
  7. misu says:
    March 21, 2022 at 10:43 pm

    Masina timpului!?
    În 22 aprilie 2022, conducerea IPJ Timiș a declarat zona ca fiind „zonă specială de siguranță publică”. Decizia a fost ținută secretă, până în 27 aprilie, atunci când reprezentanții polițiștilor au anunțat că acționează în zona adiacentă Gării de Nord cu efective din toate structurile.

    Reply
  8. Alin says:
    March 22, 2022 at 5:07 am

    Pentru ce sunt fonduri europene ? Ca doar cotizam anual pentu ele . Aaaaa nu se poate fura asa mult a daa si de aia nu se acceseaza . Parca a promis primarul la alegeri ca se implica dar a ramas la acest stadiu ca si balta lamaita :)))

    Reply
  9. junglator says:
    March 22, 2022 at 10:19 am

    deci practic in noiembrie 2021 s-au incasat banii, dar lucrari/reabilitari zero. Bun asa. Felicitari Romania, felicitari Timisoara! Ce sa mai zic….jalnic frate, JALNIC!!!!!

    Reply
  10. Cele mai citite știri

    1
    21 noiembrie - Intrarea în Biserică a Maicii Domnului
    2
    Horoscop săptămâna 24-30 noiembrie
    3
    Weekend magic la Iulius Town: Moș Nicolae, Moș Crăciun, Elsa, Ana, Olaf și multe alte personaje vor fi prezente
    4
    Lună Nouă în Scorpion, în 20 noiembrie
    5
    CJ Timiș încurajează timișenii să semnaleze incidente de integritate
    6
    Napoleon Tiron: un artist-spectacol, un premiu mare și o seară de poveste
    7
    Focar de Pestă Porcină Africană confirmat în comuna Gottlob
    8
    Curtea de Apel București anulează rezultatul licitației pentru noul stadion „Dan Păltinișanu” și obligă CNI la reevaluarea ofertelor
    9
    Ministerul Sănătății propune modificări ale regulamentului pentru secțiile ATI, în urma analizelor realizate în ultimele luni
    10
    CJT atacă decizia RETIM de a-și muta sediul la Oradea. La mijloc este un HCL

    Cele mai noi știri

    Ştiri din Timiș

    Weekend magic la Iulius Town: Moș Nicolae, Moș Crăciun, Elsa, Ana, Olaf și multe alte personaje vor fi prezente

    Ştiri din Timiș

    Înot gratuit la Timișoara pentru seniori și timișoreni activi

    Eveniment

    Trei tineri, prinși după ce au comis o tâlhărie într-un supermarket din Timișoara

    Ştiri din Timiș

    Parada Cățeilor invadează centrul orașului de Moș Nicolae

    Ştiri din Timiș

    Casa Mühle, cumpărată de UPT. Va deveni „hub educațional și cultural”

    Lugoj

    Primăria Lugoj pune la bătaie aproape 9 milioane de euro pentru întreținerea drumurilor în următorii patru ani

    Eveniment

    O învățătoare de la Școala Generală 7 din Timișoara, lovită de mașină pe trecerea de pietoni. E în comă, la spital

    Ştiri din Timiș

    Tensiuni la Colegiul „Carmen Sylva”: directoarea repusă în funcție a fost demisă după două zile

    Sănătate

    Vaccinul pneumococic protejează împotriva unor infecții severe. Ce recomandă medicii timișoreni

    Sănătate

    Investiție europeană de 9,8 milioane lei pentru dezvoltarea diagnosticului molecular al cancerului la Spitalul Județean din Timișoara
    • Servicii
      • Redactia
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Timiș Online

    ISSN 3008-2323

    ISSN-L 3008-2323

    Tion.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.

    Pentru detalii apasati aici