Drumul este construit de Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj S.A. Per total, procentul de finalizare este de 82%, cu unele elemente gata în proporție de peste 90%.
„Stadiul lucrărilor la drumul de legătură DN 69 – A1 este, la început de lună august, de 82%.
Pe șantier continuă lucrările la terasament, cu așternerea stratului de uzură, podețele sunt finalizate, la fel și lucrările hidrotehnice. La poduri și pasaje, stadiul de realizare este de 91%, iar la nodurile rutiere – circa 70%”, precizează, mai exact, reprezentanții DRDP Timișoara.
În prezent, se montează parapete metalic de siguranță, atât marginal, cât și median.
foto: DRDP Timișoara
Termenul inițial, depășit cu o lună din cauza unui sit arheologic
Inițial, potrivit contractului semnat anul trecut, termenul de finalizare era luna august 2025. Au apărut, însă, descoperiri neprevăzute, iar contractual acesta a putut fi prelungit cu o lună. Constructorul estimează că se va încadra în acesta.
„Față de termenul inițial anunțat, finele lunii august, antreprenorul estimează că va finaliza lucrările la drumul de 9,9 km la finele lunii septembrie, ca urmare a descoperirii unui sit arheologic suplimentar în zona primului sens giratoriu de pe DN 69 (zona Sânandrei). Acest sit a întârziat realizarea traseului de deviere și a sensului giratoriu. Contractual, antreprenorul are dreptul la prelungirea termenului de finalizare a lucrărilor”, mai precizează reprezentanții DRDP Timișoara.
Noul drum care face legătura dintre DN 69 Timișoara – Arad și A1, la km 509, între nodurile rutiere Giarmata și Orțișoara, va avea 2 benzi pe sens.
Istoricul lucrărilor
Vă amintim, primul contract pentru descărcarea de pe A1 de la Sânandrei, semnat cu firma Todini Costruzioni S.p.A, a fost reziliat în august 2023. Lucrările, începute pe finalul anului 2021, ar fi trebuit să dureze doar un an și jumătate. Cum italienii nu s-au ținut de treabă, în momentul rezilierii contractului stadiul lucrărilor era de aproximativ 25%, procentaj oricum contestat.
La licitația pentru noul contract – lansată în octombrie 2023 – au fost depuse mai multe oferte. La începutul anului 2024, în luna februarie, reprezentanții DRDP Timișoara au anunțat un câștigător, dar după contestație a fost schimbată firma care se va ocupa de acest proiect, fiind desemnată ANTREPRIZA DE REPARAȚII ȘI LUCRĂRI A R L CLUJ S.A. (Strabag). Noua evaluare a rămas definitivă, în iulie 2024 fiind și semnat contractul, iar în august a fost emis ordinul de începere a lucrărilor și predat amplasamentul.
În octombrie au apărut și primele utilaje pe șantier, după ce a fost gata partea de expertiză. Termenul de finalizare este de un an, adică până în august 2025. La începutul lunii februarie, lucrările erau finalizate în proporție de 42%. Până spre finalul lunii martie, s-a ajuns aproape la jumătate. La început de iunie, procentul de finalizare era de 65%.
Citiți principiile noastre de moderare aici!